Populært innlegg Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg har hatt utallig diskusjoner med religiøse og ikke-religiøse om hva og hvem vi er, og når jeg forteller dem og viser dem beviser på at vi er primater og at vi er aper, så setter de seg totalt på bakbeina og benekter det. Hvordan kan man benekte noe som er så vel bevist og omringet av fakta som mennesket evolusjon er? Jeg kan bare ikke fatte og begripe at man kan være SÅ indoktrinert av en religion og personlig tro at man kan benekte noe som står rett foran nesa på en? Jeg kan skjønne at i starten så kan man være skeptisk og man kommer i en fornektelsesfase fordi alt man har trodd på og blitt fortalt gjennom barndommen har blitt revet vekk rett under beina på en, men etterhvert som det synker inn så må man jo da innrømme at beviser er beviser og fakta er fakta. Jeg får ofte den der "ja det kan være at DU er en ape, men jeg er IKKE en ape!" For meg er det viktig at vitenskapen rundt menneskets evolusjon blir kjent, for det er med på å fjerne religionenes løgner og fabler. 31 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Det er fordi folk tror det plutselig kom et menneske ut av en ape. De fatter ikke hvordan arter gradvis over generasjonene forandrer seg. 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Syns det er merkverdig at de kun godtar utvikling som de kan se med egne øyne, som graviditet f.eks. De må jo skjønne at evolusjon som varer over flere milloner år ikke kan sees med det blotte øye! Skjønner bare ikke at så mange skal ha så vansker med å skjønne det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 På et språkmessig plan er jo problemet at du sier "Ape" i stede for "Forgjengeren til Ape og Menneske". Men igjen, det hjelper ikke spesielt mye. 5 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg skjønner ikke helt hva du mener.. Vi er jo aper, ikke forgjengere? Eller har jeg misforstått deg nå. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Syns det er merkverdig at de kun godtar utvikling som de kan se med egne øyne, som graviditet f.eks. De må jo skjønne at evolusjon som varer over flere milloner år ikke kan sees med det blotte øye! Skjønner bare ikke at så mange skal ha så vansker med å skjønne det. Dette går vel begge veier???? De som ikke tror tror på aper,og omvendt;) 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg empetre Skrevet 15. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. juli 2012 Vi, Homo Sapiens, er ikke aper. Vi hadde derimot samme forfedre som aper, og skilte vei for omlag fire millioner år siden. 23 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Vi, Homo Sapiens, er ikke aper. Vi hadde derimot samme forfedre som aper, og skilte vei for omlag fire millioner år siden. Syn det er spesielt at du har Darwin som avatar men ikke enig i han livsverk. Han selv kom frem til at vi er "The Fifth Ape". Endret 15. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Dette går vel begge veier???? De som ikke tror tror på aper,og omvendt;) hehe ja, det finnes sikkert noen av de også. Finnes sikkert enda folk som påstår at jorda er flat også! Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Dette går vel begge veier???? De som ikke tror tror på aper,og omvendt;) hehe ja, det finnes sikkert noen av de også. Finnes sikkert enda folk som påstår at jorda er flat også! ..virkelig???..hehe;) Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Utsagnet "Vi er Homo Sapiens, ikke aper" til han litt lenger opp hadde vært interessant om han kunne forklare når vi ble noe annet enn aper/primater. Men tviler på at jeg får noe svar..Typisk det. Endret 15. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 greit nok , men de mangler vel å finne 1-2 linker som garantert setter oss i slekt med apene ? 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Les det empetre skrev en gang til. Det er, om enn noe forenklet, fasiten. Lenke til kommentar
SuperGoo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Utsagnet "Vi er Homo Sapiens, ikke aper" til han litt lenger opp hadde vært interessant om han kunne forklare når vi ble noe annet enn aper/primater. Men tviler på at jeg får noe svar..Typisk det. Vi er primater ja. Men like lite aper som det gorillaer eller sjimpanser er det. Så, nei, vi er ikke afrikanske aper. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 greit nok , men de mangler vel å finne 1-2 linker som garantert setter oss i slekt med apene ? Det finnes mange "missing links" i vitenskapen og det kommer det alltid til å være, man er heldig for det man får samlet fra fortiden. Og de beviser man har pr. idag er så utbredt og rikt at evolusjon kan også kalles for fakta og ikke bare som teori. Ordet som folk elsker å misbruke. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Les det empetre skrev en gang til. Det er, om enn noe forenklet, fasiten. Om du mener det er fasiten at vi ikke er aper, da må jeg spørre deg om når og hvordan vi sluttet å være aper..? Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Vi er primater ja. Men like lite aper som det gorillaer eller sjimpanser er det. Så, nei, vi er ikke afrikanske aper. Beklager men du tar feil. http://www.roiscience.com/evolution-vs-creationism/human-evolution/the-fossil-record-african-apes Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Regner med at dere samtykker i og med at dere tier? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) En elg er ikke en hjort, selv om den er et hjortedyr... Redigert: Og bare for å gjøre det helt klart hva jeg mener. Mennesker og aper (inkluder menneskeaper) hører til samme orden (primater), men ulik genus. Endret 15. juli 2012 av -trygve 4 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 En elg er ikke en hjort, selv om den er et hjortedyr... Så du er en av de som nekter for at vi er aper om jeg forstår deg riktig...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå