oceana Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 bakgrunn: har en maskin som er ny nå som jeg har bygd selv. kjøpte hovedkort med støtte for raid, siden jeg har fått hørt mye bra om det, og hadde venner som kunne hjelpe meg med problemet vis det ble noe. men nå har det seg at han som faktisk kunne dette best ikke vet svaret på dette, dvs han kunne ikke ta det på sparket. PC info: 1.4 GHz T bird 266Mhz FSB Abit KG7 RAID DDR sb live player 5.1 asus geforce 2 64MB DDR d link 10/100Mbit nettverkskort. RAID disker: 2 stykk western digital 80GB 7200RPM. Plextor 24x10x40A Actima 52X s.a.t. Problemet: når jeg skulle partisjonere diskene, så ville ikke fdisk registrere at jeg faktisk hadde 160GB, det ville ha det til at max var på rundt 20 GB, og det er jo ikke noe særlig ålreit. os'et er for øyeblikket win98se, men jeg får win2k snart. men allikevel skulle man ikke tro det var det som var årsaken til at disken er tullete. når jeg åpner raid admin' så virker jo den greit, den viser at begge diskene er der, og at jeg har brukt like mye fra hver disk, striping, som jeg valgte i bios. så det kan vel ikke være der feilen ligger.... forøvrig hadde jeg planer om å bruke partition magic eller no i den dur, men så lenge det ikke virker som os'et vil leke med diskene mine så er jeg like langt. og med en partisjonen på 10 GB jeg har nuh så er livet et helvete. Blir veldig glad og takknemlig om noen kommer med et synspunkt på saken og gir noen råd, kan hende det belønnes med en divX eller 2 i posten;) Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 heisann etter å ha satt opp harddiskene som RAID kan du ikje partisjonere dei. Det e tull, men sånt e d. Så d e å blir ein partisjon på 160gb, visst du vil kjøre RAID da. Lenke til kommentar
Zuffenhausen Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Nei, det er ikke noe slik begrensning på antall partisjoner som det hevdes fra MeG. Du bør være veldig kritsk til mange av innleggende på dette forumet. Det er alt for mange som uttaler som om ting de over hode ikke har greie på! Jeg kjører Raid 0 med fire stk. 100 GB harddisker. Dette har jeg delt inn i tre partisjoner (200 + 100 + 100). Bruk heller programmet Partion Magic 7 da FDisk ikke takler så store disker. Lenke til kommentar
Lunatic Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Du treng nyaste versjon av fdisk. Den som er med WinME håndterer partisjoner opp til 100 GB. Kanskje meir og, det har eg ikkje prøvd. Prøv denne linken :http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/2/13.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=fdisk%20large%20partitions&rnk=2&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98SE (microsoft Knowledge Base) Det beste er nok likevel å bruke partition Magic Lenke til kommentar
Lunatic Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Den linken var ikkje så jævli enkel å forstå Søk etter artikkel Q245213 på Microsoft knowledge base Lenke til kommentar
Lunatic Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Den linken var ikkje så jævli enkel å forstå Søk etter artikkel Q245213 på Microsoft knowledge base Lenke til kommentar
Lunatic Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Må slutte å poste seint på kvelden, dette blir jo berre rot DON'T DRINK AND POST Lenke til kommentar
Silence Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Prøv FreeDisk. http://www.23cc.com/free-fdisk/ Lenke til kommentar
meidell Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hallo Vil bare sei om du skal bruke Part...mag så MÅ du ikkje legge legge diskane dine om til dynamiske disker for då vil ikkje part..mag funke,dei må være basic disker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå