Gå til innhold

Dette kan være neste iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gud så mye søppel det er mulig å spy ut i en og samme post.

 

Guuuud så mye vissvass man kan spy ut uten å komme med konkrete svar på hvorfor?

 

Du snakker om deg selv, ja?

 

Jeg gidder ikke bruke timesvis på argumentasjon, men du har aldri tenkt på at grunnen til at Android er så 'populært', er fordi det følger med på så og si alle smarttelefoner? Selv om Toyota Avensis har vært norges mest solgte bil i mange år, betyr det ikke at det er den beste bilen eller merket for alle.

 

På samme måten som at du føler iOS er som å bruke tvangstrøye, så får jeg samme følelsen av å kjøre en Avensis (mest trause, kjedelige, uoppfinsomme bilen noen sinne - laget kun for å generere penger til Toyota og ikke noe annet) som jeg får av å se Android-lag på en kliss ny telefon i 2012.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud så mye søppel det er mulig å spy ut i en og samme post.

 

Guuuud så mye vissvass man kan spy ut uten å komme med konkrete svar på hvorfor?

 

Du snakker om deg selv, ja?

 

Jeg gidder ikke bruke timesvis på argumentasjon, men du har aldri tenkt på at grunnen til at Android er så 'populært', er fordi det følger med på så og si alle smarttelefoner? Selv om Toyota Avensis har vært norges mest solgte bil i mange år, betyr det ikke at det er den beste bilen eller merket for alle.

 

På samme måten som at du føler iOS er som å bruke tvangstrøye, så får jeg samme følelsen av å kjøre en Avensis (mest trause, kjedelige, uoppfinsomme bilen noen sinne - laget kun for å generere penger til Toyota og ikke noe annet) som jeg får av å se Android-lag på en kliss ny telefon i 2012.

 

Og hvorfor tror du alle lager Android telefoner til å begynne med?

 

Jo det er fordi folk vil ha noe bra og som ikke er så forbanna låst inn i et univers hvor man ikke kan bestemme en skit selv.

 

Det er populært av gode grunner. Det er populært nå i dag fordi det er det beste OS'et og det er det OS'et folk kan bestemme selv over og gjøre hva dem vil med den uten at noen kontrollfreaker skal sitte å bestemme over en enhet som man har brukt masse penger på.

 

Se for deg selv hvordan datamaskinmiljøet i dag hadde vært om Windows 7 hadde fungert på nøyaktig samme måte som iOS.

 

Ville du ha levd i et slik miljø hvor Apple bestemmer hva du kan få av programmvare og på hva du skal få lov til å gjøre på din egen datamaskin?

 

Hint: Mac OSX går ikke innenfor denne kategorien. Men det er på grensen til det.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Produsentene hadde ikke annet valg da WIndows mobile ble borte. Og siden Apple ikke lisensierte bort iOS, ble de nødt til å satse på Android.

Androids vekst kom fra Windows mobile, Blackberry, Symbian osv. ikke iOS. Nå kommer den trolig mest fra folk som bytter ut dumbphonene sine mot billige Androidtelefoner.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg android fremfor ios, med en så enkel grunn som at man har en startsside på Android. Når man trykker av tastelås, så kommer man til en side som kan tilpasses akkurat slik jeg vil. Akkurat noe så simpelt kan man ikke gjøre med en iPhone, der må man gå rett inn til app menyen :S

(Er jo selvsagt mange flere grunner, dette var en simpel en)

Hver sin smak sier jeg, men hvor simple er det mulig å bli?

 

Merkelig at emnet ikke er låst enda? er da sporet av for lengst :p

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Gud så mye søppel det er mulig å spy ut i en og samme post.

 

Guuuud så mye vissvass man kan spy ut uten å komme med konkrete svar på hvorfor?

 

Du snakker om deg selv, ja?

 

Jeg gidder ikke bruke timesvis på argumentasjon, men du har aldri tenkt på at grunnen til at Android er så 'populært', er fordi det følger med på så og si alle smarttelefoner? Selv om Toyota Avensis har vært norges mest solgte bil i mange år, betyr det ikke at det er den beste bilen eller merket for alle.

 

På samme måten som at du føler iOS er som å bruke tvangstrøye, så får jeg samme følelsen av å kjøre en Avensis (mest trause, kjedelige, uoppfinsomme bilen noen sinne - laget kun for å generere penger til Toyota og ikke noe annet) som jeg får av å se Android-lag på en kliss ny telefon i 2012.

 

Og hvorfor tror du alle lager Android telefoner til å begynne med?

 

Jo det er fordi folk vil ha noe bra og som ikke er så forbanna låst inn i et univers hvor man ikke kan bestemme en skit selv.

 

Det er populært av gode grunner. Det er populært nå i dag fordi det er det beste OS'et og det er det OS'et folk kan bestemme selv over og gjøre hva dem vil med den uten at noen kontrollfreaker skal sitte å bestemme over en enhet som man har brukt masse penger på.

 

Se for deg selv hvordan datamaskinmiljøet i dag hadde vært om Windows 7 hadde fungert på nøyaktig samme måte som iOS.

 

Ville du ha levd i et slik miljø hvor Apple bestemmer hva du kan få av programmvare og på hva du skal få lov til å gjøre på din egen datamaskin?

 

Hint: Mac OSX går ikke innenfor denne kategorien. Men det er på grensen til det.

 

Windows 7 er lagfritt på så og si alle moderne datamaskiner.

Lenke til kommentar

Apples prisnivå høyt over Samsung

I det siste kvartalet solgte Apple 35 millioner iPhone. Det er mer enn noen annen leverandør, med unntak av Samsung, som solgte 44 millioner. Apple har likevel greid å bevare en gjennomsnittspris per solgt enhet på nesten 650 dollar. Det er 50 prosent mer enn Samsung, og 85 prosent mer enn det globale gjennomsnittet.

 

Kilde: http://www.digi.no/8...msung-vil-falle

 

Spørsmålet er, hvem er villig til å betale i dyre dommer for en iPhone når man ser at iPhone er 85% dyrere enn gjennomsnittsprisen på andre smartmobiler og 50% dyrere i gjennomsnitt enn Samsung sine smartmobiler?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tydeligvis veldig veldig mange. Så totalpakken man får må være verdt pengene.

 

Så hva er det med iPhone som skulle være så bra som gjør at det er verdt å betale 50% mere i gjennomsnitt over det Samsung tar for sine mobiler?

 

Og du mener vel at den "totale" pakken ikke er enormt mye bedre på en Galaxy Note / Galaxy S III (som koster mindre enn iPhone 4S) over det du får med en iPhone 4S?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva er det med iPhone som skulle være så bra som gjør at det er verdt å betale 50% mere i gjennomsnitt over det Samsung tar for sine mobiler?

 

Og du mener vel at den "totale" pakken ikke er enormt mye bedre på en Galaxy Note / Galaxy S III (som koster mindre enn iPhone 4S) over det du får med en iPhone 4S?

I følge dine egne tall så mener 34% av mobilkjøpere at en "overpriset" iPhone er bedre enn en "random" Android.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tydeligvis veldig veldig mange. Så totalpakken man får må være verdt pengene.

 

Så hva er det med iPhone som skulle være så bra som gjør at det er verdt å betale 50% mere i gjennomsnitt over det Samsung tar for sine mobiler?

 

Og du mener vel at den "totale" pakken ikke er enormt mye bedre på en Galaxy Note / Galaxy S III (som koster mindre enn iPhone 4S) over det du får med en iPhone 4S?

Ikke at noe noen sier, uansett om det er subjektive observasjoner eller objektive observasjoner, vil noensinne få deg til å innse at ikke alle tenker som deg og at ikke alle prioriterer de samme kriteriene når de velger mobil.

Jeg savnet stabiliteten til iOS, AppStore, bedre touchsensitivitet/mindre lag når jeg hadde x10 og Desire. Siden har jeg testet både sg2, note, sensation og en Windows 7.5 telefon.

Slik er det bare. Men har flere ganger vurdert telefoner som galaxy nexus. Jeg skal i allefall ikke vente på updates i månedsvis, eller bytte roms annenhver uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så hva er det med iPhone som skulle være så bra som gjør at det er verdt å betale 50% mere i gjennomsnitt over det Samsung tar for sine mobiler?

 

Og du mener vel at den "totale" pakken ikke er enormt mye bedre på en Galaxy Note / Galaxy S III (som koster mindre enn iPhone 4S) over det du får med en iPhone 4S?

I følge dine egne tall så mener 34% av mobilkjøpere at en "overpriset" iPhone er bedre enn en "random" Android.

 

Disse 34 prosentene du snakker om kjøper ikke en iPhone bare fordi den er som den er, men fordi mesteparten av dem eier flere Apple produkter fra før av og vil ha en iPhone uansett for å alt under samme Apple tak.

 

Jeg kjenner ingen som har en iPhone som ikke har en iMac, MacBook, iPad eller Apple TV fra før av.

Lenke til kommentar

Disse 34 prosentene du snakker om kjøper ikke en iPhone bare fordi den er som den er, men fordi mesteparten av dem eier flere Apple produkter fra før av og vil ha en iPhone uansett for å alt under samme Apple tak.

 

Jeg kjenner ingen som har en iPhone som ikke har en iMac, MacBook, iPad eller Apple TV fra før av.

Og dette bare trakk du ut av ræva nå plutselig, basert på de to du kjenner som har iPhone, eller har du noen faktiske kilder til å støtte det opp mot?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse 34 prosentene du snakker om kjøper ikke en iPhone bare fordi den er som den er, men fordi mesteparten av dem eier flere Apple produkter fra før av og vil ha en iPhone uansett for å alt under samme Apple tak.

 

Jeg kjenner ingen som har en iPhone som ikke har en iMac, MacBook, iPad eller Apple TV fra før av.

Og dette bare trakk du ut av ræva nå plutselig, basert på de to du kjenner som har iPhone, eller har du noen faktiske kilder til å støtte det opp mot?

 

Og disse tallene du trakk ut av ræva på hvor mange venner / kjentfolk jeg har med iPhone 4 / 4S er noe du har kilder til å støtte det opp mot?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Disse 34 prosentene du snakker om kjøper ikke en iPhone bare fordi den er som den er, men fordi mesteparten av dem eier flere Apple produkter fra før av og vil ha en iPhone uansett for å alt under samme Apple tak.

 

Jeg kjenner ingen som har en iPhone som ikke har en iMac, MacBook, iPad eller Apple TV fra før av.

Og dette bare trakk du ut av ræva nå plutselig, basert på de to du kjenner som har iPhone, eller har du noen faktiske kilder til å støtte det opp mot?

 

Og disse tallene du trakk ut av ræva på hvor mange venner / kjentfolk jeg har med iPhone 4 / 4S er noe du har kilder til å støtte det opp mot?

Det er rimelig å anta at ditt datagrunnlag er begrenset da du får et slikt homogent utfallsrom.

Et slikt begrenset datagrunnlag antar jeg da er maks to personer, da tre personer vil føre til 12,5% sansynlighet for at du ikke får avvik.

Lenke til kommentar

Disse 34 prosentene du snakker om kjøper ikke en iPhone bare fordi den er som den er, men fordi mesteparten av dem eier flere Apple produkter fra før av og vil ha en iPhone uansett for å alt under samme Apple tak.

 

Jeg kjenner ingen som har en iPhone som ikke har en iMac, MacBook, iPad eller Apple TV fra før av.

Og dette bare trakk du ut av ræva nå plutselig, basert på de to du kjenner som har iPhone, eller har du noen faktiske kilder til å støtte det opp mot?

 

Og disse tallene du trakk ut av ræva på hvor mange venner / kjentfolk jeg har med iPhone 4 / 4S er noe du har kilder til å støtte det opp mot?

Det er rimelig å anta at ditt datagrunnlag er begrenset da du får et slikt homogent utfallsrom.

Et slikt begrenset datagrunnlag antar jeg da er maks to personer, da tre personer vil føre til 12,5% sansynlighet for at du ikke får avvik.

 

Som jeg har sagt tidligere, så har jeg mange venner, folk jeg vet om som har en iPhone hvor samtlige av dem eier andre Apple produkter.

 

Så du får si hva du vil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...