Theatät Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Ok. Takk for kjapt svar. Forøvrig kikka jeg på linken for achieva shimian-skjermen du la ut, og stusser litt over at det står 1920x1080p i overskriften. Samme står i denne (enda billigere) annonsen: http://www.ebay.com/itm/New-ACHIEVA-Shimian-EM2706A-tempered-glass-27-LED-Monitor-1920-x-1080-Full-HD-/321073863013?pt=Computer_Monitors&hash=item4ac17e5965 Betyr det at skjermen ikke støtter 2560x1440? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Ok. Takk for kjapt svar. Forøvrig kikka jeg på linken for achieva shimian-skjermen du la ut, og stusser litt over at det står 1920x1080p i overskriften. Samme står i denne (enda billigere) annonsen: http://www.ebay.com/...=item4ac17e5965 Betyr det at skjermen ikke støtter 2560x1440? Det var jo litt rart det tenkte jeg ikke over, men ja det kan nesten se slik ut da ja. Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 For meg står det mellom Yamakasi q270 og q271. Ser at Q270 er dyrere, noen som vet hvorfor? Hvilken bør jeg gå for? Lenke til kommentar
Oladag Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Har bestillt en X-Star DP2710. Valge "Pixel Perfect" modellen siden da er det en begrensning på 3 døde piksler i kanten, eller 1 i midten. Skal si hva jeg syns etter at den har kommet og blitt testet:) Lenke til kommentar
Oladag Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Har fått prøvd den i noen timer og den er fantastisk! Fargene er kjempefine, det er god innsynsvinkel og har ikke sett noe til døde piklser eller lyslekasje. Anbefaler skjermen på det sterkeste! EDIT: Fikk overklokket skjermen fra 60hz til 80hz Jeg kan se forskjellen når jeg spiller FPS som Payday 2 og BF3 kjempefornøyd! Endret 13. august 2013 av Ola_Harrymaster Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Noen som har erfaring med: http://www.ebay.com/itm/YAMAKASI-Catleap-Q270-2B-Extreme-OC-120Hz-IPS-Monitor-Shipping-/121097063340?pt=UK_Computing_ComputerComponents_Monitors&hash=item1c31f28bac Frister å få tak i en. Kommer den ferdigklokket eller må man klokke selv? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Klokkingen gjøres med SW på PC, så den kommer ikke ferdig klokket nei. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Med mindre det er gjort noen endringer på disse skjermene i det siste, så får du ikke 120Hz ut fra panelet, selv om man får satt opp til 120Hz i "prosessoren" i skjermen... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Jo, det gjør du. Dog, et IPS-panel er fortsatt er IPS, og har forholdsvis høy responstid. Dette gjør at panelet vil slite med å vise et helt nytt og skarpt bilde hvert 8,3 millisekund, som da er 120 HZ. Å si at panelet ikke viser 120 bilder i sekundet eller ikke oppdaterer seg 120 ganger i sekundet blir derfor feil, og en grov forenkling. At det langt i fra er hvor frekvent bildet begynner å oppdatere seg som har noe å si, er sant. Hvor bra skjermen gjør det vil også variere etter bildet som vises. F.eks vil et IPS panel kunne bruke 5ms på å forandre seg om forandringen ikke er stor, og vil da ha 3,3ms hvor bildet vises klart og tydelig før neste forandring. Hvis det er en tung forandring for panelet så kan det i værste fall ta lengre tid å forandre bildet, før det skal oppdatere seg igjen. Det er ingen paneler som har en responstid på 0, så bildet vil ikke bytte umiddelbart hvert 8,3 ms, men en TN-skjerm vil gjøre en del bedre jobb der. Endret 2. september 2013 av Andrull Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg snakket ikke om IPS skjermers generelle begrensning, men at disse skjermene fra Sør Korea som visstnok skal kunne settes til 120Hz, viste seg å ikke overføre mer en 80-90 av disse bildene til panelet.. Usikker på om det fortsatt er tilfellet med denne modellen som ble linka til her... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg har ikke noe utstyr for å teste om det som faktisk kommer ut av skjermen er 120 faktiske bilder i sekundet, men jeg har ett av de "2B"-panelene som skal tåle 120Hz helt fint. Alt av Vsync osv (om det er relevant overhodet til hvorvidt det er "ekte" 120hz) defaulter til 120. Om det er 90 eller 120 så er det i det minste en veldig merkbar forskjell fra den samme skjermen sidenav som kjører i 60hz. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Til info så er panelene de samme (takler 120Hz i samme forstand), men det er kretskortet på 2B modellene som er spesielle og tåler den ekstra datamengden. Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Bestilte min fra dream-seller og fikk den idag. 4-5 dagers leveringstid fra Korea. Ikke dårlig. Men gleden var kortvarig. For da jeg hadde kobla den til PCen med stor iver, så jeg dette: Jeg har nå prøvd med andre kabler enn den som fulgte med skjermen, og har også prøvd en annen utgang fra skjermkortene. Det skal sies at de andre kablene jeg har prøvd er Single Link DVI og ikke Dual Link, men de skal være krysskompatible selvom jeg ikke får den samme oppløsningen. Har dette skjedd med noen andre? Har gjort litt lett googling og sett at folk sier det er grunnet dårlig kabel, men jeg er veldig redd for at det er skjermen det er noe galt med og at jeg må returnere den. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det har skjedd med meg. Da var det kabalen. Og du MÅ ha dual link, fordi du MÅ ha 2560x1440 oppløsning. Så alt håp er ikke ute for deg. Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det har skjedd med meg. Da var det kabalen. Og du MÅ ha dual link, fordi du MÅ ha 2560x1440 oppløsning. Så alt håp er ikke ute for deg. Nå ga du meg et smil! Da hiver jeg meg på sykkelen og freser av gårde til Expert. To be continued Lenke til kommentar
C64C Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Fikk slik ved første oppstart jeg også. Skrudde deretter på PC før skjermen ved oppstart. Uansett gikk det seg til, og så virket den fint. Men det skal sies at jeg bruker en annen kabel nå. Endret 3. september 2013 av C64C Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Var sånn hos meg også. Kjøpte totalt 3 Dual-Link kabler før jeg faktisk fikk en som funket. Slik så bildet ut med Singel-Link og/eller dårlig DUal-Link kabel. (de 10m DL-kablene jeg først kjøpte var elendige og gamle) Heldigvis så fulgte det med en kort DL-kabel som jeg kunne forsikre meg om at det ikke var noe galt med skjermen. '' Skjermen har ikke innebygget skalering og kan selvsagt ikke brukes med noe annet enn Dual-Link. Det er jo litt av fordelen med skjermen, da slikt kan gi mindre Input-Lag og lavere pris. (da ingen burde ønske å bruke den med Singel-Link uansett) Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Takk skal dere ha. Er betryggende å høre. Nå har jeg sykla for harde livet rundt om i Gjøvik og ingen av butikkene hadde Dual Link, så får vel bare smøre meg med tolmodighet og bestille fra Komplett eller noe Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Jeg kjøpte en i en lokal sjappe i trondheim. Den hadde analoge pins i tillegg til det digitale, det gjorde at den ikke passet. Så viktig å få uten analoge pins. (Det skal ikke være pins i nærheten av den store avlange ground pinnen) Endret 3. september 2013 av Kirchhoff Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Det du fant var en såkalt DVI-I Dual-Link kabel. Du får også Dual-Link DVI-D kabel. Men hva slags skjermkort hadde du som ikke støttet DVI-I? Har ikke nesten alle dette? I hvert fall en av DVI-inngangene. Dog, det sikreste er selvsagt å gå for DVI-D som er kompatibel i begge portene. Endret 3. september 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå