Gå til innhold

Kjøp av Snes med tanke på regionsperre

Anbefalte innlegg

Hallo.

I det siste har jeg hatt lyst til å kjøpe meg en super nintendo, samt spill til den. Har tittet en del på nettet, og ser nå at mange av klassikerene begynner å gå over i samlepris. Altså så høyt som opp til 1500 kroner, noe somlet vil påstå er litt for mye å bruke på ett spill.

Men nå har det seg slik at jeg er på ferie i Amerika, og har lagt merke til at jeg kan finne de fleste snes spill en god del billigere her enn hjemme.

Det er jo ett stort pluss, men så har vi jo dette med regionsperre...

Spørsmålet mitt er vel litt hva folk tenker rundt dette med regionsperre. Lurest å kjøpe i Europa eller kjøpe her i Amerika, for så å importere spill ettersom jeg har lyst på de?

Takker på forhånd til de som tar seg tid Til å svare. (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hint

ad-29-universal-adaptor-upg.jpg

Har SNES og en slik liggende fra glansdagene. Har et par spill som behøvde en slik en. Soul Blazer, Mystical Ninja og FF:Mystical Quest om jeg husker riktig. Sikkert mulig å oppdrive fremdeles :) Fungerte iallfall smertefritt den gang da.

Søk etter snes region adaptor, så dukker det opp en rekke alternativer.

For øvrig er ikke 1000+ kr for et spill så forferdelig uhørt. Spill til SNES kostet 600-800 kroner da de var nye, altså for rundt 16 år siden. Mario Paint tror jeg faktisk kostet 1000 kr da det kom.

1000 kr. i 1992 tilsvarte 1471.78 kr. i 2011.

Dette tilsvarer en prisstigning fra 1992 til 2011 på 47.2 prosent.

Dette er da naturligvis uten variabler som hvilket spill det er snakk om, kvaliteten på tilbehøret som esker, manualer o.l., tilgjengelighet osv osv.

Endret av Lacim
Lenke til kommentar

Hehe, da er det vel ikke så fryktelig mye penger sånn egentlig. Heller ikke med tanke på at de er klassikere, og man vet hva man får for pengene. (:

Universal adapter? Det slo meg ikke i Det hele tatt at det fantes til Snes. Dette må sjekkes ut. Tusen tatt for svar, setter også pris på flere, om flere ønsker å svare.

Lite hadde slått følelsen av å spille donkey kong country og slikt nå. Fantastisk maskin. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Litt seint å svare, men en form for adapter må du vel ha uansett for å spille amerikanske SNES-spill på norsk konsoll. Mener å huske at de amerikanske spillene hadde en annen utforming enn de norske - de passer rett og slett ikke nedi sprekken på den norske konsollen.

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Leste frem litt frem, og det virker nok som jeg kjøper meg en adapter etter hvert.

Har ikke kommet meg frem til å kjøpe en SNES enda, for jeg venter på mail fra games1.no.

(Lest at folk er fornøyd med den butikken, så tenker jeg prøver der jeg også.)

Lenke til kommentar

Er det veldig overpriset der?

Burde jeg heller sjekke finn/ebay? :)

Om jeg svarer "Nei, du burde ikke sjekke ut finn/ebay", vil du da ikke sjekke ut finn/ebay? :)

Games1 er veldig overpriset såvidt jeg har fått med meg, sammen med flere norske retrosider.

Vil anbefale deg å handle via ebay når det gjelder retroting. Bruk Amerikansk Ebay for NTSC-spill, og Global/UK Ebay for PAL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...