Gå til innhold

Billig system/kompaktkamera til produktfoto og filming

Anbefalte innlegg

Damen har snart bursdag og jeg tenke å kjøpe henne et kamera. Slik jeg ser det for meg kommer kameraet til å bli brukt til produktfoto, filming av datteren vår og som et generelt familiekamera. Hun ønsker også muligheten til å ta bilder under vann, men det blir nok litt i dyreste laget om en skal kombinere med de andre kravene.

Hun ønsker seg ikke speilrefleks...til tross for at hun stikker av med mitt (og tukler med instillingene mine så jeg går glipp av motiver rett som det er da jeg står og stiller alt tilbake slik jeg liker det) hele tiden. Lite og billig speilløst systemkamera eller et litt avansert kompaktkamera er ønskelig. Vidvinkel er viktigere enn mye zoom og tele.

Siden hun tar en del produktfoto er ekstern blits viktig. Jeg har en Nikon SB-600 hun kan låne om det blir et Nikonkamera, ellers trenger jeg tips til billig blits (eneste krav er at den kan vinkles mot taket) i tillegg.

Jeg har sett litt på Nikon Coolpix P7100 (går ut i fra det kan bruke SB-600). Hvorden er videofunksjonen på dette? Om jeg går for noe annet, vil da Metz 24, være en grei blits?

Når det kommer til pris har jeg ikke bestemt meg helt, men vi må i hvert fall holde oss på et så lavt nivå at jeg ikke blir misunnelig. Maks 3 500, kanskje...

Edit:

Trenger ikke noe makroobjektiv/funksjon ut over hva som er vanlig. Er litt størrelse på produktene hun selger.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...