Moffe247 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hei! Trimmet nylig min Derbi GP1 Open litt for å kunne holde bedre fart opp bakker og lignende. Har byttet til Stage6 Pro replika, Top Performance variator og jeg har byttet til 72 dyse samt. fjernet plomberingen i eksosanlegget og i forgasseren. Scootern starter og går, men den mangler skyv. har prøv å justere på forgasseren, noe som har hjulpet litt, men den mangler fortsatt gassrespons (Den er treg å ta av i forhold til før). Når motoren kom opp på et vist turtall (usikker på hvordan ettersom jeg ikke har turteller) "hakket" motoren og jeg mistet nesten all effekt. Dette kunne også skje på lavere turtall, men motoren komm seg "over det" og karret seg litt lengre opp i regristret før den sluttet å sammarbeide.Dette var med 72-dyse. Byttet til 68-dyse i dag og problemet med hakkingen er brote, men den mangler fortsatt effekt og gassrespons. Det fulgte med en fjær til å ha i det bakre drevet, noe jeg ikke har byttet. Bør jeg gjøre det for å få variatoren/drevet til å fungere bedre?.Hva annet kan være problemet? Mvh. Thomas Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hvor stor dyse orginalt? Skal gå ca 10 nummer opp ved skifte av eksosanlegg. Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Hvor stor dyse orginalt? Skal gå ca 10 nummer opp ved skifte av eksosanlegg. Orginalt stod det en 53-dyse i den. Var de(n) dysen(e) som forhandleren sendte med når jeg kjøpte delene. Byttet forøvrig fjæren i det bakre drevet nå nettopp (fulgte med variatoren). Den oppførte seg normalt helt til til plutselig ga mye mer effekt, samtidig som den hoppet opp et hakk på turtallet, men dette skjedde bare en gang. Har kjørt en 2-3 runder, men får ikke den effektøkningen som jeg gjorde første gang etter nyfjæra. Den er også forsatt veldig treg å komme opp i fart/ta av. Endret 13. juli 2012 av Moffe247 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå