Hank Moody Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hei, Broren min planlegger å bygge sin egen pc, og jeg har fått i oppdrag å hjelpe han. Han er bare 11 år, men er veldig glad i data. Han bruker først og fremst pcen til vanlig internett, Minecraft, og lett programering. Han vil trolig også spille litt tyngre spill etterhvert, men det er ikke det viktigste. Han snakket litt om at han ønsket å sette opp egen server på minecraft, jeg vet ikke helt hva det innebærer, men en slik pc burde i det tilfellet også kunne kjøre det. Det han trenger er datamaskin og skjerm. Fra før av har han tastatur og mus. Prisramme er maks 11k. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Tja, for å gjøre ting enkelt, hvorfor ikke bare kjøpe en PC i deler? http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10293 Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Flott, takk for hjelpen. Det var ganske praktisk med de pakkene. Den til 6k ser grei ut? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622365 Blir det 32bit eller 64bit os med den maskinen? Noen anbefalinger til skjerm? Ser på skjermer i underkant av 2k Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 64bit har ingen ulemper i dag og tillater deg å bruke all RAM du kan tenke deg. Eneste grunn for å gå for 32bit er om du har eldgammel hardware som mangler 64-bit drivere eller ikke støtter 64bit på andre måter (gamle, billige Intel-prosessorer for eksempel.) Lenke til kommentar
777fan Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Når det gjelder skjerm til under 2000 kr vil jeg anbefale Dell U2412M. Jeg har den selv og er meget fornøyd med bildekvaliteten etter kalibrering. Den funker bra både til spill og vanlig PC-bruk. Dustinhome har den forøvrig på tilbud for tiden. 1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 64bit har ingen ulemper i dag og tillater deg å bruke all RAM du kan tenke deg. Eneste grunn for å gå for 32bit er om du har eldgammel hardware som mangler 64-bit drivere eller ikke støtter 64bit på andre måter (gamle, billige Intel-prosessorer for eksempel.) er det virkelig ikke noen ulemper med 64 bit lengeR? (jeg har kjørt det siden vista men var ustabilt før) er veldig nysgjerrig på akkuratt det. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) 64bit har ingen ulemper i dag og tillater deg å bruke all RAM du kan tenke deg. Eneste grunn for å gå for 32bit er om du har eldgammel hardware som mangler 64-bit drivere eller ikke støtter 64bit på andre måter (gamle, billige Intel-prosessorer for eksempel.) er det virkelig ikke noen ulemper med 64 bit lengeR? (jeg har kjørt det siden vista men var ustabilt før) er veldig nysgjerrig på akkuratt det. Har hatt 64bits Win7 i 3 år nå, aldri hatt problemer. Jeg vil påstå at 95% av alle programmer idag støtter 64bits. Endret 16. juli 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå