eXalpha Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Så hvis en person har 1. Voldtatt 9 unger under 16 år 2. Drept 10 mennesker Ikke fortjener dødstraff? Så hvis en terrorist dreper en haug med ungdommer på utøya som ennå ikke har kommet seg ut i arbeidslivet enda ikke fortjener dødstraff? Aha! De skal behandles luksuriøs of få lov til å studere samfunns vitenskap og politikk helt gratis i fengselet. De får utbygd sitt eget rom treningsrom. De får lov til å bruke pc/computers, og får gratis utdanning ++++++++ De fleste kriminelle fra utlandet vet ikke at de har rett på utdanning i fengselet. Terroristen vet at han har rett på dette fordi han er norsk så han får det som han vil. Endret 23. juli 2012 av eXalpha Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Nei de kan få livstid, ingen er tjent med at de dør. Det er heller ingen straff. Mye verre å tilbringe tida bak murene. Nå er Norge helt fantastiske idiotier da som lager luksus så det frister å sitte i fengslene her da, men om man hadde hatt amerikanske tilstander eller verre så hadde det vært en fin straff. Breivik f.eks skulle blitt satt inn på en trang celle med minimalt med mat og vann der han hadde hadde virkelig følt på straff. For resten av sitt liv. Men her i Norge får dem god mat inne og komfortable celler, de får julemat og det er ikke måte på. Er noe forbanna tull hele greiene. De lever bedre inne enn det mange gjør på utsiden. Endret 23. juli 2012 av RawNorway 1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Nå er Norge helt fantastiske idiotier da som lager luksus så det frister å sitte i fengslene her da, men om man hadde hatt amerikanske tilstander eller verre så hadde det vært en fin straff. Takk, det forklarer jo hvorfor USA har så lav kriminalitet og liten del av befolkningen bak muren Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Fengsler er ikke avskrekkende for kriminelle, ikke førstegangskriminelle ihvertfall. uansett tilstander. Det ser man jo i utlandet der det er helt horrible fengsler, men folk slutter ikke med kriminalitet for det. Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Så hvorfor er Norge idioter pga standaren på fengslet? Lenke til kommentar
LongKissGoodnight Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg er imot dødsstraff. Hvem er vi mennesker som tror vi kan herske over retten til å leve og dø. Rettsystemet i de land som tillater det er jo ikke bedre enn morderne selv. Uansett hva de har gjordt tror jeg straffen er bedre om de får råtne i fengsel resten av livet,grunnlaget for å gi noen dødstraff er jo om handlingene er så groteske at samfunnet ikke klarer å takle realiten ved noen handlinger,å de blir så ekstreme at de blir tvers gjennom onde,å det er ingen tegn til forbedring. Om man er de pårørende tror jeg det er helt forferdeig uansett om det er til offene eller til gjerningsmannen,vil de uansett sitte med mange spørsmål de aldri vil få svar på. Men å avkorte ett liv for noens handlinger er grotesk. Mord er galt,men når et land har ett rettssytem som tillater det er enda verre. Er ufattelig glad at dødsstraff ikke er tillatt i Norge,når ett lands verdier kan verdsette ett liv så lite,og langt nede er det en skremmende verden. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Så hvorfor er Norge idioter pga standaren på fengslet? Fordi det skal ikke være behagelig og luksus og sitte inne skjønner du... Det skal være en straffetid, ikke kose og slappe av tid. Da er det ikke så ille å havne tilbake der heller. Det skal ikke være bedre å sitte inne enn å være ute i mange tilfeller. Endret 23. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Straffen er jo ikke å sitte inne i et kvadratisk rom uten noe annet enn en trestol (Som det virker som du vil ha). Straffen er frihetsberøvelse. Gjerningsmennene som sitter inne, er der for at samfunnet skal skjermes mot de. Om man vil straffe de på andre måter får man vel gå inn for å gjøre tortur lovlig . edit: On topic; Er stort sett imot dødsstraff. Endret 23. juli 2012 av uTukt Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Fordi det skal ikke være behagelig og luksus og sitte inne skjønner du... Det skal være en straffetid, ikke kose og slappe av tid. Da er det ikke så ille å havne tilbake der heller. Det skal ikke være bedre å sitte inne enn å være ute i mange tilfeller. Kan du legge frem troverdige kilder på at dårligere forhold vil føre til mindre forbrytelser og at de som kommer ut av fengsel ikke begår nye? Endret 23. juli 2012 av trra Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 ja frihetsberøvelse er en ting ved det, men det er da ikke så ille å sitte inne når du har det som hjemme liksom, bare at man får servert mat.. Altfor snilt her i Norge. Latterlig. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Kan du legge frem troverdige kilder på at dårligere forhold vil føre til mindre forbrytelser og mindre førstegangs forbrytere? Nei, det gidder jeg ikke. Bruker bare logikk og sunn fornuft her. Er det kjipt og slitsomt og vondt å sitte inne, ja da vil man ikke tilbake dit. Er det luksus som f.eks Bastøy er så er det ikke sååå ille å komme tilbake. Ihvertfall ikke om man har det jævligere på utsida. Jeg er ihvertfall IKKE redd om jeg skulle havna i fengsel her i Norge hvis jeg havna i no tull. Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Nei, det gidder jeg ikke. Bruker bare logikk og sunn fornuft her. Er det kjipt og slitsomt og vondt å sitte inne, ja da vil man ikke tilbake dit. Er det luksus som f.eks Bastøy er så er det ikke sååå ille å komme tilbake. Ihvertfall ikke om man har det jævligere på utsida. Jeg er ihvertfall IKKE redd om jeg skulle havna i fengsel her i Norge hvis jeg havna i no tull. Haha, artig skrue du! Logikk og fornuft er feil ord, du fremstår derimot som kunnskapsløs og lat. Du er ikke redd nei, og hva hjelper det? Andre land har like mange\flere forbrytere, selv om de redde. Personlig vil jeg eller ha færre ikke redde kriminelle enn flere redde Og en artig sak, antall drepte i Politi i USA stiger selv om straffene økes, snakker om logikk og fornuft. Endret 23. juli 2012 av trra 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 De er ikke uskyldige når de er medskyldige i drapene på uskyldige, er de vel? Om du blir dømt til dødstraff så er det veldig høy sjanse for at du er skyldig, og om du er uskyldig dømt hvordan skal de vite det. De bare gjør jobben sin og det føler du gir deg rett til å drepe dem for å redde deg selv. Det verste er at du vil trolig feile, og det eneste resultatet er at et uskyldig liv person dør. Synes du at vaktene ved Auschwitz er uskyldig nok til at jødene som var fanget i leiren burde tatt døden som en mann framfor å flykte, dersom det å flykte førte til at de kunne måtte drepe uskyldige vakter? Ikke særlig sammenlignbart. Vaktene i Auschwitz visste at de drev massemord av uskyldige. Det er ganske forskjellig fra å hindre en massemorder fra å rømme, Slik som Thomas Quick? Det var ingen ordentlige bevis i den saken, så nei. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Nei, det gidder jeg ikke. Bruker bare logikk og sunn fornuft her. Er det kjipt og slitsomt og vondt å sitte inne, ja da vil man ikke tilbake dit. Er det luksus som f.eks Bastøy er så er det ikke sååå ille å komme tilbake. Ihvertfall ikke om man har det jævligere på utsida. Jeg er ihvertfall IKKE redd om jeg skulle havna i fengsel her i Norge hvis jeg havna i no tull. Haha, artig skrue du! Logikk og fornuft er feil ord, du fremstår derimot som kunnskapsløs og lat. Du er ikke redd nei, og hva hjelper det? Andre land har like mange\flere forbrytere, selv om de redde. Personlig vil jeg eller ha færre ikke redde kriminelle enn flere redde Og en artig sak, antall drepte i Politi i USA stiger selv om straffene økes, snakker om logikk og fornuft. Du er bare ute etter å irritere og jeg gidder ikke svare deg. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) De bare gjør jobben sin og det føler du gir deg rett til å drepe dem for å redde deg selv. Det verste er at du vil trolig feile, og det eneste resultatet er at et uskyldig liv person dør. Hvordan kan en person være uskyldig samtidig som at vedkommende med overlegg bidrar til drapet av en uskyldig person?? Fordi det står på et papir at vedkommende er unntatt skyld fordi han ikke vet bedre? Visste han ikke at han kunne komme til å bidra til at uskyldige ble drept? Dumhet, kunnskapsløshet eller blind tro på overordnede er (etter min mening) aldri en unnskyldning når det kommer til å ta uskyldige mennesker sine liv: Alle mennesker som ikke ønsker å drepe uskyldige MÅ la være å bli med i militæret -- samt rettsvesenet i land med dødsstraff. For alle disse må erkjenne at de kan komme til å drepe uskyldige, og at de uskyldige har en moralsk rett til å leve som overgår den grumsete retten som mennesker som dreper uskyldige har til å drepe uskyldige. Endret 24. juli 2012 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Så hvis en person har 1. Voldtatt 9 unger under 16 år 2. Drept 10 mennesker Ikke fortjener dødstraff? Motiv? Psyke? Sykdom? Eksempel fra virkeligheten? Hva hvis en person redder 9 personer, og så dreper disse 9 personene etterpå og voldtar likene..? Så hvis en terrorist dreper en haug med ungdommer på utøya som ennå ikke har kommet seg ut i arbeidslivet enda ikke fortjener dødstraff? Motiv? Psyke? Sykdom? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Når DNA-bevis kom, så ble 15 henrettede amerikanere frikjent post-mortem. At dette har skjedd èn eneste gang burde få alle varsellamper til å lyse. Støtter du fortsatt dødstraff er du en morder. Endret 29. juli 2012 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Så hvorfor er Norge idioter pga standaren på fengslet? Vi bruker våre skattepenger på denne standarden.De drapsmenn og voldtektsmenn som sitter i fengsel, de har vel ikke gjort seg fortjent til luxus; betalt av oss? Det er vel greit når man skal forsøke å rehablitere dem. De som bare skal dit for en kort periode, og som kan bli en resurs for samfunnet etter sonet dom. ...Men for massemordere så er det ikke like greit. Mener jeg. Når det gjelder luxus: "Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet..." Straffen er jo ikke å sitte inne i et kvadratisk rom uten noe annet enn en trestol (Som det virker som du vil ha). Straffen er frihetsberøvelse. Gjerningsmennene som sitter inne, er der for at samfunnet skal skjermes mot de. Om man vil straffe de på andre måter får man vel gå inn for å gjøre tortur lovlig . edit: On topic; Er stort sett imot dødsstraff. De sitter der på vår regning, så man kan godt senke kvaliteten noe... Endret 29. juli 2012 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Fordi det skal ikke være behagelig og luksus og sitte inne skjønner du... Det skal være en straffetid, ikke kose og slappe av tid. Da er det ikke så ille å havne tilbake der heller. Det skal ikke være bedre å sitte inne enn å være ute i mange tilfeller. Kan du legge frem troverdige kilder på at dårligere forhold vil føre til mindre forbrytelser og at de som kommer ut av fengsel ikke begår nye? Har du noen kilder på at jo bedre forhold desto mindre forbrytelser? Har du noen kilde på at det noensinne vil lønne seg for oss borgere å betale flatskjerm, pc, treningsutstyr, god mat, et cetera til Breivik? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Men det er fler som har blitt uskyldig dømt til døden og det koster faktisk MYE mer å gjennomføre en henrettelse enn det er ha personen inne på livstid. Koster det mer å sette ei kule i hodet til ABB enn å gi ham en egen leilighet strengt bevoktet med en mengde fengselsvakter, sykepleiere og psykiatere på arbeid 24/7 i 60 år? Hvordan går det regnestykket for seg? Jeg er imot dødsstraff men alle argumentene er jeg ikke enige i. Endret 29. juli 2012 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå