AnonymDiskusjon Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hei! Begynner å bli passe lei av de her kvisene og arrene som jeg får :/ Er 24 år nå og får nesten hver morgen en eller flere kviser/acne. Bruker forøvrig en rensekrem først og basiron som tørker ut kvisene morgen og kveld. Har dere noen tips? Noe som dere bare sterkt kan anbefale? Takker for svar Anonym poster: efbd8dd0992bbccf2a92d5f2f5336254 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Gå til legen din og få en annen type krem til ansiktet som du kan forsøke, først og fremst Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Dersom du ikke oppnår kontroll med reseptfrie legemidler, slik som Basiron, ville jeg vurdert å oppsøke lege, som Anaio sier. Avhengig av hva slags kviser du har, vil du for eksempel kunne få antibiotika, azelain eller retinoider. Viktig her er at behandlingen ofte blir verre i startfasen før den blir bedre, og med antibiotika i linimentform (som man vil starte med først), vil legen at du fortsetter behandlingen i tre måneder før eventuelt forsøk med antibiotika i tablettform. Det er derfor viktig å være tålmodig med effekten, og ikke tro at man kan få en mirakelkur som gjør at alle kvisene forsvinner i løpet av en uke. Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Får selv kviser enda, men har den siste tiden fått MYE mindre. Fikk plutselig lyst til å prøve en "sunn" livsstil her for ca 2mnd siden. Jeg har endret kosthold, og trener 2-3 dager i uken på et studio. Jeg tenkte ikke på det til å begynne med, men i det siste har jeg sett at jeg får langt mindre kviser og huden ser generelt mye friskere ut. Jeg er ikke på noen form for diett eller lavkarbo surr, men drikker mye mindre brus, spiser mindre søtsaker og unngår fastfood. Maten jeg lager hjemme er normal, alt fra spagetti og pizza til kjøttboller. Og for all del, husk å få i deg vann, det gjør underverker. Så mitt tips er å sjekke kostholdet først og fremst, om dette ikke er problemet så hør med fastlegen din. Jeg er forøvrig 25 Endret 16. juli 2012 av Putresopp Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Får selv kviser enda, men har den siste tiden fått MYE mindre. Fikk plutselig lyst til å prøve en "sunn" livsstil her for ca 2mnd siden. Jeg har endret kosthold, og trener 2-3 dager i uken på et studio. Jeg tenkte ikke på det til å begynne med, men i det siste har jeg sett at jeg får langt mindre kviser og huden ser generelt mye friskere ut. Jeg er ikke på noen form for diett eller lavkarbo surr, men drikker mye mindre brus, spiser mindre søtsaker og unngår fastfood. Maten jeg lager hjemme er normal, alt fra spagetti og pizza til kjøttboller. Og for all del, husk å få i deg vann, det gjør underverker. Så mitt tips er å sjekke kostholdet først og fremst, om dette ikke er problemet så hør med fastlegen din. Jeg er forøvrig 25 Nå har det seg slik at jeg studerer folkehelse. Har anbefalt mengde fysisk aktivitet og har et bedre enn de fleste kosthold, så tror ikke det er mitt problem Vet det har mye og si ja! Og, det med å drikke nok vann! Fine tips da Takk! Ooog, der røpte jeg hvem jeg var.. Puttputt Endret 16. juli 2012 av Lafro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå