knutalut Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hei! Jeg har aldri før spilt på et "ekte" keyboard eller synth, kun midi-kontroller på pc og vanlig piano. Dette ble et langt innlegg så se spørsmålene nederst. Som du forstår av tittelen er jeg på utkikk etter en synth/keyboard med tilbehør (krakk, stativ, pedal (høgtalere?)) Det jeg krever av keyboardet/synhten er følgende: - passer til en nybegynner, lettvint/enkel - være mulig å spille mange ulike musikk sjangere (pop, funk. ambient, trance/dance osv.) - kunne spille på den uten å måtte koble den opp mot pc eller andre ting. - ha et høvelig antall tangenter. - vocoder For å presisere, jeg anser meg som nybegynner når det kommer til synth/keyboard og dens tilhørende verden. Men jeg har spilt piano i noen år, så jeg kan spille og lese noter. Nå har det seg sånn at jeg bor i en liten by som derfor ikke har noen steder som selger keyboard/synth. Jeg har ingen mulighet til å få prøvd noe eller snakke med noen, bortsett fra dere. Derfor søker jeg hjelp her. Nå vurderer jeg å kjøpe en Juno Gi (kom gjerne med andre tips) Det som tiltrekker meg med den er: - prisen - mange presets - antall tangenter (selv om det kunne vært fler) - vocoderen - den strålen som du kontrollerer med handa, vet ikke helt hva jeg skal kalle den. Du kan styre filter osv. med den. Jeg trenger også et stativ som passer i tillegg til mikrofon til vocoderen, pedal (sustain) og høgtalere. - Anbefaler du meg å kjøpe Roland Juno Gi? - Hvilket stativ/pedal/høgtaler/krakk/mikrofon/mikrofon-stativ anbefaler du? - Fra hvilken nettbutikk burde jeg kjøpe denne pakken? - Hvor finner jeg guider/manualer til denne synthen (eller andre) slik at jeg kan lære mer om den og etterhvert mestre den? Håper du kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hva med microkorg? Lenke til kommentar
knutalut Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Den har alt for få tangenter. Lenke til kommentar
killzoner Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 En veldig bra og billig synth/midi keyboard er Oxygen 49. Den er veldig pris vennelig og koster rundt 1200 kr. (Kommer an på hvor du bestiller den i fra.) http://www.m-audio.com/products/en_us/Oxygen49.html Lenke til kommentar
knutalut Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Er ikke ute etter en usb midi kontroller, det har jeg allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå