paithlezz Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Heisann I vinter kofigurerte jeg og kjøpte en sony vaio for 9k på sony sin hjemmeside. Første jeg gjorde var å reformatere den fordi det var så mye piss programmer på som drepte ytelsen og gjorde alt jævelig. Når jeg gjorde det installerte jeg driverne og har hatt et problem helt siden med at wifi ikke får utnyttet full hastighet. Min gamle acer kunne dette når jeg endret til noe greier på nettverkskortet jeg ikke husker hva het, men har gjort det samme på sonyen men det er fortsatt tregt. Uansett, et annet problem med skjermkortet (intel integrert+amd 6630m) var at noen ganger når jeg ikke hadde laderen i endret kontrasten seg jævelig på¨skjermen. Måtte skifte strømmodus og/eller endre lysstyrke manuelt for at det skulle gå tilbake til vanlig, og også etter det kunne det skje igjen. Har nesten ikke brukt pcn utover våren, den har mest lugget avslått. Er det for sent å klage på alt dette og evt sende den inn og få pengene igjen? Ser nå at jeg kunne ønsket meg en ordentlig ultrabook. Jeg har lagt til en ekstra 4gb ram brikke men er lett å ta ut igjen slik at det ikke vises noe. edit: Følgte ikke med noe cder heller, så jeg brukte en minnepenn og pirat windows for å fikse clean reformatering (fikk gyldig lisens med på pcn ofc). Kunne dette blir noe skummelt mtp å sende tilbake? Endret 13. juli 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Man har kun 14 dagers returrett ved bestilling på internett. Om selger ikke opplyser om dette kan det utvides til 30 dager. At du har gjort så mye rart på maskinen gir deg ikke rett på ny maskin, er vel slik maskinen må være reparert 3 ganger før man kan få ny. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Man har kun 14 dagers returrett ved bestilling på internett. Om selger ikke opplyser om dette kan det utvides til 30 dager. At du har gjort så mye rart på maskinen gir deg ikke rett på ny maskin, er vel slik maskinen må være reparert 3 ganger før man kan få ny. Alt jeg har gjort er å reformatere+installere NYERE drivere enn dem som var på, samt lagt til MER ram. Vil ikke kalle det rart. Er vel bare å kontakte sony slik at 3x reperasjoner skal skje før jul en gang. (kommer nok til å være samme feil etter alle "reperasjoner" uansett, sony er kjent for dårlig service og support) Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Du har slettet innholdet på maskinen (på slike maskiner er det bl.a en recoverypartisjon som får maskinen tilbake til fabrikkstandard, og du kan også lage recovery-cder ut ifra denne) da du installerte din egen windows-version. Hvis problemet med wifi kom pga. dette er ikke dette en reklamasjonssak. Installerer du en annen Windows enn den som kommer med maskinen og dette fører til problemer er ikke det en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Du har slettet innholdet på maskinen (på slike maskiner er det bl.a en recoverypartisjon som får maskinen tilbake til fabrikkstandard, og du kan også lage recovery-cder ut ifra denne) da du installerte din egen windows-version. Hvis problemet med wifi kom pga. dette er ikke dette en reklamasjonssak. Installerer du en annen Windows enn den som kommer med maskinen og dette fører til problemer er ikke det en reklamasjonssak. Sier bare jeg fikk virus isåfall som slettet masse dritt elns:P Kan sjekke om dem har noe iso fil eller recovery greie på support siden deres Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Virus dekkes heller ikke av reklamasjon. Vanligvis kan man få tilsendt recovery ISO i posten mot å betale for frakt. Det er mulig fortsatt recoverypartisjonen er der selv om du har kjørt ny installasjon. Vet ikke hva tastekombinasjonen er for å starte den er på Sony, men det kan man sikkert finne ut på supportsidene. Hvis du får kjørt recovery fra produsentens egen ISO og du fortsatt har problemer kan du sende inn maskinen på reklamasjon. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Og en annen ting, vet ikke hvordan du har installert driverne nå, men prøv å laste ned alle driverne direkte fra Sony sine support-sider fremfor å bruke drivere du finner direkte fra produsentenes sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå