DaveSnow Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Hei, har lest litt rundt på nettet ang. å flytte til USA, eller studere. USa har alltid vært drømmen min, er ikke mer en 17 år nå, og har selvfølgelig ikke noe hastverk. Men lyst å spørre litt om muligheter, opphold og slik. Jeg elsker det amerikanske språket, jeg kan det, selvom uttalelsen min er litt rusten. Jeg elsker landet i seg selv, det er flott, vakkert og "stort". Planen ville kanskje vært å fullført mekaniker utdannelsen her i Norge, i tilfelle det ikke går min vei i USA. (Om jeg noen gang kommer meg dit) --------------------------------------------------- Hva er jeg villig til å gjøre for å bo i USA? --------------------------------------------------- - Jobbe - Studere - Militær? ---------------------------------------------- Hvorfor vil du flytte / Studere til USA? ---------------------------------------------- Jeg har alltid villet bo i statene. Er ikke helt sikker hvorfor, men kan være at jeg elsker språket, og er "fan" av amerikansk produksjon. (Film, musikk, varer) Jeg tenker ikke permanent. ---------------------------------------------- Hva kan jeg tenkte meg og studere? ---------------------------------------------- Mine karakterer fra ungdomsskolen er elendige, jeg var en slask, og brydde meg rett og slett ikke om skolen. Men jeg vet jeg er i stand til å studere det jeg ønsker, og komme ut av det med gode resultater. - Film Produksjon - Advokat - Noe innenfor Mekaniker og Industri. - Dataingeniør, Koding og utvikling. (Etter hva jeg har lest, krever dette mye matte, derfor kan dette være et stort problem.) - Lege/Sykepleier (Har ikke problemer med blod, og har heller ingen sykdommer, er flink med folk om jeg ønsker.) |Dette er kun eksempler på hva jeg kunne ha tenkt meg å jobbe med, men godtar det meste| Har stor interesse for moderne teknologi, men sliter med Matte. Er selvfølgelig villig til å søke Hjelp, og undervisninger å lære meg matte om en USA mulighet kommer. Er så og si åpen for de fleste jobb muligheter, så lenge det foregår i USA, men har satt opp noen punkter som ville vært perfekt. -------------------------------------- Studere, Opphold og Økonomi -------------------------------------- Om jeg hadde fått muligheten til å studere, åssen er bo mulighetene i USA? Hvordan skal jeg få Økonomi til evt. Hybel/Leilighet, strøm og mat? Er det mulig med økonomisk støtte fra staten/kommunen der nede om man studerer? Og hvordan er mulighetene med "Lånekassen" i norge om man skal studere i USA? Er student lån en mulighet? Er det store muligheter for kveldsjobb ved siden av studeringa? ---------------------------------------------- FØR DU KOMMENTERER / SVARER ---------------------------------------------- Jeg ønsker ingen kommentarer som forteller meg hvor dårlig system / styre dem har i USA. Jeg ønsker ingen kommentarer som prøver å overtale meg til å ikke studere, bo en stund i USA. Jeg er klar over at det kan være vansklig og komme seg til USA, men er villig til å gjøre hva som skal til, om mulig. Beklager all teksten, og spørsmålene. Har søkt på nettet, men liker å oppsumere og høre med dere på diskusjon. Håper på possitiv og god respons! Endret 16. juli 2012 av DaveSnow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå