.Andre Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg har akkurat installert xbmc på HTPCen min. Når jeg skulle legge inn serier og slikt så jeg at den ikke fant alle sesonger av seriene. Det var også noen serier den ikke fant i det hele tatt, selv om de ligger i den mappen jeg la inn. For eksempel har jeg alt av Battlestar Galactica, men der fant den bare sesong 1. How I met your mother fant den ikke i det hele tatt. Det er også noen filmer den ikke klarer å finne. Er det en spesiel måte man må gi navn til episoder og sesonger? Nå er det slik at jeg har en mappe med serienavn, så undermapper med hver sesong. f.eks Battlestar galactica/season 1/xxxxx s01e03 Filene ligger stort sett slik de var når de ble lastet ned. Hvordan oppdaterer jeg filmbiblioteket? La inn et par nye filmer som programmet ikke fant. Skal det oppdateres automatisk når jeg legger til nye filmer i mappen? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det skal være lett å komme til kommandoen "update library" i en eller annen undermeny av "Movies" eller "Video", kommer selvfølgelig litt ann på hvilken skin du bruker. Trykker du 'c' på en film når du browser, får du opp en undermeny og mener jeg har sett "update" der også. Ellers tror jeg at oppdateringer skal skje en gang i døgnet eller ved oppstart av XMBC, begge deler kan du sette opp i innstillingene. Jeg har begynt å legge filmer i hver sin katalog men navn og utgivelsesår, men husker ikke nøyaktig om det er noen innstillinger som gjør at det fungerer bra. Eksempel: The.Avengers.(2012) Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) OK, skal prøve det på filmer, men hvis den oppdateres en gang i døgnet kan det være at filmene er komt med idag. Det største problemet er seriene og sesongene som den ikke finner. Er det regler på hvordan jeg skal dele opp og navngi serier, episoder og sesonger? Hvordan gjør dere andre det? Endret 16. juli 2012 av .Andre Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det ser ganske riktig ut det du gjør, men det kan være detaljer som serier med samme navn som må separeres med årstall for første sesong. Eksempel ifra min egen: Castle (2009)/Season 04/Castle (2009) - 4xYY - tittel.mkv Battlestar Galactica f.eks finnes som (ihvertfall) to serier og den nyeste bør antagelig navngis "Battlestar Galactica (2003)". Du har vel satt opp en "scraper" for katalogen med tv-serier og hvis det f.eks er TVDB så går du til http://thetvdb.com og søker opp serien der så du får korrekt navn. Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg har faktisk ikke satt opp en "scraper" for seriene. Takker for tipsene, skal prøve dette idag. Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Hev på 2003 bak battlestar galactica også ordnet det seg. Episodene må vist hete S01E02 osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå