Geir Rune Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Mistet signal til skjerm. Melding: No signal detected. Utført feilsøk: Byttet skjermkort og forsøkt andre typer skjermkort i andre slots, forsøkt annen skjerm , byttet prosessor, byttet kabel, forsøkt nytt hovedkort, målt støm, tatt ut batteri og nullstillt CMOS Problemet oppsto etter at maskinen sto i pause på et spill. Skjermen ble svart. Maskinen starter, vifter går. System innstallert: Windows 7 Skjermkort: Gigabyte AMD 7970 Prosessor: AMD FX 6200 6 kjerner RAM.: 4x2 Patriot? (AMD versjon) Egen SSD til operativsystem. Noe med en systemfeil som endrer skjermoppløsning til ikke akseptable verdier? Kommer jo heller ikke til bios Tips mottas med takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Bør mistenke strømforsyning. Hva legger du i "målt støm"? Sjekket at du har 3.3V og 5V? Lenke til kommentar
Geir Rune Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Bør mistenke strømforsyning. Hva legger du i "målt støm"? Sjekket at du har 3.3V og 5V? De verdiene huskes ukjente. Har målt strøm på kabler inn til skjermkort, hovedkort. Samt andre kabler man kommer til. Samt alle punkter på 24 pin overgangen. Skal gå over dette igjen. For ordens skyld - på hvilke punkter skal det være 3.3 og 5 V Takker for innspill Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 http://www.smps.us/20-to-24pin-atx.html For ordens skyld - det er spenning du måler, ikke strøm. Trenger ikke måle alle punktene, mange har jo samme spenning. Det holder å måle en av hver. Siden viftene går regner jeg med at 12V fungerer. Lenke til kommentar
Geir Rune Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 http://www.smps.us/20-to-24pin-atx.html For ordens skyld - det er spenning du måler, ikke strøm. Trenger ikke måle alle punktene, mange har jo samme spenning. Det holder å måle en av hver. Siden viftene går regner jeg med at 12V fungerer. Tilbake etter nye forsøk. Har byttet strømforsyning. Samme problemstilling. Har blitt fortalt at ødelagte ram brikker kan skade hovedkort og skjermkort.Hvis så er tilfelle Vil de ha skadet det nye hovedkortet jeg forsøkte og som jeg returnerte da feilmeldingen var den samme? Det er og forsøkt annen harddisk, Det kommer ingen signaler fra USB kontakter Noen forslag? Lenke til kommentar
Geir Rune Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Test hos selger av RAM brikker viser 2stk defekte brikker. Disse har ødelagt 2 slots på hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå