Gå til innhold

Vi er afrikanske aper, hvorfor er det vanskelig å forstå for noen?


Anbefalte innlegg

Dette er en vanlig misforståelse, men mikroevolusjon og makroevolusjon er altså to forskjellige ting.

Mikroevolusjon har ingen annen likhet med evolusjonsteorien enn navnet evolusjon.

Dette er en uvanlig misforståelse. Makro betyr noe sett fra et høyere nivå, som i at man ser på menneskets utvikling over 100 000 år, mens mikro betyr smått, som i at man ser noe over en kort periode, f.eks 200 år.

Det sier seg selv at mange små forandringer over 200 år etter hverandre i totalt 100 000 år fører til et større avvik fra "originalen", som i at du ligner mer på dine foreldre en dine olde, olde, olde, olde (du skjønner poenget) foreldre fordi forskjellene akkumulerer seg og arvematerialet "vannes ut" for hver generasjon fordi det utgjør kun 50%. Forstår du nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er hverken en ape eller afrikansk. Jeg er et menneske fra Norge. At vi stammer fra de er en helt annen sak, det du TS sier er som og si at en sviske er en plomme. En sviske er ikke en plomme, det var en plomme, men nå er det en sviske. Du har så feil det går an og ha.

 

Classic mistake requires classic answer: Vi stammer ikke fra apene, vi har felles stamfar som dem. Det betyr at både vi og sjimpansene har samme stamfar. Vi er de nærmeste slektingene deres i naturen.

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Fri vilje skapes i hjernen, på lik linje med bevissthet, tanker og drømmer. Vi vet ikke helt hvordan dette fungerer, men det jobbes med saken.

Fri vilje er et absurd konsept, og vitner at man ikke helt har tenkt gjennom ting. Dine handlinger er alltid påvirket av dine tidligere handlinger + dine omgivelser. Hvordan kan du da påstå at man har fri vilje? Isåfall vil jeg vinne i lotto.

Lenke til kommentar

ORLY Slimda??

Jeg skulle ønske du sjekket video-linken jeg henviste til, da den forklarer nøyaktig hva det er jeg prøver å påpeke.

 

The Theory of Evolution er IKKE det samme som Evolution. Sjekk videoen, den forklarer det helt perfekt, og jeg orker ikke å kopiere det han sier.

Lenke til kommentar

Fri vilje er et absurd konsept, og vitner at man ikke helt har tenkt gjennom ting. Dine handlinger er alltid påvirket av dine tidligere handlinger + dine omgivelser. Hvordan kan du da påstå at man har fri vilje? Isåfall vil jeg vinne i lotto.

Tror du virkelig at du klarer å resonere deg frem til noe som de fremste forskerene i verdenen sliter med å forstå? Prøv igjen.

Fri vilje finnes ikke

Fri vilje finnes. Det er derfor jeg kan hoppe fremfor en bil om jeg vil.

 

Hvis alle skulle henvise folk til youtube videoer som snakker for seg kommer vi aldri særlig langt. Hvis du mener at det finnes et argument der som er verdt å høre på får du formulere argumentet ditt her.

Det er ikke snakk om å henvise alle til Youtube-videoer, men å henvise til en spesifikk detalj, som er perfekt forklart av en som jobber i dette emnet.

Lenke til kommentar

Dette er en vanlig misforståelse, men mikroevolusjon og makroevolusjon er altså to forskjellige ting.

Beklager, men du er helt på viddene nå. Du har faktisk ikke det minste forståelse for hva det er du snakker om. Vennligst les om emnet og forkast dine gamle og feilaktige idéer, eller slutt å spre feilaktig informasjon du ikke har forståelse for.

 

Vel, det er nok du som er "på viddene" For det jeg sier er riktig.

Du bør nok skaffe deg litt mer kunnskap om det du diskuterer, dette gjelder ikke bare deg , for det er en helt vanlig misforståelse å tro at mikroevolusjon og evolusjonsteorien er det samme.

Lenke til kommentar

Vitenskapelig teori == det nærmeste vitenskapen kommer fakta.

Men fordi folk ikke forstår tyngden en vitenskapelig teori bærer, så er det bedre å bare kalle det "fakta".

 

Vår genetiske klassifikasjon:

Kingdom:   Animalia
 Phylum:   Chordata
	  Subphylum:   Vertebrata
		   Class:   Mammalia
				Subclass:   Theria
					 Infraclass:   Eutheria
						  Order:   Primates
							   Suborder:  Anthropoidea
									Superfamily:   Hominoidea
										 Family:   Hominidae
											  Genus:   Homo
												   Species:   sapiens

Mennesker er storape (hominidae) og er et dyr (animalia)..

 

Hver eneste celle sitt DNA muterer hver eneste celledeling, inkludert kjønnsceller når disse produseres.

Vi har alle flere hundre mutasjoner i vårt DNA som ikke finnes hos våre foreldre.

 

Flere hundre mutasjoner hos oss, pluss noen hundre i våre barn...

Og så hopp fram hundre generasjoner: Flere hundre mutasjoner * hundre generasjoner = Flere titalls tusen mutasjoner i populasjonen på 2 500 år.

 

På 250 000 år, hundre tusen generasjoner, så har vi akkumulert flere titalls millioner mutasjoner.

 

 

På 2 500 000 år, over en million generasjoner ved 25-års-generasjoner, så har vi akkumulert nok mutasjoner til at arter forandrer seg for mye til å kunne få avkom med andre individer som tilhørte samme art for 2 500 000 år siden, med god margin.

 

...

Mikroevolusjon: Mutasjoner over få generasjoner som har liten betydning for arten men som kan ha stor betydning for individet.

Makroevolusjon: Mutasjoner over mange generasjoner, som forandrer artene drastisk.

 

================

 

Fri vilje finnes ikke.

 

Det er derfor du ikke kan hoppe foran en bil uten å ha noen som helst grunn, ønske eller sykdom som får deg til å gjøre det.

 

For øvrig er ideen absurd:

Hvordan skal hjernen bryte med naturlovene uten at vi kan oppdage det?

Tankene våre skapes av hjernen, og påvirker ikke hjernen -- det er hjernen som påvirker hjernen og som dermed skaper nye tanker.

Dersom kvantemekanikk er med i bilde blir bare viljen tilfeldig, som fremdeles ikke er fri.

Dersom hjernen ikke bryter med fysikkens lover, er tankene våre determinert av fysikkens lover.

Dersom hjernen bryter fysikkens lover... vel...

Den gjør ikke det, og om det finnes ukjente fysiske lover som hjernen klarer å utnytte, så må disse lovene være logiske -- og logiske lover fører ikke til frihet:

Frihet kan ikke eksistere i verden slik den framstår i dag, det kan bare skapes en illusjon om frihet, fordi vi mangler evnen til å forutsi oss selv og andre og hendelsene rundt oss.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
for det er en helt vanlig misforståelse å tro at mikroevolusjon og evolusjonsteorien er det samme.

Du stokker rundt om på ordene. Jeg sa at Mikroevolusjon og makroevolusjon er så og si det samme. Evolusjonsteorien er noe annet.

 

Fri vilje finnes ikke.

 

Det er derfor du ikke kan hoppe foran en bil uten å ha noen som helst grunn, ønske eller sykdom som får deg til å gjøre det.

Det hadde vært fint om dere kom med kilder på slike flotte utsagn som dette.

Lenke til kommentar
Jesus kommer tilbake og stopper det hele.
"Dere" har venta fryktelig lenge på at jesus skulle komme tilbake. Nesten to tusen år nå. Kunne det kanskje ikke vært en idé å sjekke noen andre mulige forklaringer?

 

Evolusjonsteorien er aldri bevist og kan aldri bevises.

Rettet utsagnet ditt litt, det var feilaktig.

 

 

Poenget er at den tiden måtte komme først, da menneskene bla har teknologi til å utrydde seg selv. Og også at noen politikere og maktmennesker faktisk både har vilje og makt til å utrydde mesteparten av jordens befolkning og ødelegge planeten.

Den tiden er her nå, og tredje verdenskrig er rett om hjørnet, dette vil bli den siste krigen før slutten på denne verden.

 

Du bør forøvrig slutte å omskrive mine innlegg, det er en tvers gjennom ond og uærlig måte å oppføre seg på, og det er også et eksempel på den generelle uærlighet og umoral som sprer seg i samfunnet i disse dager.

 

Jeg burde vel rapportert det, men moderatorene vil neppe reagere uansett, så jeg "rettet" det tilbake slik jeg opprinnelig skrev det.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
for det er en helt vanlig misforståelse å tro at mikroevolusjon og evolusjonsteorien er det samme.

Du stokker rundt om på ordene. Jeg sa at Mikroevolusjon og makroevolusjon er så og si det samme. Evolusjonsteorien er noe annet.

 

Fri vilje finnes ikke.

 

Det er derfor du ikke kan hoppe foran en bil uten å ha noen som helst grunn, ønske eller sykdom som får deg til å gjøre det.

Det hadde vært fint om dere kom med kilder på slike flotte utsagn som dette.

 

Kan du hoppe foran en bil uten å ha noen motivasjon til å gjøre det, uten at det er et uhell eller på annen måte påvirkning utenfra?

Nei.

Du trenger en grunn, underbevisst eller ikke, for å gjøre ALT du gjør.

Det trenger jeg vel ikke å bevise?

 

Dersom du er villig til å dø for å bevise fri vilje, så kan du kaste deg utenfor et stup fordi du tror at det beviser at du var fri... samtidig som at en person som IKKE er villig til å dø for å bevise at vi har fri vilje IKKE ville hoppet (uten andre grunner).

 

For øvrig er det ikke jeg som påstår at hjernen bryter med energikonserveringsloven / andre av fysikkens lover og på en eller annen måte skaper sin egen framtid uavhengig av hva kjemien som får hjernen til å fungere dikterer.

Lenke til kommentar

Fri vilje er et absurd konsept, og vitner at man ikke helt har tenkt gjennom ting. Dine handlinger er alltid påvirket av dine tidligere handlinger + dine omgivelser. Hvordan kan du da påstå at man har fri vilje? Isåfall vil jeg vinne i lotto.

Tror du virkelig at du klarer å resonere deg frem til noe som de fremste forskerene i verdenen sliter med å forstå? Prøv igjen.

Hva sliter de med å forstå?

 

Fri vilje finnes ikke

Fri vilje finnes. Det er derfor jeg kan hoppe fremfor en bil om jeg vil.

Hvorfor gjør du det ikke da?

 

Hvis alle skulle henvise folk til youtube videoer som snakker for seg kommer vi aldri særlig langt. Hvis du mener at det finnes et argument der som er verdt å høre på får du formulere argumentet ditt her.

Det er ikke snakk om å henvise alle til Youtube-videoer, men å henvise til en spesifikk detalj, som er perfekt forklart av en som jobber i dette emnet.

... i en youtube video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...