Gekko96 Skrevet 14. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2012 Hei! Jeg har to bærbare PCer som jeg tenkte jeg skulle se om jeg kunne bruke til noe, men trenger noen ideer. Det første jeg tenkte på var å bruke skjermen som en ekstern skjerm. Til å koble konsoller til osv. Er dette mulig? Andre ideer er velkomne Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2012 Å bruke en skjerm på en bærbar som ekstern skjerm er ganske vanskelig, fordi slike skjermer ikke har en vanlig type tilkopling (VGA; DVI, HDMI, osv.) men en tilkopling som passer direkte til LCD-kontrolleren som sitter i den bærbare maskina. Ellers så kan en bærbar maskin brukes til det meste for eksempel server, digital fotoramme. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) En gammel laptop kan jo selges til noen som har bedre bruk for den enn deg. De kan jo gis bort (gratis) i denne tråden: http://www.diskusjon...c=289077&st=640 Endret 14. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. juli 2012 Takker for svar, men jeg er nok mest ute etter å bruke den til noe selv. Er ikke så erfaren når det kommer til slike ting, så tenkte dette kunne være et godt sted å begynne Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Tja, hva trenger du den til, egentlig? Ingen vits i å bruke den, bare for å bruke den. Du har kanskje et behov? Hvis du har en printer med USB, kan du koble printeren til den gamle laptopen din. Når laptopen er koblet til nettverket ditt, kan du konfigurere den som en nettverksskriver, tilgjengelig fra alle dine datamaskiner. Min printer har nettverkskort, og er koblet til routeren min. Hvis den bare hadde USB, ville jeg brukt den gammle laptopen. Printer på nettverket i stedet for USB-kabel er genialt. Endret 16. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
sirius Skrevet 17. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 Nei, det er ikke mye du kan bruke i en gammel bærbar annet en ram og hd. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2012 Hvis laptopene er så gamle er det neppe mulig å bruke RAM og harddisk i andre maskiner, og kalle det en oppgradering. Andre maskiner som trenger oppgradering har sikkert samme RAM-mengde og harddiskstørrelse. Selg dem billig/gi dem til en fattig stakkar, det er mitt råd. Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Takker for svar, men grunnen til at jeg vil bruke den selv, er for å lære meg mer med elektronikk. Problemet er bare at jeg ikke har noen ideer hva jeg kan bruke den til. Den ideen med printeren var ikke så dum. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Du lærer ikke mye elektronikk av laptoper. Alle delene er bittesmå og fastloddet. Men de kan være geniale for å lære seg å sette opp nettverk, servere, fjernstyring, automatisering osv... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2012 Hva med å skru ut hovedkort og skjerm fra ramma, og montere den på plexiglass, og så bestiller du touchskjerm kit da kan du montere den på veggen som en bilderamma, bruke den i bilen som musikkspiller osv Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Hvis du skal montere noe som helst i bilen for å høre på musikk, vil du ha mye større suksess med et nettbrett. Jeg har et Samsung Galaxy Tab, den første utgaven. Funker utmerket for kjøremusikk. Slipper å tulle med keyboard, siden alle nettbrett har touchscreen. Funker glimrende. Du slipper å lage strømopplegg for å drive dem, siden nettbrett er selvforsynt med batterier, og kan lades fra sigarettenneren hvis du kjøper lader. Endret 25. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2012 Er det snakk om laptopper som faktisk fungerer? Er de gamle? Generelt om laptopper så tenker jeg at det er begrenset hva delene kan brukes til, annet enn å øve seg på demontering. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2012 Du kan jo bruke den som server for multimedia eller for nettverkslagring. En annen ting man kan bruke de som en router (f.eks med en Linux variant). 1 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Noe av det kuleste en kan lage med en gammel laptop er arkade-maskin. Kan grave frem link hvis det er interessant for deg. Da lærer du i tillegg litt elektronikk og programmering ;-) 1 Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2012 Det hadde vært knall om du kunne finne en link konduktans Takker for alle svar. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 2. september 2012 Rapporter Del Skrevet 2. september 2012 http://www.gizmodo.com.au/2011/01/from-boring-laptop-to-awesome-arcade-cabinet/ http://hacknmod.com/hack/convert-an-old-laptop-into-a-mini-mame-arcade/ ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå