Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar pc henger seg opp etter windows update


Anbefalte innlegg

Det er mulig du har en hardware feil. Siden du fortsatt har garanti, ville jeg vurdert en garantisak. Du har i hvert fall to muligheter du kan prøve selv først:

 

1. Prøv en fullstendig gjennoppretting til fabrikkinstillinger. Jeg vet ikke tastekombinasjonen på din maskin, men på andre Samsung maskiner er det bare å holde nede f4 umiddelbart når du slår på PC'en.

 

2. Laste ned Memtest86+ til CD eller USB og kjøre test http://www.memtest.org/#downiso

Her er direktelink for å lage USB http://www.memtest.org/download/4.20/memtest86+-4.20.usb.installer.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig du har en hardware feil. Siden du fortsatt har garanti, ville jeg vurdert en garantisak. Du har i hvert fall to muligheter du kan prøve selv først:

 

1. Prøv en fullstendig gjennoppretting til fabrikkinstillinger. Jeg vet ikke tastekombinasjonen på din maskin, men på andre Samsung maskiner er det bare å holde nede f4 umiddelbart når du slår på PC'en.

 

2. Laste ned Memtest86+ til CD eller USB og kjøre test http://www.memtest.org/#downiso

Her er direktelink for å lage USB http://www.memtest.o...b.installer.zip

 

Jeg reiser om 2 uker og skal være vekke en del mnd og vil jo derfor gjerne ha med meg pcen. Regner med at hvis jeg sender den inn nå så får jeg den ikke igjen innen de ukene ettersom det er ferie. Hadde det ikke vært for denne reisen så hadde jeg nok sendt den inn med en gang. ;)

 

Hvis jeg gjenoppretter til fabrikkinnstillinger, sletter jeg da noe på maskinen?

 

Den andre muligheten forsto jeg ikke så mye av :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg gjenoppretter til fabrikkinnstillinger, sletter jeg da noe på maskinen?

Ja du sletter alt som er endret og lagt til siden du mottok maskinen.

 

Har nå gjort alt dette men den henger seg fortsatt opp :S

Du får deaktivere alle microsoft tjenester også og teste om den fortsatt henger seg opp.

Lenke til kommentar

Hvis jeg gjenoppretter til fabrikkinnstillinger, sletter jeg da noe på maskinen?

Ja du sletter alt som er endret og lagt til siden du mottok maskinen.

 

Har nå gjort alt dette men den henger seg fortsatt opp :S

Du får deaktivere alle microsoft tjenester også og teste om den fortsatt henger seg opp.

 

Ja jeg gjorde akkurat slik du skrev at jeg skulle gjøre i forrige post med microsoft tjenestene... Men den henger seg fortsatt opp. :S

Lenke til kommentar

Jeg skal være litt mer presis:

 

I øyeblikket så er alle Microsoft-tjenestene aktivert. For å deaktivere så gjør du følgende:

 

Trykk Windows+R tasten for å hente opp "Kjør" vinduet, skriv inn msconfig og trykk OK.

Klikk Tjenester fanen, sørg for at det ikke er hake ved Skjul alle Microsoft-tjenester, klikk Deaktiver alle. Nå skal alle tjenester være deaktivert.

Klikk OK og restart maskinen for å teste om den nå oppfører seg pent.

Lenke til kommentar

Jeg skal være litt mer presis:

 

I øyeblikket så er alle Microsoft-tjenestene aktivert. For å deaktivere så gjør du følgende:

 

Trykk Windows+R tasten for å hente opp "Kjør" vinduet, skriv inn msconfig og trykk OK.

Klikk Tjenester fanen, sørg for at det ikke er hake ved Skjul alle Microsoft-tjenester, klikk Deaktiver alle. Nå skal alle tjenester være deaktivert.

Klikk OK og restart maskinen for å teste om den nå oppfører seg pent.

 

Når jeg har deaktivert alle tjenestene så er det svært lite jeg får gjøre på pcen. Det er ikke nett på den og ikke mulig å diskdefragmentere eller kjøre virusscanning. Den oppfører seg jo derfor pent ettersom jeg ikke får gjøre noe for å teste dette.

Lenke til kommentar

Hvis du aktiverer følgende så skal det være mulig å kjøre virus scan med Microsoft Security Essentials og bruke internett/nettleser.

 

Aktiver følgende i msconfig:

 

Under Oppstartsfanen:

Microsoft Security Client

 

Under Tjenester fanen:

Base Filtering Engine

DHCP Client

DNS Client

Extensible Authentication Protocol

Windows Event Log

Group Policy Client

CNG Key Isolation

Workstation

TCP/IP MetBIOS Helper

Windows Firewall

Microsoft Anti Malware Service

Network Connections

Network List Service

Network Location Awareness

Network Store Interface Service

IPsec Policy Agent

Power

RPC Endpoint Mapper

Task Scheduler

Windows Management Instrumentation

WLAN AutoConfig

Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework

 

Du må selvfølgelig restarte maskinen når msconfig ber om det.

Lenke til kommentar

Hvis du aktiverer følgende så skal det være mulig å kjøre virus scan med Microsoft Security Essentials og bruke internett/nettleser.

 

Aktiver følgende i msconfig:

 

Under Oppstartsfanen:

Microsoft Security Client

 

Under Tjenester fanen:

Base Filtering Engine

DHCP Client

DNS Client

Extensible Authentication Protocol

Windows Event Log

Group Policy Client

CNG Key Isolation

Workstation

TCP/IP MetBIOS Helper

Windows Firewall

Microsoft Anti Malware Service

Network Connections

Network List Service

Network Location Awareness

Network Store Interface Service

IPsec Policy Agent

Power

RPC Endpoint Mapper

Task Scheduler

Windows Management Instrumentation

WLAN AutoConfig

Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework

 

Du må selvfølgelig restarte maskinen når msconfig ber om det.

 

Har nå aktivert disse og kom da gjennom hele virusscanningen og litt internettsøking uten at den hang seg opp så den ser ut til å fungere normalt. Men start menyen ser fortsatt litt "gammeldags" ut...

Lenke til kommentar

Men start menyen ser fortsatt litt "gammeldags" ut...

 

Ja poenget er feilsøking.

 

Gå inn i msconfig igjen og velg Normaloppstart, trykk Ok og restart maskinen til Safe Mode.

 

Trykk Windows+R skriv inn sfc /scannow og trykk Ok. Dette vil ta litt tid...

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Men start menyen ser fortsatt litt "gammeldags" ut...

 

Ja poenget er feilsøking.

 

Gå inn i msconfig igjen og velg Normaloppstart, trykk Ok og restart maskinen til Safe Mode.

 

Trykk Windows+R skriv inn sfc /scannow og trykk Ok. Dette vil ta litt tid...

 

Får bare opp at den ikke finner sfc/scannow??

Edit: Hadde glemt et mellomrom :)

Endret av mobil_jenta
Lenke til kommentar

Fikk beskjed om at jeg ikke hadde tilgang til å legge ved filen. Fikk heller ikke lagt den inn som spoiler da alt bare hang seg opp. Har nå kopiert den over til et word dokument for å få lastet den opp.

 

Har også testet i normalmodus men den henger seg fortsatt opp.

 

*Fil slettet

Endret av mobil_jenta
Lenke til kommentar

Klikk Startmenyen --> Alle programmer --> Tilbehør --> høyreklikk på Ledetekst og velg Kjør som administrator

 

Skriv inn (to mellomrom!) chkdsk C: /r

trykk J (eller Y) for å kjøre ved neste restart. Restart deretter maskinen. Henger den seg fremdeles etter chkdsk?

 

Har nå kjørt chkdsk og fikk gjennomført en hel diskdefragmentering etterpå, noe jeg ikke har fått gjort tidligere så det kan se ut som den ikke henger seg opp lenger. Har ikke fått testet mer pga jobb men kan få sjekket mer etter jobb.

Er det noe mer jeg må gjøre med pcen nå? Kan jeg avinstallere noe av alt det jeg har installert for å scanne etter div? :)

 

Tusen takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Har nå kjørt chkdsk og fikk gjennomført en hel diskdefragmentering etterpå, noe jeg ikke har fått gjort tidligere så det kan se ut som den ikke henger seg opp lenger. Har ikke fått testet mer pga jobb men kan få sjekket mer etter jobb.

Er det noe mer jeg må gjøre med pcen nå? Kan jeg avinstallere noe av alt det jeg har installert for å scanne etter div?

 

Kan du poste loggen fra chkdsk? Du finner den som beskrevet her:

http://www.sevenforu...viewer-log.html

 

Gi meg også en oppdatering på om pc'en fremdeles oppfører seg pent.

 

Riktig metode for å avinstallere scanneprogrammene gir jeg til slutt når både du og jeg er fornøyd med resultatet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...