AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hei. Jeg føler at jeg holder på å miste kontakten med mamma. Hun flyttet for 2 år siden, jeg ble igjen her. Jeg hadde ikke lyst til å flytte. Etter at hun flyttet så ringte hun flere ganger i uka å lurte på om alt var bra med meg, osv. Men det siste året så hun ikke ringt mer enn 2-3 ganger. Jeg bor i Sverige og hun i Norge, så det kan jo ha å gjøre med at det er dyrt å ringe...Men jeg synes ikke at det er så dyrt at hun skal kutte ut kontakten med sønnen sin. Det hender at jeg ringer henne av og til, men det blir veldig korte samtal. Føler at vi ikke har så mye å snakke om... Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 79ff13fbb0e52da2d0a3c937b72381c1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hvor god kontakt hadde dere før? Hvor gammel er hun, hvor gammel er du? Skjer det mye i livet hennes for tiden? Hvorfor flyttet hun i utgangspunktet? Hvorfor hadde du ikke lyst til å flytte? Er samtalene kortere når du ringer enn når hun ringer? Hvordan er hun på telefon når dere snakker sammen? Hvordan er du? Hvor ofte ser dere hverandre in real life? 1 Lenke til kommentar
Woman Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Kan dere ikke besøke hverandre oftere? Hvor ofte besøker dere hverandre nå? Det kan være tungt for henne å bare fortsette å ringe deg, for det kan hende hun savner deg mer da. Det er ikke sikkert det er fordi det er dyrt, eller fordi hun ikke har lyst å prate med deg. Det beste er om dere kunne møttes. Kanskje tatt en ferie sammen. Bare kost dere i hverandres selskap. Lagd god mat, gått turer og tilbragt tid sammen. Jeg forstår at det er vanskelig når dere bor så langt unna hverandre, men det bør da finnes muligheter for det? Hva med Skype og internett forresten? Lenke til kommentar
Caissa Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Du kan jo begynne med å ringe henne oftere? Du trenger jo ikke snakke med henne lenge hver gang, bare spør hvordan hun har det.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Hvor god kontakt hadde dere før? Hvor gammel er hun, hvor gammel er du? Skjer det mye i livet hennes for tiden? Hvorfor flyttet hun i utgangspunktet? Hvorfor hadde du ikke lyst til å flytte? Er samtalene kortere når du ringer enn når hun ringer? Hvordan er hun på telefon når dere snakker sammen? Hvordan er du? Hvor ofte ser dere hverandre in real life? Vi hadde veldig kontakt og møttes daglig. Hun er 57 år, jeg er 20. Nei, det skjer veldig lite i livet hennes. Har ikke skjedd noe de siste 30 åra. Hun flyttet tilbake til hjemstedet sitt pga. at hun ikke trivdes her i Sverige. Vi treffer hverandre noen få ganger per år. Har ikke besøkt henne siden i Januar måned, og jeg savner henne... TS Anonym poster: 79ff13fbb0e52da2d0a3c937b72381c1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Den mest opplagte grunnen til at hun ikke vil ta kontakt (basert på det lille jeg vet om dere), er at hun er såret/skuffet over at du ikke ville bli med henne til Norge. Kanskje det er så banalt som at hun savner deg helt fryktelig, at hun rett og slett prøver å glemme deg litt, og synes det er vondt å bare prates over telefon. Uansett, er vel ikke så mye du egentlig kan gjøre.. - Flytt til Norge, som hun sannsynligvis ønsker. Da får dere åpenbart sett hverandre oftere. - Ring henne oftere, selv om samtalen er korte. Det kan forandre seg. - Besøk henne oftere. 1 Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hadde jeg vært deg hadde jeg nok tatt turen til Norge og besøkt henne. Fortalt henne hvordan du følte og tenkte. Viktig at du får ut dine tanker med henne. Veldig godt mulig hun tenker akkurat likt Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hei. Jeg føler at jeg holder på å miste kontakten med mamma. Hun flyttet for 2 år siden, jeg ble igjen her. Jeg hadde ikke lyst til å flytte. Etter at hun flyttet så ringte hun flere ganger i uka å lurte på om alt var bra med meg, osv. Men det siste året så hun ikke ringt mer enn 2-3 ganger. Jeg bor i Sverige og hun i Norge, så det kan jo ha å gjøre med at det er dyrt å ringe...Men jeg synes ikke at det er så dyrt at hun skal kutte ut kontakten med sønnen sin. Det hender at jeg ringer henne av og til, men det blir veldig korte samtal. Føler at vi ikke har så mye å snakke om... Hva skal jeg gjøre? Du er vel i ferd med å bli en voksen mann? Og du er ingen mammadalt? Jeg tenker nok at din mor innser nettopp det, og at hun ikke trenger å ringe deg flere ganger i uka for å "passe på" deg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå