Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger hjelp for å redde forholdet!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp asap!

Sånn ligger det ann:

Jeg er en 24 år gammel gutt som er sammen med ei jente på 21 år, vi har vært sammen i 1,5 år nå. VI har tidligere også vært sammen i ca 3 år, men jeg gjorde det slutt og vi hadde et opphold på ca 2 år.

Vi har mye historie, og jeg er vell den som har gjort det meste dumme i forholdet (Drukket meg altfor full og flørtet med andre jenter osvosv..jeg var en skikkelig drittsekk) hun tolererte altfor mye, jeg vet det godt selv. Og jeg angrer på alt det dumme jeg har gjort. VI har snakket i uendelig mange timer sammen om dette både forrige gang vi var sammen og i dette forholdet. Jeg har lagt alle kort på bordet både fra da vi var sammen, men også mens det var slutt. (Hvem jeg har vært med osv) Hun vet alt, men hun tror meg ikke og temaet kommer stadig opp, noe som ødelegger både kvelder og dager generelt. Dette er såklart pga at hun ikke klarer å slutte å tenke på alt det jeg har gjort. I det siste har dette blitt enda verre, og noen små detaljer som jeg ikke hadde noe imot å fortelle, men som jeg tydeligvis har klart å glemme (JEG GJORDE DET IKKE MED VILJE!!). Jeg forstår henne så inderlig godt, og jeg sier jeg vil være helt ærlig og skjønner henne med alle tankene hun har om meg. Jeg prøver så godt jeg kan å være åpen og fortelle alt. Men hun blir bare lei seg eller sur. Ikke så rart.

Jeg har også en historie spesielt fra forrige forhold for å lyge til henne en del, men dette er ikke noe som har vært problemet i det siste. Det er kun at hun ikke stoler på at jeg nå snakker sant. Som sagt forstår jeg henne så godt, og det er så vondt at det er sånn... Jeg har sagt jeg er villig til parterapi, men dette har foreløpig bare blitt med snakk.

BARE SÅ DET ER SAGT: Jeg elsker jenta, sier det til henne hver dag, gjør alt hun ber meg om å gjøre. Gjør de fleste tingene en romantisk kjøreste gjør. ( Prøver så godt jeg kan i hver fall). Så det er ikke slik at hun ikke tror jeg elsker henne.

Som jeg har sagt til henne tar jeg forholdet vårt mye mer alvorlig nå enn før. Jeg er så og si aldri ute og drikker mer, da det før var her mye gikk galt og hvor jeg gjorde mye av det jeg ikke er stolt over.

TIngen nå er at jeg må gjøre noe drastisk for at hun skal fortsette med meg, for hun sier dette nesten ikke holder lengre. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre (jeg har prøvd med blomster og masse til for å vise at jeg vil, bryr meg om henne og at jeg virkelig har følelser for henne. Jeg har planlagt å reise på festival, og storbyferie med henne senere i år, noe som da vil tilsi at jeg virkelig vil være sammen med henne? Hun trenger bare noe ekstra nå som jeg virkelig ikke aner hva skal være. Jeg har virkelig dårlig tid, og jeg er helt tom. Jeg prøver å snakke med henne, men hun sier hun bare har hørt alt før og at det ikke er nok nå. Jeg er 100% ærlig med henne nå, er veldig mye sammen med henne, og sier alltid hvor jeg skal osv. Hun har bodd fast til meg så og si hele tiden det siste halvåret, men det virker ikke som om det blir bedre, tvert i mot. Til høsten flytter hun for å studere, og jeg har sagt jeg absolutt vil fortsette forholdet og skal besøke henne, betale mange av hjemreisene hennes slik at hun kan komme oftere hjem til meg. Prøver virkelig hardt for å vise til henne at jeg virkelig vil være med henne. Men dette er tydeligvis ikke nok.

NOEN SOM KAN HJELPE??

Mvh

Angrende, ærlig gutt som behøver råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, høres ut som du er en god kjæreste, du kan jo invitere henne med til syden eller noe i den duren.. bare dere to.. det hadde jo vært perfekt!... viss du betaler reisen og alt skjønner hun jo at du elsker henne og at du har lyst til å fortsette forholdet..... .. håper dette var til hjelp!! Lykke Til ;)

Lenke til kommentar

Har du spurt og snakket med henne om at du føler hun glir vekk fra deg og om hun føler det samme og hvordan det går an å stoppe?

Forstod det slik at hun ikke tror på deg når du sier du har forbedret deg osv, men hun må jo ha gjort det siden dere ble sammen igjen? Har du gjort det igjen etter dere ble sammen slik at hun har grunn til å tvile?

Jeg hadde ihvertfall prøvd å snakket med henne om hvordan hun kan få det bedre. uansett så er det veldig viktig at ingenting blir liggende i lufta uten at dere snakker om det. Spør hva hun vil og hvordan du kan gjøre det bedre for henne:)

håper jeg har forstått det riktig og det kan være til hjelp

Lenke til kommentar

hei, høres ut som du er en god kjæreste, du kan jo invitere henne med til syden eller noe i den duren.. bare dere to.. det hadde jo vært perfekt!... viss du betaler reisen og alt skjønner hun jo at du elsker henne og at du har lyst til å fortsette forholdet..... .. håper dette var til hjelp!! Lykke Til ;)

Hun var nylig i syden med ei venninne og foreldrene til venninna :) men planen var egentlig at vi to skulle, og jeg hadde sagt jeg skulle betale det aller aller meste (hotell og fly). I fjor sommer var vi i syden sammen, så i år ønsket hun heller å dra med bestevenninna (avslapningsferie). Kan være noe med at hun vil litt bort fra meg, jeg vet ikke, hun sa det ikke eller hinta heller ikke men...

Og jeg har også sagt vi skal til en storby i høstferien (hvis hun kan pga skole osv). Så hun vet jeg vil gjøre noe slikt..

Lenke til kommentar

Hva ser du i henne(tenk deg godt om)?

Hvor langt er du villig til å gå for at dere skulle holde sammen?

Fortell henne disse svarene, uansett for hard eller gode de måtte være.

Husk bølgelengden dere begge flyter på i forhold til hverandre og prøv å nå fram til henne

Med tanke på at hun har vanskeligheter ved å tro på deg så må du prøve å snakke åpent med henne og vise faktumet at du elsker henne ved å handle.

"Handling er mer enn ord"

Minn henne på hva som gjør forholdet deres så spesielt og unikt.

Husk å vær fullstendig ærlig. Uansett

Håper disse få ordene vil hjelpe : D

Lenke til kommentar

Har du spurt og snakket med henne om at du føler hun glir vekk fra deg og om hun føler det samme og hvordan det går an å stoppe?

Forstod det slik at hun ikke tror på deg når du sier du har forbedret deg osv, men hun må jo ha gjort det siden dere ble sammen igjen? Har du gjort det igjen etter dere ble sammen slik at hun har grunn til å tvile?

Jeg hadde ihvertfall prøvd å snakket med henne om hvordan hun kan få det bedre. uansett så er det veldig viktig at ingenting blir liggende i lufta uten at dere snakker om det. Spør hva hun vil og hvordan du kan gjøre det bedre for henne:)

håper jeg har forstått det riktig og det kan være til hjelp

Du har forstått det ganske riktig. Tingen er at vi plutselig startet på igjen etter at hun hadde bodd i en annen by et halvår, og vi møttes og det klikka skikkelig mellom oss. Så det startet ganske brått, Hun visste det aller meste før vi ble sammen sist nå. Men hun visste såklart ikke så mye som hadde skjedd mens jeg var singel. Jeg rotet og lå med jenter hun virkelig ikke liker, og i tillegg sier hun at hun brukte lang tid på å komme over meg så hun føler jeg ligger "forann henne". Jeg er den eneste hun har ligget med, mens jeg har noen flere (uten å si antall, det er ikke så mange synes jeg, men det synes hun)

For å bruke hennes ord: jeg veldig mye bagasje.

Grunnen til at det har blitt sånn nå vil jeg tro at veldig mye henger igjen fra forrige forhold, men jeg mener helt ærlig jeg har blitt en mye bedre person, selv om jeg er langt fra perfekt.

Vi snakker sammen om dette minst en gang i uka, i små perioder hver dag. Jeg er helt åpen, krangler (som regel ikke) med henne, prøver å holde en god tone osv. Ofte utarter det seg litt da hun kan bli veldig lei seg eller småsur. Noe som er veldig forståelig, og jeg klandrer henne ikke. Jeg unnskylder meg alltid hvis jeg sier eller gjør noe feil. Men jeg er en slik person som ikke lærer fra forrige feil.

Prøblemet ligger ikke hos henne, men hos meg.

Jeg trenger bare noen råd, for hvordan jeg skal få henne til stole på meg, og at hun virkelig ser at jeg satser og vil ha henne og ingen andre.

Lenke til kommentar

Husk bølgelengden dere begge flyter på i forhold til hverandre og prøv å nå fram til henne

Med tanke på at hun har vanskeligheter ved å tro på deg så må du prøve å snakke åpent med henne og vise faktumet at du elsker henne ved å handle.

For å si det sånn: som jeg skrev i et annet svar her, jeg er den eneste hun har ligget med, jeg har flere. Og da hun mener hun trenger å "leve ut" før hun slår seg til ro, har vi blitt enige om, etter hennes ønske at hun kan gjøre "ting" uten at vi skal kalle det utroskap. Hun påstår at hun trenger dette for at hun skal stå likt med meg på en måte. Det er såklart uendelig tungt for meg å gå med på dette. Hun flytter til en annen by, ca 3 timer unna i høst og skal gå skole i 3-4 år. Så forholdet skal settes skikkelig på prøve. Jeg har sagt jeg vil vente på henne, og hun sier greit men at hun tviler sterkt på at jeg klarer det...

Jeg har sagt hva jeg føler for henne sikkert en million ganger. Alt har jeg forklart henne om følelsene mine. Jeg sier det til henne hver dag, så hun vet hva jeg føler. Det er bare det at hun ikke kan stole på meg, og sier hun ikke kan vite om jeg lyger eller snakker sant om ting og tang. Hun kan mistenke meg så fort jeg er til en kompis eller noe... Hun har tilgang til facebooken min når hun vil, ser på mobilen min akkurat når hun vil osv.

Jeg er med andre ord helt åpen for at hun skal stole på meg, gjør alt jeg kan for at hun skal stole på meg... Men ingenting hjelper helt.

Lenke til kommentar

For å si det sånn: som jeg skrev i et annet svar her, jeg er den eneste hun har ligget med, jeg har flere. Og da hun mener hun trenger å "leve ut" før hun slår seg til ro, har vi blitt enige om, etter hennes ønske at hun kan gjøre "ting" uten at vi skal kalle det utroskap. Hun påstår at hun trenger dette for at hun skal stå likt med meg på en måte. Det er såklart uendelig tungt for meg å gå med på dette. Hun flytter til en annen by, ca 3 timer unna i høst og skal gå skole i 3-4 år. Så forholdet skal settes skikkelig på prøve. Jeg har sagt jeg vil vente på henne, og hun sier greit men at hun tviler sterkt på at jeg klarer det...

WHOA, DUDE!!! tenk deg om..

Du må ha visse grenser for henne du som hun har for deg, ellers vil forholdet bli så løst at det går i oppløsning av seg selv. At hun skal "ta igjen" deg er jo bare helt urimelig. Det er ingen grunn til at folk generelt skal gjøre det!!!

Hvis du finner den rette skal det ikke bety noe hvor mange du har ligget med før eller bagasjen din, alt har med hvordan du behandler den. Dere skal jo ikke bare glemme det, men dere må akseptere det og jobbe gjennom det.

For å sette det helt på spissen, tenk hvis du hadde vært gift og skilt, men ikke hun. Skulle hun da gått å funnet seg en hun kunne giftet seg med og skille seg, bare fordi du har?

Dere må begynne å leve nå og ikke i fortiden, men virkelig ta å prøv å forbedre deg selv. Sånn når det gjelder å lære av forrige feil, f.eks. Ta å skriv ned hva du har gjort og hvordan du ville gjort det annerledes, hva hun følte hva du følte osv. osv. og be om hjelp fra henne sånn at du kan forbedre deg enda mer.

Som noen sa før her så er det tomme ord hvis ikke handlingene følger etter.

Lenke til kommentar

Ikke lett situasjon. Ikke for å være veldig negativ her, men du har jo tross alt løyet og gått bak ryggen hennes flere ganger. Skjønner at det ikke er lett for henne å bare komme over det. Tenk hvis det var motsatt? :/

Uansett så henger jeg meg på tanken om handling over ord. Gjør noe! Overrask henne med noe fint.

Håper virkelig at det ordner seg! :)

Lenke til kommentar

Jeg har sagt hva jeg føler for henne sikkert en million ganger. Alt har jeg forklart henne om følelsene mine. Jeg sier det til henne hver dag, så hun vet hva jeg føler. Det er bare det at hun ikke kan stole på meg, og sier hun ikke kan vite om jeg lyger eller snakker sant om ting og tang. Hun kan mistenke meg så fort jeg er til en kompis eller noe... Hun har tilgang til facebooken min når hun vil, ser på mobilen min akkurat når hun vil osv.

Jeg er med andre ord helt åpen for at hun skal stole på meg, gjør alt jeg kan for at hun skal stole på meg... Men ingenting hjelper helt.

Da burde du kansje spørre henne : D

"hva skal til for at du kan stole på meg?" for eksempel

hvis hun har følelsen at hun "må leve ut før hun slår seg ned" har du en utfordring.

Kansje viktig å ta for seg at antall ulike seksuelle partnere ikke burde ha noe å si fremfor følelsene en har ovenfor hverandre.

Har jeg vært deg i denne situasjonen ville jeg virkelig ha prøvd å sette henne litt ned på jorda.

Hun har sine ting som trengs, men det betyr ikke at du må legge deg selv i grusen.

Bra at du er såpass modig, men det vil til slutt slå tilbake og mest sannsynlig forverre forholdet.

Om ting skulle gå skeis er det bare å satse på at hun får gjort unna villskapen og kommer tilbake til deg etter studiene. Ikke prøv å være noen andre enn hvem du er og heller ikke tving henne til det samme.

Håper ting går bra mellom dere : D

Lenke til kommentar

Takk for alle gode råd!! Setter stor pris på det! :)

Nå sitter jeg på kjøkkenbenken og lager origamihjerter til henne, mens hun er med venner :)

Håper hun setter stor pris på det, og håper denne lille tingen kan gjøre henne glad.

Ikke stort men tanken som teller er det ikke?

Så får vi se hva som skjer videre. Har en god følelse, og satser på at dette ordner seg :) Jeg skal i hvertfall gi alt! :)

Lenke til kommentar

Takk for alle gode råd!! Setter stor pris på det! :)

Nå sitter jeg på kjøkkenbenken og lager origamihjerter til henne, mens hun er med venner :)

Håper hun setter stor pris på det, og håper denne lille tingen kan gjøre henne glad.

Ikke stort men tanken som teller er det ikke?

Så får vi se hva som skjer videre. Har en god følelse, og satser på at dette ordner seg :) Jeg skal i hvertfall gi alt! :)

Stå på!!

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som henne for 10 år siden.

Du har tøyd strikken alt for langt og du må, tror jeg la henne få jobbe/ tenke seg gjennom forholdet deres.

Det hun trenger er tid for å se om dere har en fremtid i sammenl la henne få den, alt annet er destruktivt og ødeleggende.

Mitt tips til deg i en sådan prosess er å bruke tiden på å gå i deg selv slik at dere ALDRI havner i en tilsvarende situasjon en gang i fremtiden om dette skulle ordne seg.

Jeg kom gjennom en tilsvarende prosses som det hun har skisset for deg men detsverre glemte hun jeg gjorde det for å forandre seg.

Forholdet vårt er i realiteten over og jeg føler nå at det ikke var verdt forsøket for ti år siden.

Hadde hun derimot klart å forandre seg så hadde det vært verdt alle anstrengelser.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...