Gjest Slettet+134 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg og en venninne skal flytte til Oslo om en uke, og lurer på hvilket bredbånd vi skal gå for. Har sett på bare Telenor og NextGenTel. Prisene er ganske like, men fant ut at NextGenTel var litt billigere. Spørsmålet vårt er hvilket bredbånd er best, altså hvilket er mest stabilt? Jeg tenker på om det er mange der som opplever ofte problemer med det ene eller det andre bredbåndet? Hvilket ville dere anbefalt til oss? Vi surfer ganske mye, laster ned musikk og filmer, og vi kommer til å bruke mye tid til studier på nett, hjemme. Bredbåndet vi har sett på hos NextGenTel er "Bredbånd 10" Nedlastningshastighet opptil 10 Mbps og opplastningshastighet opptil 1 Mbps. Er dette ekstremt dårlig, bra, normalt? Vi har ikke peiling, og er ganske avhengig av et fungerende nett med tanke på studier. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Tittelen samsvarer ikke med innholdet i posten. Trådløst nettverk er på din side av abonnementet. Det er dermed opp til deg og ditt valg av plassering, elektronikk og innstillinger som avgjør kvaliteten. Når det gjelder leverandør av linje så er det bare en magefølelse, men jeg vil nok vedde 1 krone (vi er mange) på at Telenor stikker med seieren om vi regner inn oppetid, service og mangel på komplikasjoner. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Telepriser.no Dere må finne ut hvilken teknologi som skal brukes. ADSL - via telefonkabel. Oppkoblingstid tar noen uker. Fri bruk Kabel - via TV-kabel. Oppkoblingstid tar noen få dager(?) Fri bruk Mobilt bredbånd, Netcom leverer høye hastigheter i Oslo med 100GB kvote pr mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå