wirrumsen Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Prisen på Samsung sine telefoner går ned i pris hver uke. Og det er fordi produksjonen av telefonene blir billigere og billigere. Hvis ikke produksjonen av telefonene hadde blitt billigere før en ny top modell kommer ut, så hadde jo ikke prisen gått ned hver uke. Om det er slikt, så betyr jo det at Samsung begynner å taper penger når prisene på telefonene demmes begynner å gå ned i pris i butikkene. Her må jeg dessverre bare gi deg delvis rett. Produksjonen blir nok i mobiltelefonsammenheng bare marginalt billigere lengre ute i produktsyklusen. Selve produksjonen er sannsynligvis svært optimalisert allerede når modellen kommer på markedet. Senere i syklusen er det bare små arbeidsstasjonsoperasjoner som forandres til det mer effektive, uten at det har annen betydning enn kanskje en besparelse på 10-20 kroner pr mobil. Derimot er det andre faktorer som er langt mer avgjørende. Til å begynne med må utviklingen prises inn i produktet. Dersom mobilen selger i bøtter og spann, blir denne utviklingen nedbetalt tidlig. I motsatt fall kan denne forfølge mobilen til den dør en stille død. Dermed vil en suksessmobil enkelt kunne settes ned betraktelig i pris innen relativt kort tid uten at nettofortjenesten rammes. En annen faktor er prisen på inngående deler. Det samme gjelder også for disse. Til å begynne med prises de inngående delene høyt fra leverandørene, nettopp for blant annet å ta høyde for utviklingskostnadene. Deretter får de optimalisert produksjonen, de får høyere marginer, og økt/stabilt volum gir grunnlag for prisreduksjoner, og dermed lavere inngående materialkostnad i selve mobilen. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Notification baren er faktisk en viktig ting i et OS. Fordi det gjør omtrent alt mye enklere i bruk i hverdagen. Om jeg hadde fått valget mellom et silke smooth OS, men som er skrapet for funksjoner og valgmuligheter og et funksjonsrikt OS som ikke er begrenset i noe som har litt lagg i ny og ne, så hadde jeg nok valgt det siste alternativet. Bitte litt lagg i Android kan man venne seg til og klare seg fint med. Men funksjoner man hadde ønsket å ha i iOS, men som man ikke kan få når man innser at man faktisk trenger disse funksjonene man ikke kan få, er ikke noe man bare kan venne seg til. Da vil man sitte med sjegget i postkassen og rive av seg håret i fustrasjon. Android er bare en eneste stor Featurecreep. I steden for å bruke tid på det som faktisk er elementært (menneske-maskin interaksjon) så peiser de på med masse pissfunksjonalitet. feks Face-unlock er jo bare fjas og helt uvuktig for at telefonen skal fungere, mens interfacelagg er noe man opplever 100% av tiden man bruker det. Du kan jo sjekke ut Mazda MX5. Det er verdens mest solgte roadster (2 seter). Det er ikke fordi den er praktisk, har mange features, eller noe slikt. Den er liten, trang, lite bagasjeplass og mye plast. Men den er vanvittig god å kjøre. Og det er det som betyr noe for folk. koblingen mellom deg, og bilen/telfonen må vare sømløs. Apple fant ut det, og de skapte et helt nytt marked for telefoner. Mazda fant ut det samme, og de har gjort suksess med MX5. Ingen stylus, ingen crappy skjermer, og ingen lagg: Touchtelefoner var plutselig brukbare. Og for å være helt ærlig, så savner jeg ingenting i iOS. Jeg jobber daglig med Android, og ville aldri byttet bort det smoothe "just works" grensesnittet til iPhone mot en Androidtelefon med alskens goldplating funksjoner. Men det er jo en ærlig sak det, Android klarer ikke å konkurere med Apple på interfacenivå, da Android så vidt jeg vet kjører som en softwareoverlay for å støtte "alle" enheter, mens iOS er bygget for den spesifike hardwaren. (mulig jeg er på tynn is her, men det var noe slikt den ene utviklern vår forklarte meg). Og da må Android konkurere på andre områder, og da valgte de features og mengde. For noen er det en preferanse de vil ha, men personlig så er iPhone et mye bedre produkt for meg. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Merkelig sammenlikng fra din side, mener du det er ett vanlig trekk i de mest solgte bilmodellene at det er kjøreegenskaper som står i fokus? Det er jo greit nok at du har ett bruksmønster der du ikke savner noe i ISO men jeg synes kritikken din ikke er spesielt treffende. Mye av det som er bedre med android er ting man bruker ofte og er sentral funksjonalitet i telefonen. At det oså er litt unødvendig vissvass, som face-unlock er ikke i utgangspunktet noe stort problem. AtW 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Er enig i at Android bør gå i seg selv å luke ut sine elemtære software mangler fremfor å støtte seg på usaklig kraftig hardware, og likevel feile på å levere en like silkemyk opplevele som det iOS har levert i flere år allerede. Nå har google endelig fått fingen ut av ræva og gjort noe med det i form av jelly bean oppgraderingen, men det var også sannelig på tide. Når det er på plass kan de heller rette fokus på å utvide sin software i form av andre elegante løsninger, men som nevnt er det ett hav av hardware å forholde seg til her, derav det enormt fragmenterte android miljøet. Når vi er inne på unødvendig vissvass, så er vel ikke Siri så veldig brukbart for den norske brukeren enda? Eller har det skjedd ting på den fronten også? Hvor mange bruker egentlig Siri flittig sånn i hverdagen? Ingen jeg kjenner gidder å bruke denne featuren noe særlig, annet enn for show selvsagt. Endret 18. juli 2012 av Mala 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Mye av det som er bedre med android er ting man bruker ofte og er sentral funksjonalitet i telefonen. Gi meg eksempler. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Når vi er inne på unødvendig vissvass, så er vel ikke Siri så veldig brukbart for den norske brukeren enda? Eller har det skjedd ting på den fronten også? Hvor mange bruker egentlig Siri flittig sånn i hverdagen? Ingen jeg kjenner gidder å bruke denne featuren noe særlig, annet enn for show selvsagt. Jeg er enig der, siri er for meg bare vås. Men amerikanere har et veldig annet brukermønster enn oss. Blandt annet ser dem ut til å ha fobi mot å holde telefonen mot øret, og bruker høytaleren hele tiden (noe som gjøre det til et hellvette å snakke med dem på telefon). For norge sin del så er Siri rimelig waste spør du meg. Men de er der at slik funksjonalitet er det "neste" steget, de har UI og flyt veldig godt på plass, og da kan man utvikle andre features, som er mer eller mindre nyttig. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er jo rimelig klart at nytteverdien til Siri avhenger veldig mye av at støtten for ditt eget språk er på plass, samt en del andre lokale tilpasninger. Dessverre er Norge et bittelite og ganske ubetydelig land, og norsktilpasset Siri står nok ikke øverst på prioriteringslisten til Apple... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Android er bare en eneste stor Featurecreep. I steden for å bruke tid på det som faktisk er elementært (menneske-maskin interaksjon) så peiser de på med masse pissfunksjonalitet. feks Face-unlock er jo bare fjas og helt uvuktig for at telefonen skal fungere, mens interfacelagg er noe man opplever 100% av tiden man bruker det. Du kan jo sjekke ut Mazda MX5. Det er verdens mest solgte roadster (2 seter). Det er ikke fordi den er praktisk, har mange features, eller noe slikt. Den er liten, trang, lite bagasjeplass og mye plast. Men den er vanvittig god å kjøre. Og det er det som betyr noe for folk. koblingen mellom deg, og bilen/telfonen må vare sømløs. Apple fant ut det, og de skapte et helt nytt marked for telefoner. Mazda fant ut det samme, og de har gjort suksess med MX5. Ingen stylus, ingen crappy skjermer, og ingen lagg: Touchtelefoner var plutselig brukbare. Og for å være helt ærlig, så savner jeg ingenting i iOS. Jeg jobber daglig med Android, og ville aldri byttet bort det smoothe "just works" grensesnittet til iPhone mot en Androidtelefon med alskens goldplating funksjoner. Men det er jo en ærlig sak det, Android klarer ikke å konkurere med Apple på interfacenivå, da Android så vidt jeg vet kjører som en softwareoverlay for å støtte "alle" enheter, mens iOS er bygget for den spesifike hardwaren. (mulig jeg er på tynn is her, men det var noe slikt den ene utviklern vår forklarte meg). Og da må Android konkurere på andre områder, og da valgte de features og mengde. For noen er det en preferanse de vil ha, men personlig så er iPhone et mye bedre produkt for meg. Det som er elementært er å la alle ha muligheten til å bestemme over sin egen mobiltelefon og ikke sitte i tvangstrøya. Hvorfor tror du Android skøyt sånn fart i markedet i 2008 etter at iPhone hadde kommet ut? Jo det var på grunn av funksjonalitetene og åpenheten til Android da. Selv om Android da var en del laggete fra tid til annen, så valgte de fleste Android over iPhone OS uansett, nemlig fordi de fleste viste hva Apples mål var. Det var å kapre kundene å låse dem inne i et lukket univers hvor Apple bestemmer og du ingenting. Fakta er at folk flest i dag bryr seg ikke om småe lagg av og til. Så lenge folk får bestemme over sin egen mobiltelefon og kan gjøre hva dem vil med den, og så lenge man ikke blir ranet av pengekåte selskaper, så tror jeg de fleste velger det billigere alternativet. Jeg hadde kjøpt denne mobilen her ANY DAYS før jeg hadde gått å kastet nesten 5000 kr etter et selskap som kun tenker penger og ikke kunder. Det at du ikke savner noe i iOS sier oss alle at du ikke er en power bruker i samme skala som oss Android brukere. VI Android brukere har gleden av å kunne skifte ut nettleseren til en annen skikkelig nettleser (ikke sånn Opera Mini tull som i iOS) om vi ikke er fornøyd med den som følger med. Det samme gjeler e-post klienten, musikkspilleren, videospilleren, SMS / MMS programmet, telefon programmet osv. Dette er noe som dere ikke får lov å skifte ut av Apple. Enten så må dere like det som følger med iOS, hvis ikke, så er dere fortapt i ville vesten. Jeg har jo også gleden med å kunne bruke Adobe Photoshop Touch for redigering av bilder på min Galaxy Note. Dere iPhone folk som tar mye bilder har hatt godt av et slikt program når dere er så glad i å ta bilder. For da kan man redigere bildene sine osv. Men så vet jo alle det at et slikt program er klin umulig på en iPhone med en så knøttliten skjerm som 3.5 tommer. Så dere får ingen glede av å kunne gjøre dette. Det samme gjelder programmet Autodesk SketchBook Mobile. Dette kan jeg bruke på min Galaxy Note. Men dette kan ikke dere bruke på en liten iPhone 4S. Jeg kan til og med bruke Autodesk SketchBook Pro (som er for tablet utgavene) på min Galaxy Note siden jeg kan kjøre den i tablet modus (takket være custom ROM's). Jeg har også fordelen med at jeg kan bruke S-Pennen til Galaxy Note på disse programmene som gjør bruken av programmene til en drøm og en lek. Joda, disse 2 programmene finnes til iPad da. Men det er iPad og ikke iPhone. Så dere går glipp av ganske mye KUN fordi skjermen på iPhone 4S er alt for liten. Og at du sier ordet 'Just works' betyr bare at du er en ting, og det er at du er en STOOOOR....... jah, trenger ikke å si noe mere her egentlig. Det er absolutt ingenting med iOS som 'just works' når alle vet at iOS kræsjer 3 ganger mere enn Android. Ingen tror på pisspreiket ditt. Endret 18. juli 2012 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det som er elementært er å la alle ha muligheten til å bestemme over sin egen mobiltelefon og ikke sitte i tvangstrøya. Tvangstrøye? Jeg føler overhode ikke jeg sitter i noen tvangstrøye på iOS. Jeg kan bytte til hva jeg vil om jeg føler for det, og jeg har så langt ingen grunner til å ønske meg vekk. Hvorfor tror du Android skøyt sånn fart i markedet i 2008 etter at iPhone hadde kommet ut?Jo det var på grunn av funksjonalitetene og åpenheten til Android da. iPhone solgte mer. Selv om Android da var en del laggete fra tid til annen, så valgte de fleste Android over iPhone OS uansett, nemlig fordi de fleste viste hva Apples mål var. Det var å kapre kundene å låse dem inne i et lukket univers hvor Apple bestemmer og du ingenting. "De fleste" har du tall som støtter dette? 14 februar 2009 var stillingen 2 milioner enheter til Android, mot 40 milioner til iOS Mine tall sier 47 til Andorid vs 30 til Apple, og det er LANGT fra "de fleste". Dette er tall fra 2012. Vidre er Apple en produsent, hvorpå android finnes til Sony, HTC, Samsung, Huawei, Motorola +++ Apple er den udiskutablekongen av smarttelefonprodusentene. Fakta er at folk flest i dag bryr seg ikke om småe lagg av og til. Så lenge folk får bestemme over sin egen mobiltelefon og kan gjøre hva dem vil med den, og så lenge man ikke blir ranet av pengekåte selskaper, så tror jeg de fleste velger det billigere alternativet. "Fakta" Fakta er at det var nettopp disse små detaljene som sparket bein under tidligere forsøk på å lage touchtelefoner populært. Men apple fikset dem, og revolusjonerte markedet. Folk bestemmer selv, og tallene viser at 30% velger Apple, mot 47% android. Det at du ikke savner noe i iOS sier oss alle at du ikke er en power bruker i samme skala som oss Android brukere. Kan du definere en "powerbruker" da? Og når det gjelder meg, og mine erfaringer som "powerbruker" - Jeg tilbringer 4 timer på jobb hver eneste dag med en telefon i hånden, enten iOS, eller Android. - Jobben min er å designe og vedlikeholde apps til begge platformene. - Jeg har 5 års utdanning innenfor design. - Ansvaret for interaksjonsdelen på en av de mest populære appene i Google Play store. Så fortell meg, hvilke behov er det en "poweruser" har? Vedt å merke seg at iOS, til tross for sin lukkethet, er foretrukket av proffesjonelle brukere i jobbsammenheng. Både på grunn av sikkerhet, enkelhet, og supportmuligheter. Og innebygget exchangemulighet i mailklienten. http://us.generation-nt.com/ios-android-study-intermedia-enterprise-news-2914051.html VI Android brukere har gleden av å kunne skifte ut nettleseren til en annen skikkelig nettleser (ikke sånn Opera Mini tull som i iOS) om vi ikke er fornøyd med den som følger med. Det samme gjeler e-post klienten, musikkspilleren, videospilleren, SMS / MMS programmet, telefon programmet osv. Okay, så du sier at folk må bytte ut alle appene som følger med Google? HVa om google kansje leverte telefonen med programvare som fungerte, i steden for at du skal kjøpe en ny telefon, for så å måtte kjøpe alt nytt for å få den til å fungere skikkelig? Er ikke slik at jeg går å kjøper en BMW, for så å måtte kjøpe en motor i tilleg for at bilen skal være brukbar? Dette er noe som dere ikke får lov å skifte ut av Apple. Enten så må dere like det som følger med iOS, hvis ikke, så er dere fortapt i ville vesten. Morsomt at du skulle nevne Ville Vesten her, det er jo nemlig Google PLay store som er ville vesten. Uten ebgrensninger så er det bare for hvem som helst å fylle programmene sine med dritt og reklame som tar over telefonen og installerer virus. Jeg har jo også gleden med å kunne bruke Adobe Photoshop Touch for redigering av bilder på min Galaxy Note. Dere iPhone folk som tar mye bilder har hatt godt av et slikt program når dere er så glad i å ta bilder. For da kan man redigere bildene sine osv. Men så vet jo alle det at et slikt program er klin umulig på en iPhone med en så knøttliten skjerm som 3.5 tommer. Så dere får ingen glede av å kunne gjøre dette. Jeg foretrekker en telfon som jeg får i lomma, fremfor jallaphotoshop. Skal du ha en skjerm som er stor nok til å redigere på, så må du ha en tablet i hvertfall. Og da skal det være et nødstilfelle. Bilderedigering på en mobilskjerm er som å kjøre rally i en olabil. Det samme gjelder programmet Autodesk SketchBook Mobile. Dette kan jeg bruke på min Galaxy Note. Men dette kan ikke dere bruke på en liten iPhone 4S. Jeg kan til og med bruke Autodesk SketchBook Pro (som er for tablet utgavene) på min Galaxy Note siden jeg kan kjøre den i tablet modus (takket være custom ROM's). Og begge programmene er bare leketøy og gimmick. Som nenvt over er jeg designer av yrke, og jeg har en del erfaring med autodesk sine 3D verktøy, og jeg kan garantere deg at det eneste formålet et slikt program har, er å vise modeller på et møte. og da trenger man uansett en tablet for at det skal være noe vits. Passer jo flott med en Retina iPad da, siden "Powerbrukere" gjerne tar seg råd til skikkelig hardware, og ikke tar til takke med noe gutteromsmick og piratvare. Jeg har også fordelen med at jeg kan bruke S-Pennen til Galaxy Note på disse programmene som gjør bruken av programmene til en drøm og en lek. Du kan jo prøve å smekke sammen en prototyp av en girkasse i et av de programmene dine, så kan du jo selv se hvor nyttige de er til annet en lek. Joda, disse 2 programmene finnes til iPad da. Men det er iPad og ikke iPhone. Så dere går glipp av ganske mye KUN fordi skjermen på iPhone 4S er alt for liten. iPhone ahr nok kvaliteter til at den selger som hakka møkk til tross for "liten" skjerm. Det er jo mer enn man kan si om Samsung sine "nå har jeg størst tiss" telefoner. Og at du sier ordet 'Just works' betyr bare at du er en ting, og det er at du er en STOOOOR....... jah, trenger ikke å si noe mere her egentlig. Ja, jeg har hatt trøbbel med iPhone 1 (EN) gang, og det var etter at jeg jailbreaka den. Ellers har både iP3G og nå iP4 fungert knirkefritt. Det er absolutt ingenting med iOS som 'just works' når alle vet at iOS kræsjer 3 ganger mere enn Android. Ingen tror på pisspreiket ditt. Så kan man jo spørre seg hvem som kommer med pisspreik: http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-crash-more-than-android-a-data-dive/ 2.97% vs 3.66%, noe som gir 1 android crash per 1,23 iOS crash 7 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Zepticon, det er deilig å se at noen tar seg tid til å eie Vindicator. Tusen takk 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Det som er elementært er å la alle ha muligheten til å bestemme over sin egen mobiltelefon og ikke sitte i tvangstrøya. Tvangstrøye? Jeg føler overhode ikke jeg sitter i noen tvangstrøye på iOS. Jeg kan bytte til hva jeg vil om jeg føler for det, og jeg har så langt ingen grunner til å ønske meg vekk. Hvorfor tror du Android skøyt sånn fart i markedet i 2008 etter at iPhone hadde kommet ut?Jo det var på grunn av funksjonalitetene og åpenheten til Android da. iPhone solgte mer. Selv om Android da var en del laggete fra tid til annen, så valgte de fleste Android over iPhone OS uansett, nemlig fordi de fleste viste hva Apples mål var. Det var å kapre kundene å låse dem inne i et lukket univers hvor Apple bestemmer og du ingenting. "De fleste" har du tall som støtter dette? 14 februar 2009 var stillingen 2 milioner enheter til Android, mot 40 milioner til iOS Mine tall sier 47 til Andorid vs 30 til Apple, og det er LANGT fra "de fleste". Dette er tall fra 2012. Vidre er Apple en produsent, hvorpå android finnes til Sony, HTC, Samsung, Huawei, Motorola +++ Apple er den udiskutablekongen av smarttelefonprodusentene. Fakta er at folk flest i dag bryr seg ikke om småe lagg av og til. Så lenge folk får bestemme over sin egen mobiltelefon og kan gjøre hva dem vil med den, og så lenge man ikke blir ranet av pengekåte selskaper, så tror jeg de fleste velger det billigere alternativet. "Fakta" Fakta er at det var nettopp disse små detaljene som sparket bein under tidligere forsøk på å lage touchtelefoner populært. Men apple fikset dem, og revolusjonerte markedet. Folk bestemmer selv, og tallene viser at 30% velger Apple, mot 47% android. Det at du ikke savner noe i iOS sier oss alle at du ikke er en power bruker i samme skala som oss Android brukere. Kan du definere en "powerbruker" da? Og når det gjelder meg, og mine erfaringer som "powerbruker" - Jeg tilbringer 4 timer på jobb hver eneste dag med en telefon i hånden, enten iOS, eller Android. - Jobben min er å designe og vedlikeholde apps til begge platformene. - Jeg har 5 års utdanning innenfor design. - Ansvaret for interaksjonsdelen på en av de mest populære appene i Google Play store. Så fortell meg, hvilke behov er det en "poweruser" har? Vedt å merke seg at iOS, til tross for sin lukkethet, er foretrukket av proffesjonelle brukere i jobbsammenheng. Både på grunn av sikkerhet, enkelhet, og supportmuligheter. Og innebygget exchangemulighet i mailklienten. http://us.generation...ws-2914051.html VI Android brukere har gleden av å kunne skifte ut nettleseren til en annen skikkelig nettleser (ikke sånn Opera Mini tull som i iOS) om vi ikke er fornøyd med den som følger med. Det samme gjeler e-post klienten, musikkspilleren, videospilleren, SMS / MMS programmet, telefon programmet osv. Okay, så du sier at folk må bytte ut alle appene som følger med Google? HVa om google kansje leverte telefonen med programvare som fungerte, i steden for at du skal kjøpe en ny telefon, for så å måtte kjøpe alt nytt for å få den til å fungere skikkelig? Er ikke slik at jeg går å kjøper en BMW, for så å måtte kjøpe en motor i tilleg for at bilen skal være brukbar? Dette er noe som dere ikke får lov å skifte ut av Apple. Enten så må dere like det som følger med iOS, hvis ikke, så er dere fortapt i ville vesten. Morsomt at du skulle nevne Ville Vesten her, det er jo nemlig Google PLay store som er ville vesten. Uten ebgrensninger så er det bare for hvem som helst å fylle programmene sine med dritt og reklame som tar over telefonen og installerer virus. Jeg har jo også gleden med å kunne bruke Adobe Photoshop Touch for redigering av bilder på min Galaxy Note. Dere iPhone folk som tar mye bilder har hatt godt av et slikt program når dere er så glad i å ta bilder. For da kan man redigere bildene sine osv. Men så vet jo alle det at et slikt program er klin umulig på en iPhone med en så knøttliten skjerm som 3.5 tommer. Så dere får ingen glede av å kunne gjøre dette. Jeg foretrekker en telfon som jeg får i lomma, fremfor jallaphotoshop. Skal du ha en skjerm som er stor nok til å redigere på, så må du ha en tablet i hvertfall. Og da skal det være et nødstilfelle. Bilderedigering på en mobilskjerm er som å kjøre rally i en olabil. Det samme gjelder