Gå til innhold

Combofix : Ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

Har i dag hatt en noe morsom ryddejobb etter at noen her i huset (kan selvsagt være meg selv også) har greid å blitt infisert av Sirefef.A og malwaren tok fullstendig kontroll over Antiviruset og brannmuren som den slo av og som begynte å kose seg i bakgrunnen mens det forsøkte å laste ned flere mindre program som jeg antar er Bitcoin miners.

I alle fall så fikk jeg ryddet opp, startet opp Antiviruset igjen og fått slått på brannmuren igjen.

Håper jeg har fått med alt, men legger ved loggen for sikkerhets skyld :)

Setter stor pris på at noen kan gå igjennom ordentlig å si ifra om jeg bør gjøre noe mer, kan også nevne at jeg har :

*Renset systemet med Malwarebytes Anti Malware (Full Scan )

*Kjørt en god runde med Spybot og fjernet noe dritt fra nettleserne der (og immunisert).

*Kjørt til Slutt ComboFix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo,

dette:

c:\windows\assembly\GAC_32\Desktop.ini

c:\windows\assembly\GAC_64\Desktop.ini

er filer fra denne infeksjonen:

http://blogs.mcafee.com/mcafee-labs/targeting-zeroaccess-rootkits-achilles-heel

dette er en backdoor rootkit og svært avansert.

De malware scanner som du har brukt er ikke egent til å fullstendig fjerne denne form for malware (rootkit) Å bruke spybot mot ZeroAccess er som å prøve å kjøre race med en gammel sykkel mot en Formula1 racing car.

Min anbefaling er å reinstallere Windows og forandre alle passord.

R3 ALSysIO;ALSysIO;c:\users\FAMILI~1\AppData\Local\Temp\ALSysIO64.sys [x]

ser suspekt ut.

Hvis du ikke vil reinstallere burde du kjøre anti-rootkit tools som HitmanPro og TDSS-Killer og sjekke om det er blitt gjort andre sikkerhetsrelevante endringer i systemet.

Lenke til kommentar

Trolig har noen flere filer vært infisert, men har nå fått tilbake kontrollen av disse (noen få .exe filer fikk en (31) eller a device attached "feilkoden" ) etter å ha kjørt flere toolkits for å fjerne malwaren.

Skal oppdatere snart med oppdaterte logger så snart jeg får kjørt en ny runde med MBAM , TDSS , ESET Online (denne fikset problemet med exe) og HitmanPro.

Har også sannsynligvis funnet kilden til infeksjonen som har vært i en ekstern nettside hvor spredningen har skjedd via Java tror jeg.

Noen som vet forresten om man kan unngå full infeksjon ved kjøring av nettleserne i Sandboxie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...