brukercorny Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg har en PC med Windows Vista, og har nettopp kjøpt en kabel, VGA(pc) til RCA(tv) . Problemet er at pcskjermen ikke vil komme opp på tvskjermen, har søkt rundt på nettet etter hvordan man gjør det, men finner ingenting som hjelper. Så er det noen som vet hvordan man gjør dette? Lenke til kommentar
syden;) Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 hei, du kan jo prøve en hd kabel eller noe sånt det bruker jeg.. men vet du hvordan jeg lager en tråd finner det ikke ut.. er ny her Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Du prøver med en sånn kabel? Tror bare de virker med projectorer, og ikke med TVer. Jeg har også kjøpt sånn kabel og trodd at det skulle virke. Du har ikke HDMI på PCen og TVen din? HDMI er mye bedre, og overfører både lyd og bilde. Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Har ikke den utgangen på pc, så det går nok ikke. Du må først finne ut under hvilken kategori tråden din skal ligge i, så vil det stå langt oppe, til venstre "opprett nytt emne" eller noe slikt Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 VGA(pc) til RCA(tv) . Dette høres feil ut. Ingen TV-er har VGA-inngang med RCA. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Har TVen din VGA, da? VGA gir brukbart bilde. Da trenger du en kabel som er VGA i begge ender. (eller ny PC...) Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Kabelen er ikke helt lik, fargene vi har er blå, grønn og rød. Har ikke HDMI på pc'n som sagt, utrolig irriterende. Det kan godt hende det ikke fungerer i det hele tatt ja.. Du bruker HDMI? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Når jeg kobler PCen til TVen bruker jeg HDMI, ja. Bortsett fra Mac´en, som bare har DisplayPort. Da bruker jeg en omformer fra DisplayPort til HDMI. Du har altså kun VGA-utgang på din PC. Du kan få brukbart bilde med VGA, hvis TVen har VGA-inngang, og du finner en kabel som går mellom PC og TV. Den kabelen jeg avbildet lengre oppe er for folk som har projector. Den virker ikke med TV. Endret 14. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Så man er altså helt nødt til å ha en såkalt "hanne-hanne" kabel for å få pcskjerm over til tvskjerm? Kabelen ser nøyaktig slik ut. Vet ikke om fargene har noe å si i forhold til det bildet lengre opp? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Så man er altså helt nødt til å ha en såkalt "hanne-hanne" kabel for å få pcskjerm over til tvskjerm? Kabelen ser nøyaktig slik ut. Vet ikke om fargene har noe å si i forhold til det bildet lengre opp? Dette er utenom vanlige standarer og vil ikke fungere! VGA og komponentsignal er to forskjellige standarer og skulle den kabelen fungere må det være en boks med elektronikk i tillegg. 1 Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Så man er altså helt nødt til å ha en såkalt "hanne-hanne" kabel for å få pcskjerm over til tvskjerm? Kabelen ser nøyaktig slik ut. Vet ikke om fargene har noe å si i forhold til det bildet lengre opp? Dette er utenom vanlige standarer og vil ikke fungere! VGA og komponentsignal er to forskjellige standarer og skulle den kabelen fungere må det være en boks med elektronikk i tillegg. Så man er altså helt nødt til å ha en såkalt "hanne-hanne" kabel for å få pcskjerm over til tvskjerm? Kabelen ser nøyaktig slik ut. Vet ikke om fargene har noe å si i forhold til det bildet lengre opp? Dette er utenom vanlige standarer og vil ikke fungere! VGA og komponentsignal er to forskjellige standarer og skulle den kabelen fungere må det være en boks med elektronikk i tillegg. Hvilken kabel vil da fungere? Jeg har som sagt bare VGA på pc'n, usikker på om det er det på tv'n. Hvilke kabler er mest vanlig å bruke dersom man ikke har HDMI? Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) men vet du hvordan jeg lager en tråd finner det ikke ut.. er ny her Edit: personen fant det tydeligvis ut Endret 14. juli 2012 av smarties1 Lenke til kommentar
syden;) Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 men vet du hvordan jeg lager en tråd finner det ikke ut.. er ny her Enten kan du bruke svar-boksen og trykke på bruk full editor, ellers så kan du gå på forsiden av diskusjon.no trykke på et av temaene, velge et av undertemaene som passer ditt emne best, så velger du en underkategori så står det en knapp til høyre side hvor det står opprett nytt emne. Unnskyld hvis dette regnes som OT. Edit: noen skrivefeil Takk, men fant det ut i isted akkuratt hehe... men takk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hvilken kabel vil da fungere? Jeg har som sagt bare VGA på pc'n, usikker på om det er det på tv'n. Hvilke kabler er mest vanlig å bruke dersom man ikke har HDMI? Ingen her kan vite hva din TV har av tilkoblinger Enten må du se bakpå din TV og finne ut hvilke innganger den har, ellers så må du fortelle hva slags TV du har (merke og modell). Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Okei, fant nettopp ut av TVenn ikke støtter VGA greier av noe slag Da må det jo være at det rett og slett ikke går. De to eneste utgangene på PC'n er VGA og en rund ting som på bildet under. Og det som finnes på TVen er HDMI inngang og disse farge greiene, vet ikke hvaa det heter. TVen er en 5 år gammel Philips, noe mer vet jeg ikke :-P Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Les det som "Mr D" har skrevet. Du trenger en boks som kan omforme signalet fra VGA til RGB. For eksempel denne; http://www.ebay.com/itm/PC-VGA-to-TV-HDTV-Plasma-S-VIDEO-RGB-Converter-Box-/350311869622?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item519036ecb6 Det høres imidlertid ut som TV'en din er skikkerlig gammel, så mulig det er en bedre løsning å heller bytte ut den. Ikke gå for del lille runde S-VHS med mange småpinner, det gir dårlig resultat. Dersom TV'en har Scart inngang (stor firkantig plugg - ref gamle VHS-spillere), så kan du bruke kabelen du har, samt skaffe deg en 3xPhono (RCA) til SKART. Det blir rimeligere og slike overganger finner du på OBS, Biltema osv.. Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Ah, okei! Tusen takk for svar, hadde aldri funnet ut dette på egenhånd TV'en har scart inngang ja, får prøve den metoden og se om det fungerer Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Det er heller ikke en standard overgang, og vil i de fleste tilfeller ikke virke. Edit: Enkelte ATI baserte kort kan kjøre komponent (dvs. de rød/grønn/blå, eller RGB) ut av VGA kontakten. På disse kortene kan man få det du beskriver til å virke (altså VGA>RGB>Scart). TV-en må også støtte RGB over Scart, noe ikke alle gjør. Endret 15. juli 2012 av covah Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Så du mener det ikke vil fungere med en scart? Vi har en Philips 42" LCD HDTV, noe mer vet jeg ikke 4-5 år gammel.. Er jo rart om absolutt ingenting skulle fungere av kabler? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Var borti en kar med likens kabel for en stund siden, og etter mye googling så fant jeg ut at du kan få bile på component inngangen på tv'en, om du slår på noe spesielt på menyen på tv'en. Uansett burde du heller satse på ny pc med hdmi, analoge signaler kan ikke måle seg meg digitale når det kommer til bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå