Gå til innhold

Nytt digitalkamera

Anbefalte innlegg

Har i alle år vært en entusiastisk speilrefleks fotograf. Med litt dalende interessse/tid det siste året. Har pleid å hatt med mitt gode gamle 30D med 24-70mm L på turer, men det blir litt i det største og tyngste laget. Samt litt for dyrt å drasse me over alt. Så det vil bli forbeholdt fototurer.

Så jeg er på utskikk etter et mindre kompaktkamera som er lett å ta med på turer og ferier, uten at det tar for stor plass. I utgangspunktet tenkte jeg meg et billig og greit kamera til under 1000-lappen. Men har funnet ut at jeg kanskje kan gå opp en tusing til. Så er det noen som har anbefalinger på kompaktkameraer til en makspris på 2000kr?

edit: Noen som vet om Samsung kameraene har AllShare? Har Samsung mobil og nettbrett, så det hadde vært kjekt om det kunne overføres trådløst mellom enhetene.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg vil opp i den prisklassen. Har jeg bruk for større sensorer og skikkelig bildekvalitet så tar jeg med slr kameraet. Jeg er ute etter et helt ok digitalkamera som jeg kan ta med på ferie, men også på en tur hvor slr kamera blir for stort.

Er det samme suppa alt av kameraer i 1000-2000kr klassen?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere dyre kameraer og nå har jeg det billigste men beste kamera noen sinne. Det var et Nikon coolpix til 500 kroner som er kjøpt på expert i Oslo. Gir utrolig bra bilder med riktig innstilling og kan også filmes med. Anbefales på det sterkeste. Kunne ikke tenke meg noe annet kamera. Det er også veldig brukervennlig men samtidig avansert nok for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...