Gå til innhold

Nytt kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Hei!

Reiser på ferie om ikke så lenge, og lurer på om jeg skal kjøpe meg et kompaktkamera for anledningen. Har et speilreflekskamera (et Canon, kjenner ikke detaljene da jeg arvet det ), men jeg synes det er litt i største laget å drasse på på fjelltur mm.

Anser meg ikke for være spesielt fotointeressert, men vil kunne ta gode bilder uten å måtte tenke for mye på innstillingene. Samtidig er det fint å holde prisen nede, tenker 1500 som en maks grense - men dette får jeg jo revurdere hvis det ikke er mulig å oppdrive noe duganes til den prisen.

Finnes det noen gode alternativer? Ser de har en lang liste med kamera på de vanlige butikkene, men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Må kunne kjøpes i butikken da jeg ikke har tid til å bestille.

Turen går til Frankrike, kan det være penger å spare på å handle der nede, eventuelt på flyplassen? ( har ikke så veldig mye tid der da, men med dagens tilstand på flyplassene kan jeg jo ende opp med rikelig :) ).

Tar imot alle svar med takk,

R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge er et av de rimeligste landene i Europa og handle fotoutstyr i, samt at du får 5års forbruker garanti i forhold til resten av Europa hvor du får 1 til 2 års garanti.

Litt over budsjettet ditt men =32#sammenligne=1&ids[]=151251&ids[]=133691"]Canon S100/G12 er kompaktkameraer for entusiaster, har stor sensor og tar gode bilder i relative mørke omgivelser, du finner tilsvarende kameraer fra alle produsenter.

Lenke til kommentar

Ixus 220 HS bestilte jeg til mine foreldre. Budsjett på en tusenlapp. Har ikke testet det ennå, men ut fra tester på nett virker det som et greit kamera.

Hvis det var til meg selv ville jeg heller sett etter et brukt Canon s95.

Edit - typo

Endret av Johnny™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...