Tessjo Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg vet jeg har vært litt naiv, men sånn er nå det. Jeg har blitt svindlet over nett. Summen er nesten 8000 kr. Jeg lurer nå på om man har noen rettigheter eller om pengene er tapt? Jeg har fårhåndsbetalt for en vare jeg ikke har fått. Dette var til en person (ikke frima) i Frankrike. Jeg betalte via bank til bank overføring (fra dnb til en fransk bank med kontonr, swiftkode osv). Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Ja selvsagt har du rettigheter, spørsmålet er bare hvor mye du gidder å legge ned for å håndheve de. For det første så må du jo anmelde det. - Desverre så er det jo slik med så "små" saker at politiet ikke har kapasitet til å etterforske, så som oftest vil det bare skje dersom mange anmelder samme person eller beløpene er store.- Hvordan situasjonen på dette er i Frankrike vet jeg ikke. Dernest må du antagelig saksøke personen i sivil rett for å få tilbake pengene. -Det du kan håpe på er at h*n betaler tilbake for å slippe bryet dette gir h*n. - Så vidt jeg har sett så hender det at folk som svindler mange betaler tilbake de mest ivrige for å slippe unna de som er mest trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå