Mr D Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Vi har en Philips 42" LCD HDTV, noe mer vet jeg ikke 4-5 år gammel.. Hva med å titte bakpå TV-en og finne modell så kanskje noen kan svare mer nøyaktig? Vanligvis en hvit lapp med mye info. Modellbetegnelsen er sansynligvis 42PFLxxxx/xx. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Dersom du bare har VGA ut på PC-en, og ikke VGA inn på TV-en, har du 3 valg: 1. Bytt TV. 2. Bytt PC til en med HDMI. 2. Kjøp en AKTIV omformer fra VGA til HDMI. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Hvis det er viktig for deg å se PC-skjermen på TVen, ville jeg personlig valgt alternativ 2. Alternativ 1 og 3 betyr å bruke penger på å opprettholde gamle teknologier, mens alternativ 2 er fremtidsrettet. Hvis PCen kjører VISTA bør du gå en ny og bedre maskin. Om du kjøper en nyere PC med Windows 7 vil du sannsynligvis bli fornøyd. Endret 16. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Dersom du bare har VGA ut på PC-en, og ikke VGA inn på TV-en, har du 3 valg: 1. Bytt TV. 2. Bytt PC til en med HDMI. 2. Kjøp en AKTIV omformer fra VGA til HDMI. Dersom du bare har VGA ut på PC-en, og ikke VGA inn på TV-en, har du 3 valg: 1. Bytt TV. 2. Bytt PC til en med HDMI. 2. Kjøp en AKTIV omformer fra VGA til HDMI. Takk for et konkret, kort og enkelt svar! Hehe Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Hvis det er viktig for deg å se PC-skjermen på TVen, ville jeg personlig valgt alternativ 2. Alternativ 1 og 3 betyr å bruke penger på å opprettholde gamle teknologier, mens alternativ 2 er fremtidsrettet. Hvis PCen kjører VISTA bør du gå en ny og bedre maskin. Om du kjøper en nyere PC med Windows 7 vil du sannsynligvis bli fornøyd. Hvis det er viktig for deg å se PC-skjermen på TVen, ville jeg personlig valgt alternativ 2. Alternativ 1 og 3 betyr å bruke penger på å opprettholde gamle teknologier, mens alternativ 2 er fremtidsrettet. Hvis PCen kjører VISTA bør du gå en ny og bedre maskin. Om du kjøper en nyere PC med Windows 7 vil du sannsynligvis bli fornøyd. Er helt riktig at det er på tide med en ny pc her! Men er student, så det vil nok ikke la seg gjøre med det første. Likevel, tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Her er et eksempel på en aktiv omformer. Endret 16. juli 2012 av covah Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Jeg ville aldri brukt 824,- på en omformer fra VGA til HDMI, bare for å kunne koble en eldgammel laptop til en brukbar TV. Spar heller de pengene til du har råd til en bedre laptop. Det meste er bedre enn det du har. Om du faktisk har 824 kroner, er du allerede på god vei. I mellomtiden får du heller klare deg uten PC-skjermbildet på TVen. Endret 17. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Hei. Det var denne overgangen jeg tenkte på: http://www.clasohlso...ter/Pr322399000 men når jeg får tenkt meg om så vil ikke den fungere. Beklager, dårlig forslag! Men nå ser jeg dere diskuterer ny PC med HDMI, er nå det så lurt? Hva så, TV'en har jo ikke HDMI inngang. Om jeg har forstått det riktig så har TV'en kun inngang for SCART og S-Video (samt component/RCA med rød,hvit og gul), mens PC'en kun har utgang for VGA og S-video. Stemmer? (legg eventuelt ut bilde av utangene du har, eller oppgi eksakt typenummer på skjemkort og TV, så slipper vi å gjette så mye). Dersom dette stemmer så er løsningen en S-video til S-video kabel. Endret 17. juli 2012 av 77679857 Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 "HD-Ready" standarden krever HDMI (eller DVI) kontakt. Dersom denne er TV-en er 4-5 år gammel, bør den minimum følge denne standarden. Men enig i at trådstarter burde ha sett på baksiden av TVen og sett hva slags kontakter som finnes der. S-video kabel gir et BETRAKTELIG dårligere bilde enn en VGA>HDMI omformer, spesielt siden S-video ikke støtter noen former for HD signaler, og bør bare brukes i "nødstilfeller". Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Enig. S-Video er dårlige greier. Men om du ser hva vi har fått av opplysninger om tilgjengelige plugger, så er nok det eneste grensesnitt som støttes av både PC og TV. og som er kompatible med hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå