Space_Ace Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hei, er en student som tok 1 år på bachelor i historie i fjor å fikk bare 20 sp av 60 (som skal være på ett år?) mistet interessen helt å valgte derfor å ikke fortsette. Året etter, altså dette så valgte jeg å studere barnevern, så kom inn på bachelor i det. men også her gikk det litt skeis med noen eksamener...kan ikke begynne på 2 året dersom ikke alt ble bestått. Også her ble det 20 sp av 60 på et helt år. Men skal ta de eksamene jeg strøk på barnevern på nytt selvfølgelig. Men hva har dette å si når jeg igjenn skal søke på lån og stipend? Vet det er noe med å henge 60sp bak...Har det året jeg tok historie noe å si? eller er det bare fra barnevern studiet som har noe å si her? Hilsen en litt bekymret student. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ganske sikker på at du nå henger 80 sp bak i Lånekassens systemer. Du må dermed stå minst 20 sp første semester nå til høsten for å få igjen støtten på våren. 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Er det ikke slik at eksamner kan gjøre om lån til stipend, altså vil du ha hele lånet, men ikke stipend. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hvis man ligger mer enn 60 stp. bak normal studieprogresjon, så får du ikke godkjent verken stipend eller lån. Alle tidlige studier teller fra lånekassen sitt synspunkt, så du må altså ta igjen 20 nye studiepoeng før du får lån/stipend igjen. Lenke til kommentar
Space_Ace Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Men kan jeg fortsatt søke om Lån og stipend nå til høsten da? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Du kan for all del søke, men du vil ikke få innvilget mer lån så lenge du ligger mer enn 60 studiepoeng bak og har fått støtte for dem tidligere. Som nevnt over, må du hente deg inn minst 20 studiepoeng. Endret 15. juli 2012 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå