Gå til innhold

4870 og 5850

Adjin

Anbefalte innlegg

Hmm...

Jeg tenker på gå til anskaffelse and en skjerm nummer 2.

Da jeg byttet gpu fra 4870 til 5850 for et par år siden ble 4870en bare liggende i en skuff, er jo ikke mulig å kjøre disse i cf.

Men det skal være mulig å kjøre begge kortene samtidig, dog seperat, i win7?

Det jeg vil er å ha 4870 kortet kjørende på ene skjermen og kjøre windows og enkle programmer og sår jeg starter et gitt program eller spill (Regner med det må gå ann å få laget en liste for hvilke program dette skal gjelde) blir dette kjørende på 5850 kortet på andre skjermen, uten invirkning på den første skjermen.

Så, er dette mulig?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, ideen er at 5850en som kun fokuserer på ene skjermen vil gi bedre fps mens 4870en har mer enn nok kraft til å dra windows og eventuelle chat/skype/video program jeg måtte ville bruke samtidig.

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Bruke et ekstra skjermkort for å dra skype blir litt overkill. Det er ikke skjermkortet som drar Windows, det er CPUen som gjør det. Hvis du sjekker GPU load med f.eks GPU-Z ser du at load er på 0% når du ikke kjører noen 3D applikasjoner. 2 skjermer på 1 skjermkort har også minimal effekt på fps i spill.

Men for all del prøv, det går nok fint så lenge du ikke setter på Crossfire brua(duh).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...