mAdaz Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hallo! Min pc har problemer med å starte, og etter litt nærmere ettersyn ser det ut som det er RAM'en min som er ødelagt. Hvis jeg tar ut alle RAM brikkene starter maskinen og går(uten skjermbilde og sånt selvfølgelig). Så, jeg prøver å gå til innkjøp av nye rambrikker til pc'n min. Problemet er at jeg ikke vet så mye om pc-deler generelt, og lurte på hvilke type brikker som faktisk PC'speccen min støtter. Derfor lurte jeg på om det er noen som kan hjelpe meg med å finne et par brikker? Jeg har bare 32-bit windows, så det er ikke nødvendig med mer enn 4gb ram. Her er speccen til pcn: * [strømforsyning] Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin * [Hovedkort] Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 * [Prosessor] Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte * [skjermkort] XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit * [RAM-brikker(GAMLE, trolig ødelagte)] Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Notat: Det er 4x1GB brikker. * [HDD] Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM Det var vel den informasjonen jeg kom på som jeg tror er nyttig, jeg håper noen kunne ha kommet med noe hjelp, hadde satt pris på det! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Du har et eldre brikkesett p35 og hovedkortet ditt samt cpu kan være litt kresent mht minne , eller trengs justeringer av spenning/volt eller timings. Prøv med memtest86+ http://www.memtest.org/ Last ned ISO filen og brenn med cd/dvd brenner image/bildefile av ISO til en CD - boot PC med denne og fortell resultatet her. NB! Det skal IKKE være noen errors. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå