Gå til innhold

[Løst] Trådløst nett tregt pga windows oppdateringer


Anbefalte innlegg

Hei

Har en Samsung laptop som kjører Windows 7, 64bit og har akkurat satt opp en Netgear N150 WNR612 i leiligheten.

Den fungerer sånn sett perfekt, utenom på min pc. Det trådløse er utrolig tregt! Klarer ikke å laste sider, eller laste ned epost fordi nettet er så tregt.

 

Tok en systemgjenoppretting på pcen og da var farten slik den skal være. Men når oppdateringene som da ble slettet blir installert på nytt, er det tilbake til det übertreige nettet.

 

Tar med en samling av skjermdumper.

Radiotype er 802.11n

 

Har prøvd å resette routeren og installere den på nytt, uten at det har hjulpet noe.

 

Det merkligste sånn sett er at min venninnes pc, som også er windows 7 64bit, er det ikke noe problem med farten i det hele tatt. Kan sånn sett være at hun ikke har disse oppdateringene.

 

En annen merkelig ting er at det ikke er noe problem med hastigeten hjemme hos mine foreldre, selv etter at oppdateringene var innstallert.

Noen som har noe ide om hva som kan være galt?

post-185287-0-99567900-1342289092_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe.

 

Last ned denne:

 

http://downloadcente...ows+7+(64-bit)*

 

Og installer den. Det er den nyeste driveren fra Intel for ditt nettkort.

 

Se om det hjelper.

 

EDIT: Du kan også sjekke at du setter region riktig på routeren din. Har vært borti noe snavs med n-standard routere som sliter hvis det er forskjellig region på nettkort og router.

 

-KJ

Endret av jevel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...