AnonymDiskusjon Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hei, Jeg er i utlandet og drakk noen ol paa en bar igaar. Naar jeg ante ingen fare fikk jeg plutselig ekstrem smerte i solar plexus omraade som varte i kanskje 1-2 min. Jeg falt rett i bakken saa ble det plutselig helt borte og jeg merket ingenting. Dette er andre gang det skjer, skjedde for 4 dager siden da jeg ogsaa var paa en bar. Det er magesaar i familien, men har aldri hatt det selv. Har sterk forkjoelse og noe diaree. Noen som har opplevd noe lignende og kanskje vet hva det kan vaere? Beklager tastaturet mitt. Anonym poster: b138b8afd6fe141a001120eec6ea919e Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ser det ut som at dette forumet er lommelegen eller klara klok eller? Her er du heldig om du får et seriøst svar. Jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på dette men anbefaler deg å ikke bruke disken for medisinske spørsmål. Lykke til! Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hvor kraftige vil du si at smertene var på en skal fra 1 til 10, hvor 10 er helt uutholdelig, og 1 knapt er merkbart? Hvordan var smertene (klemmende, brennende, takvise...)? Var smertene midtstilte, eller var de litt mer mot den ene siden? Var det utstråling av smertene til ryggen? Var du kvalm? Dersom smertene var kraftige, og spesielt dersom det var utstråling til ryggen, ville jeg absolutt oppsøkt lege for å ta blodprøver for å sjekke bukspyttkjertelen, i tillegg til kontroll av blodsukker. Her mistenker jeg bukspyttkjertelbetennelse (pankreatitt). Viktigst blir som sagt for legen å kontrollere disse blodprøvene, i tillegg til å måle blodtrykket, eventuelt henvise deg til ultralyd av bukspyttkjertel/lever dersom det er utslag på prøver som skulle tilsi bukspyttkjertelbetennelse. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ser det ut som at dette forumet er lommelegen eller klara klok eller? Her er du heldig om du får et seriøst svar. Jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på dette men anbefaler deg å ikke bruke disken for medisinske spørsmål. Lykke til! Var det ikke litt tidlig å bedømme hvor seriøse svarene her inne var, etter bare en halv dags medlemskap, og 13 innlegg på forumet, før du postet dette? Brukere kan dele sine erfaringer, i tillegg til at det finnes mange med medisinsk kunnskap her inne som kan svare utover sine egne erfaringer. Hvorfor du da vil anbefale folk å unngå å stille medisinske spørsmål her, kan jeg ikke forstå. 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ser det ut som at dette forumet er lommelegen eller klara klok eller? Her er du heldig om du får et seriøst svar. Jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på dette men anbefaler deg å ikke bruke disken for medisinske spørsmål. Lykke til! Var det ikke litt tidlig å bedømme hvor seriøse svarene her inne var, etter bare en halv dags medlemskap, og 13 innlegg på forumet, før du postet dette? Brukere kan dele sine erfaringer, i tillegg til at det finnes mange med medisinsk kunnskap her inne som kan svare utover sine egne erfaringer. Hvorfor du da vil anbefale folk å unngå å stille medisinske spørsmål her, kan jeg ikke forstå. Grunnen til det er at da jeg hadde medisinske problemer så ble jeg møtt av en gjeng idioter på under 20 år som gjorde alt de kunne for å ødelegge for meg så jeg fikk aldri noe ut av det. Det var med en annen bruker så jeg er ikke helt ukjent. Jeg hadde også lest flere andre som hadde fått seriøse svar og når jeg kom for å oppsøke hjelp her fordi jeg ikke hadde noen alternativ så ble jeg møtt med bare motgang og som sagt folk som ikke visste hva de prata om så jeg var sikker på at de som faktisk var serøse hadde flyttet og funnet andre nettsteder og at det bare var folk på under 20 år som var igjen. Det er uansett de som dominerer forumet i motsetning til 2008 da jeg oppretta min første bruker her. Da var dette et forum som var dominert av kunnskapsrike og beleste folk. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ser det ut som at dette forumet er lommelegen eller klara klok eller? Her er du heldig om du får et seriøst svar. Jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på dette men anbefaler deg å ikke bruke disken for medisinske spørsmål. Lykke til! Var det ikke litt tidlig å bedømme hvor seriøse svarene her inne var, etter bare en halv dags medlemskap, og 13 innlegg på forumet, før du postet dette? Brukere kan dele sine erfaringer, i tillegg til at det finnes mange med medisinsk kunnskap her inne som kan svare utover sine egne erfaringer. Hvorfor du da vil anbefale folk å unngå å stille medisinske spørsmål her, kan jeg ikke forstå. Grunnen til det er at da jeg hadde medisinske problemer så ble jeg møtt av en gjeng idioter på under 20 år som gjorde alt de kunne for å ødelegge for meg så jeg fikk aldri noe ut av det. Det var med en annen bruker så jeg er ikke helt ukjent. Jeg hadde også lest flere andre som hadde fått seriøse svar og når jeg kom for å oppsøke hjelp her fordi jeg ikke hadde noen alternativ så ble jeg møtt med bare motgang og som sagt folk som ikke visste hva de prata om så jeg var sikker på at de som faktisk var serøse hadde flyttet og funnet andre nettsteder og at det bare var folk på under 20 år som var igjen. Det er uansett de som dominerer forumet i motsetning til 2008 da jeg oppretta min første bruker her. Da var dette et forum som var dominert av kunnskapsrike og beleste folk. Jeg skjønner godt at det er ille at du følte det var en gjeng med "barn" som prøvde å ødelegge for deg, da du hadde seriøse spørsmål. Men som du sikkert ser av de svarene før denne, har folk i hvert fall prøvd å komme med mer eller mindre seriøse svar. Underforumets beskrivelse er jo: "Problemer eller spørsmål vedrørende helse, skader og sykdom? Still dem her." Når blant annet jeg da prøver å svare seriøst (om det fremstår som seriøst eller ikke, kan diskuteres...), følte jeg at det var kontraproduktivt om en annen person skulle henvise folk vekk fra dette forumet, når de faktisk hadde medisinske problemer. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ser det ut som at dette forumet er lommelegen eller klara klok eller? Her er du heldig om du får et seriøst svar. Jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på dette men anbefaler deg å ikke bruke disken for medisinske spørsmål. Lykke til! Var det ikke litt tidlig å bedømme hvor seriøse svarene her inne var, etter bare en halv dags medlemskap, og 13 innlegg på forumet, før du postet dette? Brukere kan dele sine erfaringer, i tillegg til at det finnes mange med medisinsk kunnskap her inne som kan svare utover sine egne erfaringer. Hvorfor du da vil anbefale folk å unngå å stille medisinske spørsmål her, kan jeg ikke forstå. Grunnen til det er at da jeg hadde medisinske problemer så ble jeg møtt av en gjeng idioter på under 20 år som gjorde alt de kunne for å ødelegge for meg så jeg fikk aldri noe ut av det. Det var med en annen bruker så jeg er ikke helt ukjent. Jeg hadde også lest flere andre som hadde fått seriøse svar og når jeg kom for å oppsøke hjelp her fordi jeg ikke hadde noen alternativ så ble jeg møtt med bare motgang og som sagt folk som ikke visste hva de prata om så jeg var sikker på at de som faktisk var serøse hadde flyttet og funnet andre nettsteder og at det bare var folk på under 20 år som var igjen. Det er uansett de som dominerer forumet i motsetning til 2008 da jeg oppretta min første bruker her. Da var dette et forum som var dominert av kunnskapsrike og beleste folk. Jeg skjønner godt at det er ille at du følte det var en gjeng med "barn" som prøvde å ødelegge for deg, da du hadde seriøse spørsmål. Men som du sikkert ser av de svarene før denne, har folk i hvert fall prøvd å komme med mer eller mindre seriøse svar. Underforumets beskrivelse er jo: "Problemer eller spørsmål vedrørende helse, skader og sykdom? Still dem her." Når blant annet jeg da prøver å svare seriøst (om det fremstår som seriøst eller ikke, kan diskuteres...), følte jeg at det var kontraproduktivt om en annen person skulle henvise folk vekk fra dette forumet, når de faktisk hadde medisinske problemer. Det var ikke bare noe jeg følte. Det var faktisk bare folk på ca 18-20 år som ga meg respons. Om det var mening eller ikke så viste dem hele tiden at dem ikke hadde lest alt og at dem ikke forstod alt. Jeg har også veldig tett sammenheng flere av innleggene mine så det går ikke an å bare trekke frem enkelte punkter. Selvfølgelig så stiller jeg spørsmålene mine her og jeg beskriver nøye hva som er galt men når det er nødvendig med helhet i diskusjonen så er det ikke lett å komme videre heller. Det påvirker meg som person og jeg gjør alt jeg kan for å ikke bli påvirket. Takk Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ser det ut som at dette forumet er lommelegen eller klara klok eller? Her er du heldig om du får et seriøst svar. Jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på dette men anbefaler deg å ikke bruke disken for medisinske spørsmål. Lykke til! Var det ikke litt tidlig å bedømme hvor seriøse svarene her inne var, etter bare en halv dags medlemskap, og 13 innlegg på forumet, før du postet dette? Brukere kan dele sine erfaringer, i tillegg til at det finnes mange med medisinsk kunnskap her inne som kan svare utover sine egne erfaringer. Hvorfor du da vil anbefale folk å unngå å stille medisinske spørsmål her, kan jeg ikke forstå. Grunnen til det er at da jeg hadde medisinske problemer så ble jeg møtt av en gjeng idioter på under 20 år som gjorde alt de kunne for å ødelegge for meg så jeg fikk aldri noe ut av det. Det var med en annen bruker så jeg er ikke helt ukjent. Jeg hadde også lest flere andre som hadde fått seriøse svar og når jeg kom for å oppsøke hjelp her fordi jeg ikke hadde noen alternativ så ble jeg møtt med bare motgang og som sagt folk som ikke visste hva de prata om så jeg var sikker på at de som faktisk var serøse hadde flyttet og funnet andre nettsteder og at det bare var folk på under 20 år som var igjen. Det er uansett de som dominerer forumet i motsetning til 2008 da jeg oppretta min første bruker her. Da var dette et forum som var dominert av kunnskapsrike og beleste folk. Jeg skjønner godt at det er ille at du følte det var en gjeng med "barn" som prøvde å ødelegge for deg, da du hadde seriøse spørsmål. Men som du sikkert ser av de svarene før denne, har folk i hvert fall prøvd å komme med mer eller mindre seriøse svar. Underforumets beskrivelse er jo: "Problemer eller spørsmål vedrørende helse, skader og sykdom? Still dem her." Når blant annet jeg da prøver å svare seriøst (om det fremstår som seriøst eller ikke, kan diskuteres...), følte jeg at det var kontraproduktivt om en annen person skulle henvise folk vekk fra dette forumet, når de faktisk hadde medisinske problemer. Det var ikke bare noe jeg følte. Det var faktisk bare folk på ca 18-20 år som ga meg respons. Om det var mening eller ikke så viste dem hele tiden at dem ikke hadde lest alt og at dem ikke forstod alt. Jeg har også veldig tett sammenheng flere av innleggene mine så det går ikke an å bare trekke frem enkelte punkter. Selvfølgelig så stiller jeg spørsmålene mine her og jeg beskriver nøye hva som er galt men når det er nødvendig med helhet i diskusjonen så er det ikke lett å komme videre heller. Det påvirker meg som person og jeg gjør alt jeg kan for å ikke bli påvirket. Takk Jeg forstår hva du mener, og skal ikke legge skjul på at det til kan være en god del useriøse postere. Det eneste alle andre kan gjøre er å forsøke å holde det seriøst. Uten å føre digresjonen videre fra trådstarters spørsmål, håper jeg du forstår at jeg reagerte på din opprinnelige post, i og med at jeg ser på meg selv som en av de seriøse posterne. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ser det ut som at dette forumet er lommelegen eller klara klok eller? Her er du heldig om du får et seriøst svar. Jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på dette men anbefaler deg å ikke bruke disken for medisinske spørsmål. Lykke til! Var det ikke litt tidlig å bedømme hvor seriøse svarene her inne var, etter bare en halv dags medlemskap, og 13 innlegg på forumet, før du postet dette? Brukere kan dele sine erfaringer, i tillegg til at det finnes mange med medisinsk kunnskap her inne som kan svare utover sine egne erfaringer. Hvorfor du da vil anbefale folk å unngå å stille medisinske spørsmål her, kan jeg ikke forstå. Grunnen til det er at da jeg hadde medisinske problemer så ble jeg møtt av en gjeng idioter på under 20 år som gjorde alt de kunne for å ødelegge for meg så jeg fikk aldri noe ut av det. Det var med en annen bruker så jeg er ikke helt ukjent. Jeg hadde også lest flere andre som hadde fått seriøse svar og når jeg kom for å oppsøke hjelp her fordi jeg ikke hadde noen alternativ så ble jeg møtt med bare motgang og som sagt folk som ikke visste hva de prata om så jeg var sikker på at de som faktisk var serøse hadde flyttet og funnet andre nettsteder og at det bare var folk på under 20 år som var igjen. Det er uansett de som dominerer forumet i motsetning til 2008 da jeg oppretta min første bruker her. Da var dette et forum som var dominert av kunnskapsrike og beleste folk. Jeg skjønner godt at det er ille at du følte det var en gjeng med "barn" som prøvde å ødelegge for deg, da du hadde seriøse spørsmål. Men som du sikkert ser av de svarene før denne, har folk i hvert fall prøvd å komme med mer eller mindre seriøse svar. Underforumets beskrivelse er jo: "Problemer eller spørsmål vedrørende helse, skader og sykdom? Still dem her." Når blant annet jeg da prøver å svare seriøst (om det fremstår som seriøst eller ikke, kan diskuteres...), følte jeg at det var kontraproduktivt om en annen person skulle henvise folk vekk fra dette forumet, når de faktisk hadde medisinske problemer. Det var ikke bare noe jeg følte. Det var faktisk bare folk på ca 18-20 år som ga meg respons. Om det var mening eller ikke så viste dem hele tiden at dem ikke hadde lest alt og at dem ikke forstod alt. Jeg har også veldig tett sammenheng flere av innleggene mine så det går ikke an å bare trekke frem enkelte punkter. Selvfølgelig så stiller jeg spørsmålene mine her og jeg beskriver nøye hva som er galt men når det er nødvendig med helhet i diskusjonen så er det ikke lett å komme videre heller. Det påvirker meg som person og jeg gjør alt jeg kan for å ikke bli påvirket. Takk Jeg forstår hva du mener, og skal ikke legge skjul på at det til kan være en god del useriøse postere. Det eneste alle andre kan gjøre er å forsøke å holde det seriøst. Uten å føre digresjonen videre fra trådstarters spørsmål, håper jeg du forstår at jeg reagerte på din opprinnelige post, i og med at jeg ser på meg selv som en av de seriøse posterne. Etter ca 250 innlegg med ca 3000 innlegg av meg med forskjellige brukere så er det er første gang at noen sier direkte at de forstår hva jeg mener her på diskusjon.no uten at jeg må sløse tiden på å få folk til å forstå meg. Det er noe jeg prøver å unngå i størst mulig grad fordi det er unødvendig når det handler om noe som enkelt å forstå. Jeg er glad for at du reagerte og gir meg respons for det ga meg et signal om at det fortsatt er seriøse folk her på diskusjon. Og du fremstår for meg som en svært kompetent person med vide horisonter. Jeg vil ikke ta i fra deg noe mer av din tid for jeg vet at du ikke sløser med tiden. Takk! Gleder meg til å lese mer av dine givende innlegg! Lenke til kommentar
Finne Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Spiseroret ditt ligger litt til venstre i forhold til xiphoid (solaplexus) omraade saa en irritasjon/betennelse forrarsaket av alkohol kan vere aarsaken. Ville oppsokt lege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå