Gå til innhold

Til alle som har en HP ze4417: LES! ...og skriv!

tv_giske

Anbefalte innlegg

(Det som er skrevet under emnet "HP ze4417 og ze5413 - noen som har noe erfaringer?" har en del av samme innhold, men jeg lager et nytt emne på saken for å få bedre fram problemet.)

Jeg hadde en HP ze4417 i noen dager men leverte den tilbake siden det var en høgfrekvent pipelyd i fra den når den skrev og leste til harddisk bl.a. Jeg fikk en ny en, men den hadde samme feilen.

En nærmere beskrivelse av denne lyden er at det høres ut som et modem som prøver å koble seg opp hver gang harddisken er i aktivitet. Lyden kommer ikke direkte fra harddisken, men det hørtes ut som den kom fra høgre høytaler. Den er ikke så veldig høy når det gjelder volum, men den har en høy frekvens. Jeg vil si at den er umulig å ikke legge merke til i hvertfall, så i mitt tilfelle så gjorde det at jeg ikke syntes noe om å ta den med meg på forelesninger på skolen. Årsaken til feilen er nok dårlig skjærming av høytaler ledningene inni vil jeg tro... Det hjalp ikke å mute ned lyden eller å deaktivere systemhøytaleren.

Det jeg lurer på er om andre som har denne maskinen har samme problemet. Jeg synes maskinen ellers var såpass bra at jeg gjerne kjøper en ny en hvis det er sjangs for at jeg får en maskin som ikke har samme feilen. Jeg kjøpte maskinen min hos Expert i Kristiansand, og de mente det at det kunne være en serie av disse maskinene det var feil på, siden de hadde fått to stykker (minst).

Men for alt jeg vet så kan det hende denne lyden ikke er unormal på denne modellen... Derfor vil jeg ha tilbakemelding fra dere som har en!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...