Qwseyvnd Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hei folkens. Jeg har lyst å lage en mini-spill til Xbox 360 men... den bruker kun C#. Playstation 3, Linux, MAC, Windows, Wii bruker C++ Xbox 360 bruker kun DirectX 9 mens OpenGL kan benytte av PS3, Wii, MAC, Windows, og Linux, og alle andre plattformer... Jeg orker egentlig ikke å bruke mye tid i begge programmeringsspråk. Hva skal jeg gjøre da ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 C# er i all hovedsak C++ med en god del utvidelser, er det ikke? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg har sjekket koden til begge, C# er mer simpel og full ordbruk. C++ er mer vanskeligere å huske pga forkortelse. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Disse forkortelsene vil i all hovedsak være variabelnavn og variabelnavn kan være så lang som du bare vil. Det finnes derimot en (u)kultur blandt mange som skriver dokumentasjon at variabelnavn bare skal være en, to eller tre bokstaver lange. Dette er en uting som, etter min mening, er veldig unødvendig. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Med C# er det vel kun PS3 du ikke kan lage kompatibel programvare til. Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, for å lage programvare til PS3 må du, om jeg ikke tar helt feil, ha Sony sin velsignelse (dvs. utviklerverktøyene). Lenke til kommentar
Slason Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 C# er om jeg husker riktig mer vennlig til bruk med .net framework og slikt. Om du aldri har programmert før, ikke sengang tenk på å starte med C++. Begynn med noe enklere, som PEARL, Python etc. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 http://xbox.create.msdn.com/en-us Dette er egentlig det eneste realistiske alternativet for hobby-utviklere til å få laget og gitt ut konsollspill. Dersom du er fullstendig uerfaren innen programmering, ville jeg rådet deg til å starte med å lære deg programmering lenge før jeg tenkte på å begynne å vise deg spillutviklingstutorials. Det er et langt lerret å bleke. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 C# er om jeg husker riktig mer vennlig til bruk med .net framework og slikt. Om du aldri har programmert før, ikke sengang tenk på å starte med C++. Begynn med noe enklere, som PEARL, Python etc. Hvorfor ikke C#? Det er mye læringsmateriale der ute, og det er ikke noe vanskeligere å komme i gang med enn Python for noen som er helt blank. Du får resultater like fort/lett. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) C# er i all hovedsak C++ med en god del utvidelser, er det ikke? Nei. C# ligner mye mer på Java med noe C++ inspirasjon, og litt inspirasjon fra funksjonell programmering. C# brukes med XNA for hobbyprogrammerere. Du kan bruke C# på Windows, Linux og Mac OS X også, men XNA funker kun på Windows, Xbox360 og Windows Phone (tidligere også Zune, for de som bryr seg om det) C# er ganske lett å lære seg, spesielt i forhold til C++. Skal du dekke så mange plattformer som mulig, bør du vurdere en spillmotor (eksempelvis Unity, hvor du også kan bruke C#). Endret 29. august 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå