C.. Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Hei! Jeg har et Corsair 650D kabinett som jeg har fått et lite problem med. Selve viftene på kabinettet har sluttet å virke - Noe som ikke er så veldig bra. Mens cpu, gpu og psu viftene går som de skal. Hvis jeg kobler til en ekstra 120mm vifte fungerer denne også som den skal. Så det er altså bare viftene som satt koblet i kabinettet når jeg kjøpte det som ikke går, alle kontakter er koblet til og det er ikke feil med noen av kontaktene fra strømforsyningen siden det funker om jeg kobler til en annen vifte jeg hadde liggende. Det funket veldig bra tidligere og hvor lenge problemet har vært der vet jeg ikke. Øverst på kabinettet er det en liten viftekontroll til de viftene det er feil med. Der kan man stille mellom sterk, mellom og svak, men uansett hva jeg har den på nå fungerer ingen av de. Noen som vet hva jeg kan gjøre får å få dette i orden så hadde det vært veldig fint Endret 14. juli 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Prøv å koble viftene til en annen datamaskin, og viftekontrolleren til noen andre vifte for å finne ut av hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Prøv å koble viftene til en annen datamaskin, og viftekontrolleren til noen andre vifte for å finne ut av hvor feilen ligger. Veldig usikker på hvordan jeg i det hele tatt skal få frem viftekontrolleren fordi denne er jo på toppen av kabinettet og så å si umulig å få frem (?) Jeg vet ihvertfall ikke hvordan jeg skal få fikset det.. Og det er ikke viftene som det er noe feil med, prøvde på en annen maskin og der fungerte de helt normalt. Endret 14. juli 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Har du sett etter om 12V molex-kabelen som forsyner kontrolleren med strøm sitter godt? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Vel bruker man elminerings metoden som du har gjort i dette tilfelle er jo saken klar. Viftekontrolleren din har tatt kvelden. Antar du har ett hovedkort i denne kassa di. Studer manual for hovedkort og se om du kan koble viftene direkte på hovedkort (kan som regel styres fra BIOS) Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg kan koble viftene direkte på hovedkortet, ja. Men da må jeg ha noe sånt som denne Har også sendt en henvendelse til Corsair nå så får vi se om jeg eventuelt får en ny kontroller eller hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå