Gå til innhold

Dødsstraff har ingen hensikt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg snakker om rehabilitering. Piskeslag er kun straff, og har ingenting med rehabilitering å gjøre. Det viktigste er ikke symbolikken rundt rehabilitering, men å gjennomføre en faktisk rehabilitering.

 

Og hvorfor personangrepet?

 

Og hva er rehablitering? Det er å komme til det punkt at den ansvarlige for en uønsket handling forstår at samfunnet mener den handlingen er gal. Et piskeslag gjør dette like godt som fengsel i 20 år. Eneste forskjellen, med din logikk, er at du er villig til å "torturere" i 20 år noe som like godt kunne vært utført med et piskeslag.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Hvis han om 25 år blir funnet frisk og rehabilitert, så skal han ut i sammfunnet igjen. I lovens navn skal vi behandle alle likt, og ikke diskriminere.

Ja, slik lovene er nå, ja. Og ja, du har rett, man skal ikke diskriminere.

 

Men jeg personlig mener at han har tatt så mange liv at han ikke fortjener noe som helst av livet sitt i frihet.

 

Jeg mener at massemordere generelt fortjener å sitte resten av livet.

 

Jeg snakker om rehabilitering. Piskeslag er kun straff, og har ingenting med rehabilitering å gjøre. Det viktigste er ikke symbolikken rundt rehabilitering, men å gjennomføre en faktisk rehabilitering.

 

Og hvorfor personangrepet?

 

Og hva er rehablitering? Det er å komme til det punkt at den ansvarlige for en uønsket handling forstår at samfunnet mener den handlingen er gal. Et piskeslag gjør dette like godt som fengsel i 20 år. Eneste forskjellen, med din logikk, er at du er villig til å "torturere" i 20 år noe som like godt kunne vært utført med et piskeslag.

Er vel ikke litt banalt og simpleminded dette her? Neida... :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva er rehablitering? Det er å komme til det punkt at den ansvarlige for en uønsket handling forstår at samfunnet mener den handlingen er gal. Et piskeslag gjør dette like godt som fengsel i 20 år. Eneste forskjellen, med din logikk, er at du er villig til å "torturere" i 20 år noe som like godt kunne vært utført med et piskeslag.

 

Nei, det er ikke det som er rehabilitering.

 

Du skal rehabiliteres tilbake til sammfunnet. Målet er å skape en god borger. En som jobber og betaler skatt. Som ikke tar dop, og ikke bruker vold. Dette gjøres gjennom å gi den innsatte terapitimer, og ikke minst en utdannelse. Se også på Halden fengsel, der trær er plantet rundt luftegården, for å gjemme muren. På denne måten får den innsatte en større følelse av å være en del av sammfunnet, og mindre følelse av å sitte låst ute fra den. Slike ting er kjempebra.

 

Og, igjen kommer du med personangrep.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nei, det er ikke det som er rehabilitering. Du skal rehabiliteres tilbake til sammfunnet. Målet er å skape en god borger. En som jobber og betaler skatt. Som ikke tar dop, og ikke bruker vold. Dette gjøres gjennom å gi den innsatte terapitimer, og ikke minst en utdannelse. Se også på Halden fengsel, der trær er plantet rundt luftegården, for å gjemme muren. På denne måten får den innsatte en større følelse av å være en del av sammfunnet, og mindre følelse av å sitte låst ute fra den. Slike ting er kjempebra. Og, igjen kommer du med personangrep.

 

Tull. For å dømmes er det en vesentlig forutsetning som må være tilstede. Om du kan denne, vil du også forstå hvor mye inkoherent rør som du klarer å lire av deg.

 

Trær er nok fint det. Men de som sitter innelåst er nok klar over at de faktisk sitter innelåst, uansett hvor koslig du finner trær. Hvor mange trær trenger ABB forresten?

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke det som er rehabilitering. Du skal rehabiliteres tilbake til sammfunnet. Målet er å skape en god borger. En som jobber og betaler skatt. Som ikke tar dop, og ikke bruker vold. Dette gjøres gjennom å gi den innsatte terapitimer, og ikke minst en utdannelse. Se også på Halden fengsel, der trær er plantet rundt luftegården, for å gjemme muren. På denne måten får den innsatte en større følelse av å være en del av sammfunnet, og mindre følelse av å sitte låst ute fra den. Slike ting er kjempebra. Og, igjen kommer du med personangrep.

 

Tull. For å dømmes er det en vesentlig forutsetning som må være tilstede. Om du kan denne, vil du også forstå hvor mye inkoherent rør som du klarer å lire av deg.

 

Trær er nok fint det. Men de som sitter innelåst er nok klar over at de faktisk sitter innelåst, uansett hvor koslig du finner trær. Hvor mange trær trenger ABB forresten?

 

Du viser så liten innsikt og forståelse for hva du diskuterer at jeg ikke skjønner hvorfor du gidder å bruke tiden din på det.

Når ikke du forstår noe så banalt enkelt som konseptet med rehabilitering av kriminelle, da er det ikke mye håp...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er rehablitering? Det er å komme til det punkt at den ansvarlige for en uønsket handling forstår at samfunnet mener den handlingen er gal. Et piskeslag gjør dette like godt som fengsel i 20 år. Eneste forskjellen, med din logikk, er at du er villig til å "torturere" i 20 år noe som like godt kunne vært utført med et piskeslag.

Er vel ikke litt banalt og simpleminded dette her? Neida... :)

 

En må jo tenke på den dømtes familie.

Lenke til kommentar

Og hva er rehablitering? Det er å komme til det punkt at den ansvarlige for en uønsket handling forstår at samfunnet mener den handlingen er gal. Et piskeslag gjør dette like godt som fengsel i 20 år. Eneste forskjellen, med din logikk, er at du er villig til å "torturere" i 20 år noe som like godt kunne vært utført med et piskeslag.

 

Nei, det er ikke det som er rehabilitering.

 

Du skal rehabiliteres tilbake til sammfunnet. Målet er å skape en god borger. En som jobber og betaler skatt. Som ikke tar dop, og ikke bruker vold. Dette gjøres gjennom å gi den innsatte terapitimer, og ikke minst en utdannelse. Se også på Halden fengsel, der trær er plantet rundt luftegården, for å gjemme muren. På denne måten får den innsatte en større følelse av å være en del av sammfunnet, og mindre følelse av å sitte låst ute fra den. Slike ting er kjempebra.

 

Mange gode borgere som "driver med dop". Narkotika burde ikke vært straffbart i det hele tatt.

Halden fengsel er jo et såkalt "luksus fengsel"... Kunne jo likegjerne bygget et luksushotell til dem hvor de kan kose seg i boblebad og alt det der... :)

Lenke til kommentar

Jeg trur du mener straff er det viktigste. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

Se på det slik: hvem vil du helst ha ut i samfunnet igjen? En som har utdannet seg, avruset seg, som har stått opp tidlig hver morgen å gått til jobb i fengselet. Eller vil du ha en person som har sittet på enecelle i 20 år, og grodd seg bitter og hatefull?

 

Mange gode borgere som "driver med dop". Narkotika burde ikke vært straffbart i det hele tatt.

 

Helt enig.

 

Jeg tenker mest på folk som er avhengige, og som blir kiriminelle på grunn av dette.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trur du mener straff er det viktigste. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

Se på det slik: hvem vil du helst ha ut i sammfunnet igjen? En som har utdannet seg, avruset seg, som har stått opp tidlig hver morgen å gått til jobb i fengselet. Eller vil du ha en person som har sittet på enecelle i 20 år, og grodd seg bitter og hatefull?

 

Veldig presist og bra sagt. Dette er selve grunnen til at man må satste på rehabilitering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du viser så liten innsikt og forståelse for hva du diskuterer at jeg ikke skjønner hvorfor du gidder å bruke tiden din på det.

Når ikke du forstår noe så banalt enkelt som konseptet med rehabilitering av kriminelle, da er det ikke mye håp...

 

Smalt jo fra rette rau. Ellers anbefales denne.

 

Har ingenting med det faktum at du ikke forstår hva som menes når rehabilitering ble nevnt.

Gjeeesp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trur du mener straff er det viktigste. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

Se på det slik: hvem vil du helst ha ut i sammfunnet igjen? En som har utdannet seg, avruset seg, som har stått opp tidlig hver morgen å gått til jobb i fengselet. Eller vil du ha en person som har sittet på enecelle i 20 år, og grodd seg bitter og hatefull?

Var det til meg?

Uansett, jeg svarer jeg. :)

Jeg er sterkt for rehabilitering. Men jeg er ikke for det i alle tilfeller. Jeg mener f.eks. at massemordere må sitte livet ut. Altså sitte i fengsel til alderdommen tar dem.

 

Men på general basis er jeg svært for rehab. Man kan gjerne konstruere et veldig fint miljø rundt de kriminelle. Mye bedre enn i dag! :)

 

Mange gode borgere som "driver med dop". Narkotika burde ikke vært straffbart i det hele tatt.

 

Helt enig.

 

Jeg tenker mest på folk som er avhengige, og som blir kiriminelle på grunn av dette.

Jeg tenker generelt sett jeg. Men jeg mener ikke dermed at markedskreftene skal få råde fritt. Narkotikan burde være tilgjengelig på et eget apotek, og selges billig. Da tror jeg at man vil kunne fjerne en god masse kriminalitet i forbindelse med narkotika. =)

Lenke til kommentar

Jeg trur du mener straff er det viktigste. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

Korrekt. Jeg har ikke noe behov for mordere som er "rehablitert" ute på gaten. Forresten, hvor mange trær trenger ABB?

 

Du linker til en artikkel hvor det er snakk om fanger som er erklært psykisk syke. Igjen, langt unna det temaet som blir diskutert.

 

Trær...Voks opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at døden ikke er noen straff. Alle skal dø, og det er ikke noen straff. Det er rett og slett bare en frigjøring.

 

Selvsagt er det en straff. Om man da ikke er en rablende idiot som ønsker døden.

Nei det er ikke noen "straff". Man merker ikke at man er død...

 

 

 

Dette er kun semantisk svadaprat som baserer seg på et føleri som er hinsides menneskelig kontakt med virkeligheten.

Nei. Det er stikk motsatt. Det er du som kommer med semantisk svadaprat som baserer seg på et føleri som er hinsides menneskelig kontakt med virkeligheten.

 

Du ser på døden som en straff, fordi du frykter den eller liknende. Jeg ser det ikke slik. De eneste man straffer når man dreper et menneske er deres nærmeste... Noe annet er bare tull å påstå...

 

Jeg forstår hvorfor du ikke ser på det som noen straff. Er man dau så er man dau, lite å få gjort med det. Men det er vel heller den tiden fra du får vite at man har fått dødsstraff til det faktisk utføres som er det verste. Det å sitte på "deathrow" å bare vente på at noen skal avslutte livet høres ut som en forferdelig opplevelse. Selv mener jeg at dødsstraff ikke er løsningen og at innsatte skal bli behandlet med tilstrekkelig humanitet slik at de raskest mulig kan bli rehabilitert og komme ut i samfunnet igjen. Selv om de har gjort noe noe aldeles forferdelig er de fremdeles mennesker. Samfunnet taper mer på at de ikke betaler skatt og fengslene er jo tross alt en rehabiliteringsinstitusjon som tar sikte på at de innsatte kan vende tilbake til samfunnet en dag. (Dette innlegget var skrevet på generell grunnlag for debatten)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trær...Voks opp.

 

Trær gjør ofte det. Dog, ikke på kommando fra mennesker som lider av Jesus-syndromet.

 

Det du trenger er en morder som har fått et piskeslag???

 

Trenger jeg en morder med ett piskeslag eller 20 år? Ditt valg.

 

Skjønner bare ikke poenget ved å spørre om hvor mange trær ABB trenger. Er det et forsøk på være morsomt?

Stråmenn? Trolling?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...