norskgoy Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Neida, rettsystemet beskytter ham ved å straffe enhver morder, inkludert de som vil drepe ham. Men de kan ikke beskytte ham FØR noen dreper ham, det er vanskelig i denne dimensjonen. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Han fortjener døden. Enkelt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hva med en uskyldig dømt som blir henrettet? Fortjente han døden? Dette skjer faktiskt relativt ofte. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Teknikk? Hæh? Så den eneste forskjellen på det å barebere seg, og det å skjære av seg hodet er teknikk? Det jeg mente var at det er en forskjell på å sette Breivik på en glattcelle uten tv, pc, etc, og det å innføre sharia-lov som du foreslo... Neida, rettsystemet beskytter ham ved å straffe enhver morder, inkludert de som vil drepe ham. Men de kan ikke beskytte ham FØR noen dreper ham, det er vanskelig i denne dimensjonen. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Han fortjener døden. Enkelt. Problemet er at døden ikke er noen straff. Alle skal dø, og det er ikke noen straff. Det er rett og slett bare en frigjøring. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Dødsstraff er en selvmotsigelse!!! Det er ingen straff å dø! Det er kun en straff for de som sitter igjen... Så skal man ha dødsstraff, så må man nødvendigvis ta livet av de som står gjerningsmannen nær, noe som i alle fall er helt absurd! 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Teknikk? Hæh? Så den eneste forskjellen på det å barebere seg, og det å skjære av seg hodet er teknikk? Det stemmer. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Det er ingen straff å dø! Ingen straff å dø? Så du har ikke noe imot at noen dreper deg som straff for at du stjal et eple? Endret 1. august 2012 av mofomofo Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Det er ingen straff å dø! Ingen straff å dø? Så du har ikke noe imot at noen dreper deg som straff for at du stjal et eple? Nei, ingen straff å dø. Jo jeg har noe i mot at noen dreper meg, men jeg hadde ikke tatt det tungt dersom noen hadde gjort det... Det er ingen straff. Endret 1. august 2012 av turbonello Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Problemet er at døden ikke er noen straff. Alle skal dø, og det er ikke noen straff. Det er rett og slett bare en frigjøring. Selvsagt er det en straff. Om man da ikke er en rablende idiot som ønsker døden. Dette er kun semantisk svadaprat som baserer seg på et føleri som er hinsides menneskelig kontakt med virkeligheten. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ingen fortjener døden, dog, intet uventet utsagn fra deg. Du bekrefter bare det bildet jeg har laget meg av deg. 25-35år. Singel. Tilbringer altfor mye tid foran pc`n. Skylder på innvandrere for alt som er galt i livet ditt. Vokst opp med mor. Søtt. Lærte du alt dette på "bøllekurset" hos Rød Ungdom? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Problemet er at døden ikke er noen straff. Alle skal dø, og det er ikke noen straff. Det er rett og slett bare en frigjøring. Selvsagt er det en straff. Om man da ikke er en rablende idiot som ønsker døden. Nei det er ikke noen "straff". Man merker ikke at man er død... Dette er kun semantisk svadaprat som baserer seg på et føleri som er hinsides menneskelig kontakt med virkeligheten. Nei. Det er stikk motsatt. Det er du som kommer med semantisk svadaprat som baserer seg på et føleri som er hinsides menneskelig kontakt med virkeligheten. Du ser på døden som en straff, fordi du frykter den eller liknende. Jeg ser det ikke slik. De eneste man straffer når man dreper et menneske er deres nærmeste... Noe annet er bare tull å påstå... 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Selvsagt er det en straff. Om man da ikke er en rablende idiot som ønsker døden. Nei det er ikke noen "straff". Man merker ikke at man er død... Det er litt av poenget. At man ikke skal merke/føle noe mer... Du ser på døden som en straff, fordi du frykter den eller liknende. Jeg ser det ikke slik. De eneste man straffer når man dreper et menneske er deres nærmeste... Noe annet er bare tull å påstå... Hvis man bortser menneskelige reaksjoner på sitt eget følelsesliv, noe du elegant gjør, vil de aller fleste ikke se døden som en "frigjørelse". Med en slik logikk kan jeg påstå at røyken i Birkenau var frigjørende. De fleste, normale av oss, vil selvsagt hevde at det er en liten hake ved den påstanden. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Dere snakker om hva som er værst straff, livstid eller døden. Men poenget med norske fengsler er rehabilitering, ikke straff. Øye for øye-mentalitet og dødstraff hører fortiden til. Moderne nasjoner har for lengst fjernet denne barbariske tradisjonen. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Dere snakker om hva som er værst straff, livstid eller døden. Men poenget med norske fengsler er rehabilitering, ikke straff. Øye for øye-mentalitet og dødstraff hører fortiden til. Moderne nasjoner har for lengst fjernet denne barbariske tradisjonen. Hvis rehablitering er målet, så kan ABB piskes i dag, og slippes ut i morgen. I all "humantradisjon" tro. Endret 1. august 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Birkenau Selvsagt er det en straff. Om man da ikke er en rablende idiot som ønsker døden. Nei det er ikke noen "straff". Man merker ikke at man er død... Det er litt av poenget. At man ikke skal merke/føle noe mer... Men som sagt: DET er ingen straff! Tortur = straff Bli fratatt friheten til å bevege seg fritt ute i samfunnet = straff Døden = Slutten på livet, og er ingen straff. I så fall blir vi alle straffet, for vi skal alle engang dø... Det spiller i og for seg ingen rolle "når" denne begivenheten skjer. Jeg er sterkt uenig med deg, og vi kommer ikke til noen enighet i dette. Det er noe ulogisk og bibelsk over det hele. Noe gammeltestamentlig og primitivt. Du ser på døden som en straff, fordi du frykter den eller liknende. Jeg ser det ikke slik. De eneste man straffer når man dreper et menneske er deres nærmeste... Noe annet er bare tull å påstå... Hvis man bortser menneskelige reaksjoner på sitt eget følelsesliv, noe du elegant gjør, vil de aller fleste ikke se døden som en "frigjørelse". Hvordan kan det JEG sier være semantikk og følerier da? Jeg har et følelsesliv, og alt det der... Jeg har bare hatt tid til å tenke en god del på hva faktisk død er og hva det ikke er... Med en slik logikk kan jeg påstå at røyken i Birkenau var frigjørende. Ja, for de forfulgte jødene, og det de måtte gå igjennom, så var deres DØD frigjørende... De fleste, normale av oss, vil selvsagt hevde at det er en liten hake ved den påstanden. Ja. Det er meningsløst å si at "røyken i birkenau var frigjørende" (...) Døden derimot var frigjørende med tanke på all smerte de hadde før de døde. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Dere snakker om hva som er værst straff, livstid eller døden. Men poenget med norske fengsler er rehabilitering, ikke straff. Øye for øye-mentalitet og dødstraff hører fortiden til. Moderne nasjoner har for lengst fjernet denne barbariske tradisjonen. Hvis rehablitering er målet, så kan ABB piskes i dag, og slippes ut i morgen. I all "humantradisjon" tro. Hvor i huleste ligger rehabiliteringen i piskeslag? 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hvor i huleste ligger rehabiliteringen i piskeslag? Piskeslag er selvsagt et symbol på samfunnet som korrigerer uønsket oppførsel. Hvor mindre begavet er du, når du ikke forstår slike enkle faktum og selv snakker om rehablitering? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Dere snakker om hva som er værst straff, livstid eller døden. Men poenget med norske fengsler er rehabilitering, ikke straff. Øye for øye-mentalitet og dødstraff hører fortiden til. Moderne nasjoner har for lengst fjernet denne barbariske tradisjonen. Jojo, men det er en prinsippsak. Dødsstraff er primitivt og selvmotsigende. Og de som utfører dødsstraff er selv mordere, og har således gjort en forbrytelse mot individets rettigheter. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg snakker om rehabilitering. Piskeslag er kun straff, og har ingenting med rehabilitering å gjøre. Det viktigste er ikke symbolikken rundt rehabilitering, men å gjennomføre en faktisk rehabilitering. Og hvorfor personangrepet? 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Livstid er ikke for rehabilitering, det er for individprevensjon. Samfunnet vil aldri mer utsettes for hans handlinger fordi han ikke kan utføre dem. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Livstid er ikke for rehabilitering, det er for individprevensjon. Samfunnet vil aldri mer utsettes for hans handlinger fordi han ikke kan utføre dem. Ja, det er jeg meget for i denne saken. Sperr ham inne resten av livet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå