Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i hjerteregionen

finklew123

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 17 år, og trener ganske ofte (opp mot 2 ganger daglig), kostholdet mitt er helt OK. Jeg er 1.70 høy, og veier 65 kilo.

Så, til problemet mitt:

Da jeg var ferie for en stund siden, våknet jeg plutselig midt på natta og fikk ikke sover mer (dette skjedde for to uker siden). Dagen etter begynte jeg å kjenne smerter i hjerteregionen. Dette fortsatte og jeg kontaktet lege da jeg var på ferie, og de undersøkte meg med et apperat for å sjekke hjertet mitt, men de fant ingen ting. Etterhvert begynte jeg å puste tungt og slet med å sove om natta. Plutselig gikk disse smertene bort, men kom tilbake etter 2 dager. Da jeg kom hjem til Norge var pusten bra igjen, men jeg sliter fortsatt med smerte i hjerteregionen. Det gjør ikke vondt når jeg puster og gjør heller ikke vondt når jeg trener. Dette kommer og går, som oftest. Jeg kjenner også smertene når jeg bøyer haka ned mot brystet. Jeg ringte legen min og fortalte om dette, og hun sa at det ikke virket farlig, men med hjertet så vet man aldri. Jeg er litt pyse av meg når det kommer til sykdom og sånt, så jeg håper noen kan hjelpe meg litt.

Om noe virket uklart, så si ifra!

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom smertene forverres ved bestemte stillinger (jf. at du legger merke til disse når du setter haken mot brystet), høres det ut som muskulære smerter. Jeg går ut ifra at apparatet de brukte var et EKG-apparat, hvor det ble limt elektroder til overkroppen og på leggen.

Gjør det vondt på ett bestemt punkt (klarer du med én finger å peke her)? Stråler smertene ut til noen steder? Hva gjør smertene verre, og hva gjør smertene bedre? Gjør det vondt å trykke med fingre/hånd over det smertefulle området?

Hadde du på noe tidspunkt målt feber? Da du hadde tung pust, hostet du, og fikk du opp noe slim (blankt eller farget)?

Ut ifra informasjonen du gir meg, høres det ikke ut som noe farlig. Dette fordi det (sannsynligvis) er tatt EKG av deg, i tillegg til alder og symptombilde, så du har ingen grunn til bekymring. :)

Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...