random_sauce Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Ja, nå har det seg sånn at siden et halvt år siden begynte jeg å se opp arma 2 på youtube og syntes at det så utrolig fett ut med alle muligheten og friheten man har. Ganske beleilig hørte jeg om arma 3 og har så og si gledet meg som en unge for hver gang et nytt a3 gameplay kommer ut. Poenget er at jeg har alltid spilt på konsoll, har en skraphaug som knapt takler 123-spill og er en pc noob. Så jeg søkte opp hva arma 3 krevde på en pc så her er det: OS – Windows 7 / Vista CPU – Intel Core i5 or AMD Athlon Phenom X4 or faster GPU – Nvidia Geforce GTX 260 or ATI Radeon HD 5770, shader Model 3 and 896 MB VRAM, or faster RAM – 2 GB HDD – 15 GB free space DVD – Dual Layer compatible DirectX® – 10 Jeg så på noen sånne "bygg selv" pcer fra komplett, men som sagt, dårlig i faget. Så hvis noen kunne være så snill å hjelpe meg med å finne ut hva slags pc (som takler arma3) og eventuelt hva jeg bør kjøpe. Prislapp helst under/rundt 10.000, men litt over går helt fint. Andre tips eller nyttige ting jeg kunne trengt å vite i sammenheng, hadde det vært kjempefint Er 16, om det spiller noen rolle Takk på forhånd Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Satt opp ett oppsett til deg for slik som du sa, rundt 10.000,- kr. Dette er alle de mest anbefalte her på forumet satt sammen slik at summen skal romme 10.000,-. Det er mye bedre å bygge pcen helt selv, og kjøpe delene selv enn å bygge ferdigbygget eller la noen andre (som feks komplett) bygge for deg da de gjør en dritt jobb pga de ikke legger skjelen sin i det da det ikke er deres egen pc, som antagligvis du vil gjøre siden det er din pc. Å bygge pc er et puslespill, iåsfall like enkelt, så ikke tenk på at du ikke kommer til å klare å bygge pcen. Ta en titt på denne filmen så skal det nok gå fint. Delene er satt sammen på en side som heter Dustinhome, og det er fordi det er den mest anbefalte siden her på forumet for de har både god service, frakten er billig og det er som oftest her du får alle delene samlet billigest. Kabinettet er også det mest anbefalte kabinettet, men om du ønsker et annet kabinett så går det helt fint, så lenge du husker på at det må være ATX kabinett, og ikke mini-itx, eller m-atx kabinett. Operativsystem er ikke tatt med i prisen, men om du ønsker å ta med operativsystem så har jeg satt opp et oppsett med operativsystem. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Bagatellinnspill: Jeg ville byttet ut CPU til denne: COOLER MASTER SILENT PRO M2 ATX12V 2.3 620W http://www.dustinhome.no/product/5010625923/cooler-master-silent-pro-m2-atx12v-2-3-620w/ Jeg ville også gått for Samsung 830 SSD. Intel sin 520 og Samsung sin 830 er vel jevngod, men Samsungen koster en del mindre. Lenke til kommentar
random_sauce Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Satt opp ett oppsett til deg for slik som du sa, rundt 10.000,- kr. Dette er alle de mest anbefalte her på forumet satt sammen slik at summen skal romme 10.000,-. Det er mye bedre å bygge pcen helt selv, og kjøpe delene selv enn å bygge ferdigbygget eller la noen andre (som feks komplett) bygge for deg da de gjør en dritt jobb pga de ikke legger skjelen sin i det da det ikke er deres egen pc, som antagligvis du vil gjøre siden det er din pc. Å bygge pc er et puslespill, iåsfall like enkelt, så ikke tenk på at du ikke kommer til å klare å bygge pcen. Ta en titt på denne filmen så skal det nok gå fint. http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls Delene er satt sammen på en side som heter Dustinhome, og det er fordi det er den mest anbefalte siden her på forumet for de har både god service, frakten er billig og det er som oftest her du får alle delene samlet billigest. Kabinettet er også det mest anbefalte kabinettet, men om du ønsker et annet kabinett så går det helt fint, så lenge du husker på at det må være ATX kabinett, og ikke mini-itx, eller m-atx kabinett. Operativsystem er ikke tatt med i prisen, men om du ønsker å ta med operativsystem så har jeg satt opp et oppsett med operativsystem. Bare for å være sikker, all enkeltdelene er like bra eller bedre enn det man trenger for å kjøre arma 3? Tusen takk for lista uansett Lenke til kommentar
random_sauce Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Bare et siste sp Mye bedre. Bare et siste spørsmål før jeg setter denne som "løst". Jeg har hørt at strømforsyning er veldig viktig, spesielt for krevende spill. Strømforsyninga på lista, jeg antar den takler antall watt som kreves av alt det andre der? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Bare et siste sp Mye bedre. Bare et siste spørsmål før jeg setter denne som "løst".Jeg har hørt at strømforsyning er veldig viktig, spesielt for krevende spill. Strømforsyninga på lista, jeg antar den takler antall watt som kreves av alt det andre der? Teknisk sett skal strømforsyninga (OCZ ZT 550W) klare det der oppsettet med et ekstra skjermkort og sikkert en overklokk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå