Gå til innhold

Vi er afrikanske aper, hvorfor er det vanskelig å forstå for noen?


Anbefalte innlegg

Bare at denne biskopen og flere milliarder troende gjør denne verden til et dummere og mer farlig sted. Om man ikke lærer folk vitenskap og VIRKELIGHET så ender det opp med at de omskjærer ungene sine, flyr rundt på en øy og skyter uskyldige barn og ungdommer, flyr inn i bygninger, dreper homofile, hjernevasker barna etc.

 

Skjønner du tegninga hvorfor det er så viktig??

 

Ps. Ingen som stammer fra apene vet du.. Du viser din uvitenhet tydelig og klart.

 

 

Å være uenig med dette er som å være uenig i at 2+2 er 4. Det er rett og slett feil.

 

Regner med du har rundet av til nærmeste heltall. Det skal bli slik:

 

2,3 + 2.3 = 4,6 -> 5

 

Om vi snakker kjemi:

Av og til kan to stoffer virke synergistisk, hvilket betyr at de sammen gir en sterkere negativ effekt enn de hadde gjort hver for seg. Med andre ord, noen ganger er det slik at to pluss to er lik fem. Andre ganger ser vi det motsatte, at negative effekter reduseres dersom stoffene virker sammen, slik at 2+ 2 =3.

Endret av m0ffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg sitter nok fast i denne verden og jeg kommer alltid til å gjøre mitt ytterste for å motarbeide det verste som har skjedd denne planeten, nemlig religion. Jo, alle som sprer informasjon om vitenskap, logikk og rasjonalitet kommer til å overbevise folk som har hjerneceller som fungerer. Fler og fler våkner opp av sin religiøse tåke.

 

Hva som får meg til å stole på vitenskap? Beviser

Lenke til kommentar

Var den til meg?

Ja, det var det. Religion og gudetro er ikke roten til alt det vonde i verdenen. Det bidrar, men det gjør det meste i menneskeheten også.

 

Hvis du husker fra historien har vitenskapen bevist mye rart, bl.a. som nevnt, at jorden var flat.

 

Hadde du også trodd at jorden var flat, siden vitenskapsmenn sa det?

Ingen vitenskapsmenn har sagt at jorden var flat. Dette er noe de har visst helt siden de gamle grekerene undersøkte slikt.

Lenke til kommentar

Man kan kun gå ut i fra hvor langt vitenskapen har kommet pr. dags dato. Og vitenskapen forbedres hele tiden.

 

Evolusjonsteorien er et faktum.

 

Det er alltid gøy å se troende som krever beviser og full servering når de ikke har et blittelite fnugg selv for det de tror på, og da er det også snakk om latterlige historier som enhver burde skjønne blir for dumt.

 

Slimda: .....Religion er motivasjonen bak jævlig mye faenskap i denne verden, punktum.

Endret av Boil-in-bag-ris
Lenke til kommentar

Sant som du sier slimda, de het vel filosofer på den tiden?

 

Det kan også trekkes frem vitenskap som global oppvarming, de fleste anser det som et faktum det også, selv om det er kontroversielt.

 

 

Boil-in-bag-ris; ondskap finnes overalt, religion eller ikke.

 

Hvorfor er det gøy å kritisere troende? - Du kommer sannsynligvis ikke til å konvertere noen, man skaper bare spydighet. - Det kalles tro av en grunn. Og så lenge man tror på sin tro i fred, uten å la dette gå utover andre, skal man ikke bli forfulgt for det.

Lenke til kommentar

Nei, jeg sitter nok fast i denne verden og jeg kommer alltid til å gjøre mitt ytterste for å motarbeide det verste som har skjedd denne planeten, nemlig religion. Jo, alle som sprer informasjon om vitenskap, logikk og rasjonalitet kommer til å overbevise folk som har hjerneceller som fungerer. Fler og fler våkner opp av sin religiøse tåke.

 

Hva som får meg til å stole på vitenskap? Beviser

Kan du linke til beviset for at det ikke finnes noen gud(er)? Ikke det? Du burde innse at du tror like mye som de religiøse som du motarbeider.

Lenke til kommentar

Ja hadde det bare vært sånn at man gikk i sin egen verden og ens tro ikke skadet noen så hadde det vært en sak, men religionen skader så mange og holder tilbake utvikling og fler og fler blir ateister og religion kommer til å bli historie en vakker dag.

 

Foreldre viderefører sin tro til sine uskyldige barn, osv osv. Det er en ond sirkel som holder på gå opp i sømmene litt etter litt. Takket være spredning av informasjon.

 

Nei, jeg sitter nok fast i denne verden og jeg kommer alltid til å gjøre mitt ytterste for å motarbeide det verste som har skjedd denne planeten, nemlig religion. Jo, alle som sprer informasjon om vitenskap, logikk og rasjonalitet kommer til å overbevise folk som har hjerneceller som fungerer. Fler og fler våkner opp av sin religiøse tåke.

 

Hva som får meg til å stole på vitenskap? Beviser

Kan du linke til beviset for at det ikke finnes noen gud(er)? Ikke det? Du burde innse at du tror like mye som de religiøse som du motarbeider.

 

Det der er en klassisk tankefeil. den som påstår at noe finnes har bevisbyrden på seg. Hvis jeg sier at jeg har en rosa usynlig elefant i hagen, skal jeg da be deg om å bevise at jeg ikke har det?? Nei, det går ikke. det er opp til meg å bevise at jeg har det.

 

Ateisme er mangel på tro. Et tomt glass er ikke en slags drink er det vel?

Endret av Boil-in-bag-ris
Lenke til kommentar

Ja hadde det bare vært sånn at man gikk i sin egen verden og ens tro ikke skadet noen så hadde det vært en sak, men religionen skader så mange og holder tilbake utvikling og fler og fler blir ateister og religion kommer til å bli historie en vakker dag.

 

Foreldre viderefører sin tro til sine uskyldige barn, osv osv. Det er en ond sirkel som holder på gå opp i sømmene litt etter litt. Takket være spredning av informasjon.

 

Nei, jeg sitter nok fast i denne verden og jeg kommer alltid til å gjøre mitt ytterste for å motarbeide det verste som har skjedd denne planeten, nemlig religion. Jo, alle som sprer informasjon om vitenskap, logikk og rasjonalitet kommer til å overbevise folk som har hjerneceller som fungerer. Fler og fler våkner opp av sin religiøse tåke.

 

Hva som får meg til å stole på vitenskap? Beviser

Kan du linke til beviset for at det ikke finnes noen gud(er)? Ikke det? Du burde innse at du tror like mye som de religiøse som du motarbeider.

 

Det der er en klassisk tankefeil. den som påstår at noe finnes har bevisbyrden på seg. Hvis jeg sier at jeg har en rosa usynlig elefant i hagen, skal jeg da be deg om å bevise at jeg ikke har det?? Nei, det går ikke. det er opp til meg å bevise at jeg har det.

 

Ateisme er mangel på tro. Et tomt glass er ikke en slags drink er det vel?

 

Det fungerer begge veier. Det eneste du vet og som vitenskapen kan fortelle oss er at begge deler kan være mulig. Å velge en av dem blir derfor å tro. Merk at jeg nå snakker utelukkende om gud(er). Det er mulig å motbevise rosa elefanter i hagen og man kan motbevise at alt som står i bibelen er sant.

Endret av Akinakes
Lenke til kommentar

Vitenskapsmenn er mennesker som deg og meg som kommer til logiske konklusjoner basert på resultater av deres forskning.

 

Kan konklusjonen være feil? - Ja. Finnes det alternative konklusjoner, ja?

Bør man avfeie kritikk av vitenskapen? - Nei, da blir samfunnet styrt av vitenskapen.

 

Hva om noen skulle brukt vitenskapen til sin fordel? Jeg vil anbefale deg å se filmen "Thank You for smoking" for å få et litt annet perspektiv på denne feilfrie vitenskapen du snakker om.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Nå må dere se at jeg ikke sier at vitenskapen har motbevist eksistensen av noen gud, det er heller ikke det vitenskapen er ute etter å gjøre.

 

Men det som vitenskapen har funnet ut resulterer i at f.eks skapelseshistorien er feil.

 

 

Vitenskapen slår aldri hånda i bordet og det dukker mange teorier mopp som falsifiseres og etterprøves. Men de teoriene som står idag som f.eks gravitasjonsteorien og evolusjonsteorien, de er så vel dokumentert at en skal være en landsby idiot for å ikke godta den.

 

Også har vi da, utenfor vitenskapens funn noe som kalles for logikk og rasjonalitet.

 

 

bare det i seg selv er nok for meg ihvertfall) til å forstå at troen på en gud er bare ikke rasjonelt.

Lenke til kommentar

Det gjelder så veldig mange andre også..

 

Om man ikke kan bruke logikk og rasjonalitet så er man lost.

 

Uten at noen hadde fortalt dere om religion eller gud så hadde dere ikke hatt en anelse om hva det er engang. Og hvorfor tror dere ikke på Allah, Thor eller Odin?

 

Åååja, dere tror bare på EN gud dere, dere tror at det bare finnes en gud som bare har mange navn, javel.

 

Så hvorfor er denne guden en drittsekk?

 

åååja, det er fordi mennesker har fri vilje ja, så da slipper denne guden deres unna ja..

 

 

Men hvorfor får han da applaus for alt det gode som skjer? Da skal han også ha ris for alt det fæle som skjer. Dobbelt moralske.

Endret av Boil-in-bag-ris
Lenke til kommentar

Boil-in-bag-ris: Enten du har rett eller ikke spiller ingen rolle lengre. Nå bruker du bare tida di på å fornærme andre på forumet, og kaste dritt på de som våger å være uenig med deg.

 

Du bør jekke ned egoet ditt, for i bunn og grunn, så hjelper det veldig lite å ha rett, når folk egentlig bare slutter å diskutere fordi du debatterer som en 3-åring som ikke har fått godteri.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ta nå heller å lytt til litt fin musikk! :)

 

I've declared a truce, so stop your fighting

The marshall is in town

I won't put up with no big mouth yapping

At least not while I'm around

This is my friend ace, he's from the 8th precinct

Nothing goes on that he don't know

And we've been send cause your arguments

Have been going on for too long

And before one of you hurts the other one of you

I'm declaring martial law

 

http://www.youtube.com/watch?v=TB0eIvaABH0

Lenke til kommentar

Du er veldig angripende i innleggene dine, Ris, og det ødelegger for stemningen i en debatt. Om du føler du blir irritert eller opphisset eller på andre måter veldig påvirket, legg fra deg tastaturet og pust litt. Vitenskapen lar seg ikke påvirke av følelser, unngå å bli en predikant.

Slimda: .....Religion er motivasjonen bak jævlig mye faenskap i denne verden, punktum.

Feil.

 

Helt ordinær religion er ikke til skade for noen. De viderefører gode tanker og moraler, som de har kopiert fra samfunnet ellers. Det er ikke noe galt med religion sånn sett.

 

Problemet ligger i mennesket. Visse mennesker bruker religion som et maktverktøy. De omformulerer, snur og vrir på hva som læres bort i religionen, og gjør det om til et våpen. Det er det som er årsaken til de utallige krigene og massemordene som er på religionets kappe.

 

Ikke glem at religion og vitenskap kan gå hånd i hånd, uten noen som helst form for konflikt. Dette skjedde i de muslimske landene mindre enn tusen år siden. Der var det en vitenskapelig eksplosjon (også med kristne, ateister, buddister, etc) som vi er uendelig avhengig den dag i dag. Dessverre så var det en religiøs leder som gikk ut og hevdet at manipulering av tall var djevelens arbeid, og dermed ble vitenskapens "mecca" flyttet fra de muslimske landene til Europa. Etterhvert tok USA over som den vitenskapelige hovedstaden, og nå faller de av lasset takket være landets manglende satsing på vitenskap.

 

Så å si at Religion er årsaken til alt vondt på planeten vitner om en naivitet og kunnskapsløshet vitenskapen ikke kjenner til.

 

Til slutt. Mer respekt for dine meddebatanter, uansett bakgrunn. Det gjør diskusjoner så mye, mye mer produktive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...