Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget interessant, pr.idag sitter jeg med 3x 24" ifra benq (billig modellen som elkjøp solgte for 1200,- for 2 års tid siden) men som gadget freak som jeg er ønsker jeg noe litt større og litt heftigere (oppløsning og farge). Men slik jeg forstår ser det ikke ut som om jeg kan kjøre 3 av disse i eyefinity? (ingen dp -> dvi kompatibilitet)

 

 

Dog 2560x1440 oppløsning x3 blir vel litt langt å strekke strikken selv for ett 7970 skjermkort. (om det hadde lat seg gjøre da)

 

 

Etter så mange gode tilbakemeldinger sitter jeg med klar på "buy now", men det var dette med 3x24" litt vemodig å gi helt slipp på.

 

 

Er det noen andre som har gått fra eyefinity tilbake til 1 - 2 skjermer? eventuelt brutt opp eyefinity oppsett for å gå for 3 extended screens i stedet?

 

 

Bruksområde spilling og programvare utvikling.

Lenke til kommentar

Vel, tok ca 10 min fra jeg fant denne tråden til jeg bestilte. Blir spennende å se hvor stor forskjellen er, har ikke hatt S-IPS skjerm før. Egentlig ville jeg ha en 30" med 2560x1440, men jeg går uansett fra 23" med 1920x1080, så forbedring merker jeg sikkert uansett.

 

Valgte også HDMI versjonen i tilfelle det blir PS3/Xbox på gutterommet.

Lenke til kommentar

HDMI versjonen har nok en skalerer. Denne skalereren vil doble om ikke mangedoble forsinkelsen. Det er ikke anbefalt å velge hdmi/DP just in case.

 

Legger til: Her ser du hvor mye en dårlig skalerer kan øke forsinkelsen(blått).

a>

 

Du mener da ved bruk av HDMI som inngang, eller ved bruk av DVI-D?

Lenke til kommentar

Ironisk nok ser det ut til at de andre skjermene som blir nevnt i tråden ser ut til å gå for en billigere penge enn Yamakasi Catleap og som får bedre omdømme. Ellers så finner jeg bare ikke de gode tilbudene. (ser Yamakasi Catleap til rundt 380~ USD på ebay)

 

Mens jeg finner de andre merkene som First og Crossover helt nede i 330~ USD!?

Lenke til kommentar

Ikke det at 380~ USD for øyeblikket er så mye i og med at USD er meget svak nå for tiden (380=2130)

 

Nå vet jeg at denne tråden skal egentlig diskutere Yamakasi Catleap, men i og med at det er snakk om samme panel i mange av disse skjermene. Har veldig lyst på en av disse, men å betale 50$ mer for å få en Catleap og andre nevner konkurrerende skjermer som "bedre" blir jeg litt forvirret om jeg burde betale de 300NOK extra for en Catleap eller om jeg burde heller gått for en av de "andre". BadCat du nevner at kretskort i andre skjermer kan ha mye å si for signal kvalitet, uten at jeg direkte vet for mye om slikt, jeg forstår selvfølgelig hva det vil si, men det er ett emne jeg ikke har satt meg inn i. Vet du eller noen av dere andre om de "andre" skjermene som kommer med LG IPS panel matcher Yamakasi Catleap?

 

 

j0achim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...