oyvangen Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hei, fikk A1 lappen for ca 2 uker siden Bruker nå en gammel bullfighter hjelm som jeg har arvet fra far, så tenker at det er på tide med en ny hjelm. Jeg ser på hjelmer til ca 4000 kr og har kommet opp med: http://hof-mc.no/storefront.php?pid=343&c1=39&c2=342 Er det noen som har erfaring med denne hjelmen er det et godt kjøp til 4k? Den er ikke "utdatert" siden den har vært på markedet en stund? De tingene jeg prioriterer i en ny hjelm er støysvakheten og vekten, kom gjerne med forslag til andre hjelmer også! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Har selv Shark Vision R og er bra fornøyd med den, dog eneste jeg har å sammenligne med er den billige reservehjelmen jeg kjøpte for en slikk og ingenting Den veier under halvannet kilo, har greit med ventilasjon, nedfellbart solvisir, uttagbar/vaskbar polstring, god synsvinkel og passer sammen med briller. I tillegg har den en liten "tapp" du kan dytte på for å få en ca 1 mm åpning i visiret, kjekt for å motvirke dugg. Hvor enkelt det er å evt. skifte visir vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd. Ang. støysvakhet har jeg igjen ikke noe relevant å sammenligne med. Starter på i overkant av 2500 for den svarte hos de billigste butikkene, andre varianter ligger typisk ~500 kr opp i pris. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Har hatt litt forskjellig, har nå Arai Chaser, og er kjempefornøyd. Lite støy, og god passform, som er veldig viktig. Passform er dog individuelt, og der kommer mitt poeng: Hjelm må prøves før kjøp, så ta turen til nærmeste MC-sjappe, og prøv. Det er lite forskjell i pris i butikk og på nett. Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hei, fikk A1 lappen for ca 2 uker siden Bruker nå en gammel bullfighter hjelm som jeg har arvet fra far, så tenker at det er på tide med en ny hjelm. Jeg ser på hjelmer til ca 4000 kr og har kommet opp med: http://hof-mc.no/sto...43&c1=39&c2=342 Er det noen som har erfaring med denne hjelmen er det et godt kjøp til 4k? Den er ikke "utdatert" siden den har vært på markedet en stund? De tingene jeg prioriterer i en ny hjelm er støysvakheten og vekten, kom gjerne med forslag til andre hjelmer også! Har du tenkt å dra til Hof-MC butikken? Var der selv, trodde butikken var stor siden nettsiden var så bra. Der var det en person som jobbet, knøttlite lokale og rot så det holder! (Klær og utstyr overalt på gulvet, man kunne ikke sette ned foten uten å tråkke på noe ) Fant en hjelm på nettsiden dems, men den hadde de ikke inne i butikken. Vil ikke anbefale butikken, dra til en større en Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Har du tenkt å dra til Hof-MC butikken? Var der selv, trodde butikken var stor siden nettsiden var så bra. Der var det en person som jobbet, knøttlite lokale og rot så det holder! (Klær og utstyr overalt på gulvet, man kunne ikke sette ned foten uten å tråkke på noe ) Fant en hjelm på nettsiden dems, men den hadde de ikke inne i butikken. Vil ikke anbefale butikken, dra til en større en Takk for tipset! Vet du om noen andre butikker i drammensområdet som er større? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hvis den passer skallen din er det sikkert et supert kjøp. Nedfellbart solvisir er veldig kjekt å ha. Det samme er pinlock-visir, som denne ser ut til å ha. Den største Schuberth-størrelsen er akkurat litt for liten for meg, så noen personlig erfaring fra langvarig bruk kan jeg dessverre ikke bidra med. 1 Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Har du tenkt å dra til Hof-MC butikken? Var der selv, trodde butikken var stor siden nettsiden var så bra. Der var det en person som jobbet, knøttlite lokale og rot så det holder! (Klær og utstyr overalt på gulvet, man kunne ikke sette ned foten uten å tråkke på noe ) Fant en hjelm på nettsiden dems, men den hadde de ikke inne i butikken. Vil ikke anbefale butikken, dra til en større en Takk for tipset! Vet du om noen andre butikker i drammensområdet som er større? Nei desverre, men alle er nok større enn Hof-MC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå