exsods Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Hei og velkommen! Prosjekt: Fjord 21 weekender 1977mod. Skal få veldig mye nytt samt mange andre ting. Tids plan - 13/7 2012 : Planleggings fase med Kommentarer og meninger! - 20/9 2012: Start Fase , Kjøpe , bygge , koble , Lage Osv. - 20/4 2013 : Slutt fase , Pusse , Male , Rydde , Teste Osv . Historie om båten! Jeg kjøpte båten i fjord sommer. Den ble kjøpt ikke langt unna porsgrunn. Betalte da 95 000kr. Båtens tillstann hvar da slik. Dårlige ting! - ikke batterier - Dårlig Hovedstrøm - Ingen kalesje - Manglet et kjører sete - ikke septik tank. manuel wc. Bra ting! - Nyere motor ble satt inn 1år side, AQ275 5,7l V8 DP 275Hk - Meget strøken , til den alderen. - Veldig ryddig, ikke gjort mange endringer med. Klar til modifisering. Jeg kjøpte båten og fraktet den hjem. (4000kr til Hokksund.) Jeg tok meg en rask tur på Maritim i tønsberg. Der jeg kjøpte følgene ting. - 2x 110Ah Maritim batterier 2600kr - Hovedstrøm med rele. 400kr - kjøleskap 40l 6000kr - Plast plater til å bygge inn kjøleskap. 2700kr. Vedlikeholdsfri plast! - Septik tank. Samt ny El-toalet. 2100kr - Lite ekkolodd 700kr - Sikringer, kabler, bryter panel. 1500kr - Septik tank - pumpe ut. 800kr - Vann-pumpe dusj div 1400kr - Bade platformer. 2stk 1900kr - Gulv belegg til dekk inne bak. Hvit/svarte striper. 600kr Veit ikke om prisene er riktig. men ble ca 23 000kr. Med 4000kr avslag =)) Hyggelige folk. Jeg kjøpte også en hjemme sydd rød/burgunder kalesje til 7500kr. Alt dette har jeg satt inn i fjord sommer. Samt i år har jeg. - Ny dynamo - Nye plugg kabler - anoder, og masse smått. Men nå vill jeg gjøre mer drastiske ting. Samt jeg vill ha verdien opp i pris! Hva skal gjøre nå! Denne vinteren vill jeg noen av disse tingene! - Alt elektrisk skal blit nytt. ledninger, Instrumenter, lys osv. Pris 10 000kr - Mulig en orginal ny kalesje. da den hjemme sidde ikke ble fult så bra. 1400kr - Drev/lakkes og overhales fult! 3000kr - Trim-flaps 2000kr - Baug-propell 7000kr - Lys-kaster. liten. 1500kr - Andre instrumenter. 1500kr? - Bunnstoff skal vekk og skal Lakkes på nytt. Blankt å fint. xx kr? - Den brune side fargne skal bli ny lakkert svart. xx kr? - Mulig mer av båten som skal lakkes opp på nytt. xx kr? - Holde-stang forrand og på siden. skal pusses. Eller lage nye chrom stenger xx kr? - Nye lanterner 1000kr - ok lyd anlegg. 4000kr - Mulig noe mer. xx kr?? Veit ikke om alt blir gjort. Men skal prøve på det! Så lenge lommeboka holder. Den kommer ikke til og fryse i vinter! -------------------------------------------------------------------------------------- Sliks ser båten ut den dag i dag! ------------------------------------------------- Annen info om båten"! - instrumentene virker ikke helt som de skal. - motoren bruker litt mye bensin., ser det flyter i vanne. - Den gjør 42knop og 30knop marsfart - Fort 40liter på 1time i 25-30knop. - ? ------------------------------------------------------ Hva tror dere om dette. Kommer til og bli en fin båt, Eller det er en fin båt =) Hvis alt kommer på plass. Pris antydning? ------------------------------------------------------- Mitt første båt prosjekt! http://www.diskusjon...l=&fromsearch=1 ------------------------------------------------------- Takker for titten, Beklager skrivefeil. Mvh Meg! Endret 13. juli 2012 av exsods Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå