timotei Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 De er det mange av. Er det noen som blir tatt for å kjøre med bare ett lys? Det er jo trafikkfarlig og noe bør gjøres med det. Ved kontroll kan en jo bare si at lyset har nettopp gått. Det kan jo også være tilfelle.Kan noen bøtelegges for det? Hva kan gjøres? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Man blir nok ikke tatt...med mindre man spiller i en Hollywoodfilm og har et lik i bagasjerommet. Jeg har i hvert fall aldri hørt om noen som har fått noe annet enn en beskjed om at det må fikses. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Møter haugevis av disse i Bergens-området. Blinker på de fleste. Mange virker ikke engang å få med seg at jeg gjør det. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Ikke glem "blinde banditter". Folk som ikke har noe lys på bilen sin i det hele tatt med unntak av bremselys. Burde absolutt bli slått mye hardere ned på. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Dette er faktisk sant. På mørke kvelder så kan det lett se ut som om man møter en mc/moped, noe som på små veier kan ende stygt da man gjerne tror man har bedre plass enn man faktisk har. Endret 14. juli 2012 av Kjetil_90 2 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Modern ble stoppet en gang med kun ett kjørelys. Hun måtte snu og kjøre tilbake til nærmeste bensinstasjon å få dette fikset før hun kunne pasere. Det som er noe mer interessant er jo i disse Xenon-tider der man ikke har mulighet til å kjøpe eller skifte lys på dagen. Kanskje er det bestillingstid på deler også. Og ikke glem ventetid på verkstedtime. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 I det minste kan man skifte den ødelagte pæra over til bilens venstre side hvis man ikke har tilgang på reservepærer. Gjør det litt lettere for motgående trafikk og beregne bredde på møtende kjøretøy. Men når det er sagt; gåen lyspære er vel ikke mer enn en 1'er feil på EU-kontroll. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Du kan få bot for det, mener det forenklede forelegget er 2000,- Er usikker på om det kun er 1'er feil eller om det kan være 2'er feil om det er på nær eller fjernlysene Må sjekke dette opp og se om jeg kan finne kilder Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Ett kjapt googlesøk på "forelegg enøyde banditter" ga resultater NRK.no - Advarer mot enøyde banditter RB.no - Stoppet «enøyde banditter» Så man kan få bot for det og får man det så ser det uttil at man får en mangellapp også Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Ja, det er klart man kan få bot, men jeg tror fremdeles det er vanligere å få en advarsel, med mindre de har slike "kampanjer" som i artikklene, eller at de er rimelig sikker på at du var klar over problemet uten å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Rart at dere tar dette opp nå i den lyseste tiden Jeg skifter alltid lyspære så fort den gamle ikke lyser lenger, for det er veldig plagsomt å se feilmeldingen om lyspæren hele tiden. 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Rart at dere tar dette opp nå i den lyseste tiden Jeg skifter alltid lyspære så fort den gamle ikke lyser lenger, for det er veldig plagsomt å se feilmeldingen om lyspæren hele tiden. Men du har jo de som ikke bryr seg da ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå