Gå til innhold

BK: Hyrdestund i sommereng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Behagelig og fint å se på med myk overgang fra skarpt til uskarpt, gode farger og fint lys. Skarpheten ser bra ut, men for meg ser det ut som om skarphetsområdet kunne vært flyttet 1 til 2mm lenger bak fordi det ser ut som om området i fokus akkurat ikke dekker øyet (du fokuserer vel manuelt? - AF duger som oftest ikke til denne type fotografering).

 

Alltid nyskjerrig, så nå lurer jeg på cirkaavstanden imellom frontlinsa på objektivet (105mm?) og de elskende.

 

Insektene er en type bløtvinge, eksakt hvilken vet jeg ikke men det kan hende den finnes her: http://no.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%B8tvinger

Lenke til kommentar

Behagelig og fint å se på med myk overgang fra skarpt til uskarpt, gode farger og fint lys. Skarpheten ser bra ut, men for meg ser det ut som om skarphetsområdet kunne vært flyttet 1 til 2mm lenger bak fordi det ser ut som om området i fokus akkurat ikke dekker øyet (du fokuserer vel manuelt? - AF duger som oftest ikke til denne type fotografering).Alltid nyskjerrig, så nå lurer jeg på cirkaavstanden imellom frontlinsa på objektivet (105mm?) og de elskende.Insektene er en type bløtvinge, eksakt hvilken vet jeg ikke men det kan hende den finnes her: http://no.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%B8tvinger

 

Hei,

her har jeg brukt 70-200 + 2,0 konverter. Nærgrensen for objektivet er 1,4 meter så avstanden er ca 1,5 m. Jeg eksperimeterer både med manuell- og autofokus. Syns faktisk det fungere bedre med autofokus, såfremt jeg treffer med fokuspunktet. Det var litt vind da jeg holdt på, så de svinget frem og tilbake. Overskyet vær på ettermiddagen ga også litt lite lys, så jeg kunne ikke gå lenger ned en f/8. Likevel ganske fornøyd med resultatet, og det er veldig tilfredstillende å få det til, for det er mye som skal klaffe.

 

Lenke til kommentar

Hei,

her har jeg brukt 70-200 + 2,0 konverter. Nærgrensen for objektivet er 1,4 meter så avstanden er ca 1,5 m. Jeg eksperimeterer både med manuell- og autofokus. Syns faktisk det fungere bedre med autofokus, såfremt jeg treffer med fokuspunktet. Det var litt vind da jeg holdt på, så de svinget frem og tilbake. Overskyet vær på ettermiddagen ga også litt lite lys, så jeg kunne ikke gå lenger ned en f/8. Likevel ganske fornøyd med resultatet, og det er veldig tilfredstillende å få det til, for det er mye som skal klaffe.

 

En arbeidsavstand på 1,5m er jo bare helt supert, fin kombinasjon du har der :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...