programmet Autodesk SketchBook Mobile. Dette kan jeg bruke på min Galaxy Note. Men dette kan ikke dere bruke på en liten iPhone 4S. Jeg kan til og med bruke Autodesk SketchBook Pro (som er for tablet utgavene) på min Galaxy Note siden jeg kan kjøre den i tablet modus (takket være custom ROM's). Og begge programmene er bare leketøy og gimmick. Som nenvt over er jeg designer av yrke, og jeg har en del erfaring med autodesk sine 3D verktøy, og jeg kan garantere deg at det eneste formålet et slikt program har, er å vise modeller på et møte. og da trenger man uansett en tablet for at det skal være noe vits. Passer jo flott med en Retina iPad da, siden "Powerbrukere" gjerne tar seg råd til skikkelig hardware, og ikke tar til takke med noe gutteromsmick og piratvare. Jeg har også fordelen med at jeg kan bruke S-Pennen til Galaxy Note på disse programmene som gjør bruken av programmene til en drøm og en lek. Du kan jo prøve å smekke sammen en prototyp av en girkasse i et av de programmene dine, så kan du jo selv se hvor nyttige de er til annet en lek. Joda, disse 2 programmene finnes til iPad da. Men det er iPad og ikke iPhone. Så dere går glipp av ganske mye KUN fordi skjermen på iPhone 4S er alt for liten. iPhone ahr nok kvaliteter til at den selger som hakka møkk til tross for "liten" skjerm. Det er jo mer enn man kan si om Samsung sine "nå har jeg størst tiss" telefoner. Og at du sier ordet 'Just works' betyr bare at du er en ting, og det er at du er en STOOOOR....... jah, trenger ikke å si noe mere her egentlig. Ja, jeg har hatt trøbbel med iPhone 1 (EN) gang, og det var etter at jeg jailbreaka den. Ellers har både iP3G og nå iP4 fungert knirkefritt. Det er absolutt ingenting med iOS som 'just works' når alle vet at iOS kræsjer 3 ganger mere enn Android. Ingen tror på pisspreiket ditt. Så kan man jo spørre seg hvem som kommer med pisspreik: http://www.forbes.co...id-a-data-dive/ 2.97% vs 3.66%, noe som gir 1 android crash per 1,23 iOS crash 1. Nei du føler ikke at du er i en tvangstrøye, men spør heller hva de fleste Android brukerne mener. Jeg tror de fleste Android brukere vil gå ut å si at iOS er mere enn bare en tvangstrøye her. 2. Har ingenting med saken å gjøre. Om det var i 2008 eller 2009 husker jeg ikke, men i ett av årene så økte Android salget med nesten 600% i løpet av ett år. Det er dette jeg snakker om at det er en grunn til at så mange velger Android telefoner og er også en grunn på hvorfor Android skøyt sånn fart. Jo, grunnen er at folk innså hvor bra Android var. Og da fikk jo alle produsenter vite at det var enormt etterspørsel etter Android telefoner. Og gjett hva som skjedde da? Jo da slapp mange produsenter mange Android telefoner og folk gikk mann av huset for å få tak i det. Og derfor skøyt salget av Android telefoner i lufta. 3. Folk velger fortsatt et OS med litt lagg, men som har mange tilpasningmuligheter og frihet over et OS som alt dreier seg om å være smooth, men som er et låst univers hvor Apple bestemmer og du ingenting. Det ser vi jo å hvor mange aktiveringer Android har hver dag. Det tallet har bare gått opp og opp. Og det er en grunn til det. Folk vil bare ha flere og flere Android mobiler. Mens antall solgte iPhone enheter har gått ned i fra 35 mill enheter til 30 mill enheter per kvartal nå. 4. Hvis du snakker om USA her nå, så har ikke Android bare 47% market share, men nesten 52%. Apple har 34% market share da: http://blog.nielsen....enwire/?p=32494 5. En poweruser er en person som vil kunne gjøre ALT på sin telefon, og ikke bare under et visst begrenset område. Jeg er en poweruser siden jeg finner ingen begrensninger på hva jeg kan gjøre med min Galaxy Note med tanke på hva mobiltelefoner kan gjøre i dag. Og jeg utnytter min telefon til det ytterste her. En poweruser vil jo kunne tilpasse sin egen mobiltelefon sånn at hannes mobiltelefon blir enklere å jobbe med. Her er Android best. Ingen skal komme til meg å si at en telefon med null tilpasningmuligheter og et hav av ikoner er bedre å bruke gjennom dagen enn en Andrid mobil som man kan tilpasse etter sitt behov og hvor man kan bruke Widgets osv som sparer deg for enormt mange klikk hver dag. Hva er det med iPhone sin hjemme skjerm som er så lettvindt i forhold til Android med Widgets osv? 6. Du leste tydeligvis ikke testen av den Huawei telefonen jeg linket til? Det er en telefon til 2800 kr som gjør det meste rett. Og den scorer til og med meget høyt med en femmer i karakter. Hva er det med denne mobiler (som koster 2000 kr mindre enn en iPhone 4S) som gjør den til en dårligere mobil en iPhone 4S? Poenget har ingenting med hva Google tilbyr. Poenget er at man har valget til å kunne skifte ut det man ikke liker til noe MYE bedre. Å gå i fra Safari til Opera Mini på iOS er en nedgradering. Du bruker ikke en bedre nettleser her da. Men om du ikke liker Safari til iOS og vil ha noe som er mye bedre enn det, hva da? Dette med sikkerheten i iOS er noe som er kraftig overhypet av Apple (på samme måte som at Apple overhyper sikkerheten med Mac OSX). iOS er ikke lengere noe serlig sikkrere enn Android faktisk. Men om Android skulle være noe mere usikkert enn iOS, hvem bryr seg om det? Tror du vi går rundt å tenker på åååååååneeeeiii, Windows 7 er mere usikkert enn Linux? Nope, vi bryr os om at vi har et OS som man har friheten til å kunne gjøre alt og det man har lyst på en enkel og rask måte. 7. Dette handler ikke om at Play Store er ville vesten her. Dette handler om at du sitter i en tvangstrøye og ikke kan skifte ut nettlesere f.eks ut til noe bedre. Dette handler om at du ikke kan bruke en annen musikk spiller på iOS. Dette handler om at du har null valg når det kommer til å skifte ut ting på iOS. Aple bestemmer her hviken nettleser du må like. Og hvis du ikke liker det Apple tilbyr, så sliter du, og det er her jeg drar frem ville vesten. Selv om Play Store skulle være ville vesten for noen, så hjelper det lite så lenge man finner det man vil ha der og så lenge man får gjort det man har lyst til på telefonen uten at noen skal sitte i et kontor i Cupertino og si at du er fucked om du vil ha noe bedre enn det Apple leverer deg. 8. Ok, så du har så småe lommer at du ikke får plass til en telefon med 4 / 4.3 tommers skjerm f.eks? La oss se. Siden du har småe jentebukser på deg, så må vel denne mobilen her passe bra for deg da: http://www.gsmarena....4_core-4697.php Den er for det første generasjoner bedre enn iPhone 4S. Den ser penere ut enn iPhone 4S selv om den har noen likheter. Den har et OS som også er generasjoner bedre enn iPhone 4S. Pluss at den helt sikkert er billigere enn iPhone 4S også. Dette du sier med jallaphotoshop. Er uansett bedre med jallaphotoshop enn ingenting. Er bedre å ha MULIGHETEN for å kunne bruke det. Og ikke nok med det, men Adobe Photoshop Touch har faktisk mange gode funksjoner, så den er ikke så fattig som du skal ha det til. Jeg bruker det selv på min Galaxy Note, så jeg vet hvordan den er. Og ja, har også Adobe Photoshop CS5 på PC'en min. 9. Det samme gjelder for Autodesk SketchBook Mobile & Pro. Er bedre å ha MULIGHETEN der enn å ikke ha noen av disse mulighetene. Igjen så det det bedre å ja en jallasketchbook enn ingenting. Og jeg kan fint sketche mange fine ting på min Galaxy Note. For ordens skyld, så burde du heller ta deg en tur innom denne tråden og se hva folk faktisk kan gjøre på Galaxy Note med forskjellige sketche programmer. Du er jo totalt blind for hva en galaxy Note er god for du. 10. Poenget er ikke at man skal bruke den til å snekkre sammen en girkasse i et AutoCad programm eller noe i den duren. Poenget er at man har muligheten til å kunne bruke S-Pennen til mange forskjellige ting, som f.eks sketching som jeg nevnte over. Du er jo totalt blokkert for hva man kan bruke en slik penn til. 11. Hvilken kvaliteter har en iPhone 4S som ikke en Samsung Galaxy S II / S III og Note har og man ser bort i fra bedriftsdelen? 12. Jeg har heller aldri hatt noen problemer med noen av mine Android mobiler siden jeg fikk min første Android 1.6 mobil. Men tror du jeg går rundt å kaller mobilene for top kvalitetsmobiler bare fordi jeg ikke har hatt noen feil eller problemer med mine mobiler? Jeg hadde aldri noen problemer eller feil på min gamle Sony Ericsson XPERIA X1 mobil heller. Men tror du jeg gikk rundt å sa at det var en kvalitetsmobil av den grunn? Nei, selv om jeg ikke hadde noen problemer med den, så hadde den en del ting som gjorde mobilen dårlig, nemlig at den var treig og noe laggete og at den var blytung. 13. Saken er fortsatt at iOS kræsjer mye mere enn Android og samtidig som du går å e-onanerer over at alt med iOS 'just works'. Zepticon, det er deilig å se at noen tar seg tid til å eie Vindicator. Tusen takk Tror du bare skal føle at Zepticon har rett her mens i realiteten tar han ganske så mye feil. Og ikke nok med det, jeg eide 2 stk med mitt svar her. Hvordan føles det da? EDIT: Litt off-topic, men HAHAHAHAHAHAHAHA: http://www.bloomberg...judge-says.html For en flause dette er for Apple. Endret 18. juli 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Du eier ingen Vindicator. 4 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Du eier ingen Vindicator. Og beviset for det er? Har du noen motargumentasjoner på hvorfor? 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) 1. Nei du føler ikke at du er i en tvangstrøye, men spør heller hva de fleste Android brukerne mener. Jeg tror de fleste Android brukere vil gå ut å si at iOS er mere enn bare en tvangstrøye her. Det er vell greit å spørre en iOS bruker om hva iOS er. Om jeg spørr en iOS bruker hva de synes om andoird, og bruker det som argument så kommer ikke Android veldig bra ut. Har jo blandt annet fått servert at Android er enda ett av gogole sine "beta" produkter. 2. Har ingenting med saken å gjøre. Om det var i 2008 eller 2009 husker jeg ikke, men i ett av årene så økte Android salget med nesten 600% i løpet av ett år. Det er dette jeg snakker om at det er en grunn til at så mange velger Android telefoner og er også en grunn på hvorfor Android skøyt sånn fart. Er ikke vanskelig å øke salget med 600% når man er i en launch fase, så de tallene er helt ubrukelige. Android trenger bare å selge 12 milioner telefoner for å få en 600% økning på det tidspunktet, mens Apple måtte i såfall selge 240 milioner. Her må man se på faktisk antall enheter solgt. Jo, grunnen er at folk innså hvor bra Android var. Og da fikk jo alle produsenter vite at det var enormt etterspørsel etter Android telefoner. Og gjett hva som skjedde da? Folk lå enda i kø fremfor Apple Store for å sikkre seg nyeste iSomething. Har enda ikke sett de tendensene for noen av Android enhetene. Ei heller er det noen av Androidtelefonene som har solgt mer enn Apple sine telefoner. Man må legge sammen alt, fra low-end telfoner til 1000kr, helt opp til high-end til 5000kr, for å matche Apple sine. Og Apple har bare EN model hver generasjon. Jo da slapp mange produsenter mange Android telefoner og folk gikk mann av huset for å få tak i det. Og derfor skøyt salget av Android telefoner i lufta. Du får vise meg et bilde av disse tilstandene for Android. Her er i hvertfall 600 personer som står i kø på lanseringsdagen fpr iP4: http://news.bbc.co.u...ogy/8756919.stm 3. Folk velger fortsatt et OS med litt lagg, men som har mange tilpasningmuligheter og frihet over et OS som alt dreier seg om å være smooth, men som er et låst univers hvor Apple bestemmer og du ingenting. 47% av folk, 30% velger fremdeles iPhone. Apple bestemmer akkurat så mye som de må for å sikkre at jeg får et bra produkt. Det ser vi jo å hvor mange aktiveringer Android har hver dag. Det tallet har bare gått opp og opp. Og det er en grunn til det. Folk vil bare ha flere og flere Android mobiler. Mens antall solgte iPhone enheter har gått ned i fra 35 mill enheter til 30 mill enheter per kvartal nå. Det er rart det der at salget går opp. Om du hadde litt kunnskap om markedsføring så er det nå "late majority" begynner å se på smarttelefoner som en aktuell telefon. Og med antallet Androidtelefoner i markedet vs iOS, så burde egentlig Android eid iOS ned i støvlene. Men nei, til tross for at 95% av smarttelefoner på markedet kjører Android, så har de bare 47% av markedet. Apple, som har kansje 3% av de totale modellene har 30% av markedet. Det kan jo tolkes dit at det android må ha titals telefoner for å klare, gjør Apple med to-tre modeller 4. Hvis du snakker om USA her nå, så har ikke Android bare 47% market share, men nesten 52%. Apple har 34% market share da: http://blog.nielsen....enwire/?p=32494 Tallene varierer alt etter hvor og når de er beregnet. Forksjellee er uanset tikke store. 5. En poweruser er en person som vil kunne gjøre ALT på sin telefon, og ikke bare under et visst begrenset område. Kan du styre bilen din med Android? Eller kan du lande romferger? ALT er et litt vidt begrep. Kan du for eksempel spille Diablo3 på den? Jeg er en poweruser siden jeg finner ingen begrensninger på hva jeg kan gjøre med min Galaxy Note med tanke på hva mobiltelefoner kan gjøre i dag. Og jeg utnytter min telefon til det ytterste her. En poweruser vil jo kunne tilpasse sin egen mobiltelefon sånn at hannes mobiltelefon blir enklere å jobbe med. Flott at du definerer en poweruser til å kunne noe som Apple ikke kan da. Det sier jo litt om hvor seriøst det er det du bryter ut av deg. Uansett er det du betrakter som en poweruser ca 0,05% av det totale markedet. Min betegnelse av en poweruser er en som har god kunnskap om sin egen telefon. Han bruker den ofte, og til mye forskjellig. Gjerne i jobbsammenheng. Han er opptatt av sikkerhet, stabilitet, ytelse og tilgjengelighet. Så, Apple stiller med det desisdert største bibloteket av apps. De har en telefon med gode proff egenskaper, som kan benyttes som firmatelefon. De har innebygget synkronisering over alle enheter. Den er også sikkrere enn android. iOS har hatt ASLR og DEP i 16 måneder som du kan lese i en av dagens amobil artikkler, Android får dette i Jelly Bean. Bare synd at det ikke er noen telefoner fra annet en Google sine som kommer til å få Jelly Bean på denne siden av jul, om man følger HTC og Samsung sine vanlige tendenser. iOS er også levert med en proff mailklient og en god browser. Powerbrukere har ingen behov for å roote sin device for å legge in alskens slags programmer og mods. Og uansett, det kan man gjøre med iOS også. Her er Android best. Ingen skal komme til meg å si at en telefon med null tilpasningmuligheter og et hav av ikoner er bedre å bruke gjennom dagen enn en Andrid mobil som man kan tilpasse etter sitt behov og hvor man kan bruke Widgets osv som sparer deg for enormt mange klikk hver dag. At du mener at du klarer å lage det ultimate UI for deg selv viser hvor lite du kan om UI design. DU har overhode ikke kunnskap om hvordan du skal lage det mest effektive UI for din bruk. Du kan kansje lage ett du liker, men det er neppe det mest effektive. På samme måte som at jeg har lært meg å skrive på tastatur på egenhånd, men jeg hadde nok skrevet mye mer effektiv om jeg ble tvunget til å lære touch. Hva er det med iPhone sin hjemme skjerm som er så lettvindt i forhold til Android med Widgets osv? Den er fri for lassvis av bloatware og støy. Informasjonen er der når du trenger den, og aldri ellers. Informasjonsmetting er farlig, og det stjeler opperksomheten din. Widgets er noe av det mest overvurderte søpplet som noen gang ble plasert på en mobiltelefon. 6. Du leste tydeligvis ikke testen av den Huawei telefonen jeg linket til?Det er en telefon til 2800 kr som gjør det meste rett. Og den scorer til og med meget høyt med en femmer i karakter. Hva er det med denne mobiler (som koster 2000 kr mindre enn en iPhone 4S) som gjør den til en dårligere mobil en iPhone 4S? Den kjører Android. Den er laget i plastik. Den har ingen funksjonell dock mulighet. Den følger ikke google guidelines mtp software buttons Og den feiler brutalt på noe så elementørt som å skrive på. Poenget har ingenting med hva Google tilbyr. Poenget er at man har valget til å kunne skifte ut det man ikke liker til noe MYE bedre. Å gå i fra Safari til Opera Mini på iOS er en nedgradering. Du bruker ikke en bedre nettleser her da. Men om du ikke liker Safari til iOS og vil ha noe som er mye bedre enn det, hva da? Det finnes ikke noe bedre. Selv ikke Android med sine nettlesere leverer noe som virker bedre enn Safari. Du tar det for gitt at muligheten for å lage en egen browser automatisk gjør det kommer en bedre browser? Dette med sikkerheten i iOS er noe som er kraftig overhypet av Apple (på samme måte som at Apple overhyper sikkerheten med Mac OSX). iOS er ikke lengere noe serlig sikkrere enn Android faktisk. Jo det er det. iOS har hatt ASLR og DEP i 16 måneder, Android i 0. Apple sjekker samtlige apper som legges ut i Appstore, google sjekker ingen med mindre de får kjeft. Apps kan gjøre hva de vil på Android, i iOS har de begrenset tilgang. Men om Android skulle være noe mere usikkert enn iOS, hvem bryr seg om det? Alle? Jeg er ikke interesert i at epostene mine, og jobben sine, skal komme på avveie. Heller ikke interesert i at en app skal sende 1000 SMS til et selskap som driver med SMS salg. Tror du vi går rundt å tenker på åååååååneeeeiii, Windows 7 er mere usikkert enn Linux? Du gjorde jo nettopp dette i en annen tråd der du ga OSX huden full for det siste sikkerhetshullet i Java. Du mente noe slikt som at OSX var en livsfarlig sil, og en fare for hele internett. Dobbeltmoral much? Nope, vi bryr os om at vi har et OS som man har friheten til å kunne gjøre alt og det man har lyst på en enkel og rask måte. Ja man ser jo at det er trenden (ironi) med de nye sikkerhetsfunksjonene som implementeres i OS der man må ha brukerbekreftelse tit og ofte på at man skal installere og kjøre ting fra "internett". Du er på meget tynn is her. Folk flest DRITER i om man kan tilpasse no annet enn bakgrunnsbildet. Det som betyr noe er om telefonen virker når de trenger de. 7. Dette handler ikke om at Play Store er ville vesten her. Dette handler om at du sitter i en tvangstrøye og ikke kan skifte ut nettlesere f.eks ut til noe bedre. Dette handler om at du ikke kan bruke en annen musikk spiller på iOS. Dette handler om at du har null valg når det kommer til å skifte ut ting på iOS. Aple bestemmer her hviken nettleser du må like. Og hvis du ikke liker det Apple tilbyr, så sliter du, og det er her jeg drar frem ville vesten. Jeg kan bytte ut nettleseren, så lenge den kjører på safari sin kode. Og hvorfor skal man ha noe annet? Denne er støttet og implementert i OSet selv, og yter bedre enn en softwareoverlay. Funkjsonaliteten rundt kan man endre så mye man vil. Og jo, jeg bruker en annen musikkspiller på iPhone. Spotify heter den. MP3 er jo sååå 2005. Jeg ser fremdeles ikke hvordan det har noe med ville vesten, da det stort sett var så nært anarki som det noen gang har vært i USA. Om du skal sammenligne iOS med noe slik som du beskriver, så må det da være kommunismen? eller andre diktaturer?? Selv om Play Store skulle være ville vesten for noen, så hjelper det lite så lenge man finner det man vil ha der og så lenge man får gjort det man har lyst til på telefonen uten at noen skal sitte i et kontor i Cupertino og si at du er fucked om du vil ha noe bedre enn det Apple leverer deg. Jeg vil heller at noen i Cupertino sitter å sier "Nei", enn at noen i Aserbajan stikker av med hele bankkontoen min pga en trojanerapp i Play store. 8. Ok, så du har så småe lommer at du ikke får plass til en telefon med 4 / 4.3 tommers skjerm f.eks? Jeg får sikkert plass til den, men det betyr ikke at jeg synes det er greit å ha den i lomma. Jeg skjønner ikke hvem som har bestemmt at størelsen er så forbanna viktig på disse telefonene? Det er en telefon, ikke en TV??? Dette du sier med jallaphotoshop. Er uansett bedre med jallaphotoshop enn ingenting. Er bedre å ha MULIGHETEN for å kunne bruke det. Og ikke nok med det, men Adobe Photoshop Touch har faktisk mange gode funksjoner, så den er ikke så fattig som du skal ha det til. Jeg bruker det selv på min Galaxy Note, så jeg vet hvordan den er. Og ja, har også Adobe Photoshop CS5 på PC'en min. Det er fremdeles et leketøy, og inget kjøpsargument. 9. Det samme gjelder for Autodesk SketchBook Mobile & Pro. Er bedre å ha MULIGHETEN der enn å ikke ha noen av disse mulighetene. Igjen så det det bedre å ja en jallasketchbook enn ingenting. Det er fremdeles et leketøy, og inget kjøpsargument. Og jeg kan fint sketche mange fine ting på min Galaxy Note. For ordens skyld, så burde du heller ta deg en tur innom denne tråden og se hva folk faktisk kan gjøre på Galaxy Note med forskjellige sketche programmer. Du er jo totalt blind for hva en galaxy Note er god for du. Photoshop: http://c240877.r77.c...cdn.com/wow.jpg Autodesk: http://www.fallingpi...ns/0000-RD1.jpg Som sagt. de programmene er leketøy for bussen, og det får du like godt på iPhone. 10. Poenget er ikke at man skal bruke den til å snekkre sammen en girkasse i et AutoCad programm eller noe i den duren. Poenget er at man har muligheten til å kunne bruke S-Pennen til mange forskjellige ting, som f.eks sketching som jeg nevnte over. Du er jo totalt blokkert for hva man kan bruke en slik penn til. Ja, miste den er vell det folk oftest gjør, og da må de kjøpe en ny. Og du mener man laget disse programmene så man faktisk fikk bruk for pennen? Høres litt unyttig ut 11. Hvilken kvaliteter har en iPhone 4S som ikke en Samsung Galaxy S II / S III og Note har og man ser bort i fra bedriftsdelen? Kvalitetsfølelse (S2 kjennes ut som et kinaleketøy) Design Ytelse Lassevis med apps Sikker 12. Jeg har heller aldri hatt noen problemer med noen av mine Android mobiler siden jeg fikk min første Android 1.6 mobil. Men tror du jeg går rundt å kaller mobilene for top kvalitetsmobiler bare fordi jeg ikke har hatt noen feil eller problemer med mine mobiler? Jeg hadde aldri noen problemer eller feil på min gamle Sony Ericsson XPERIA X1 mobil heller. Men tror du jeg gikk rundt å sa at det var en kvalitetsmobil av den grunn? Nei, i steden går du rundt å sier at iPhone er dritt, og det er mye værre. Særlig siden du aldri har eid en iPhone. Jeg har heller ikke eid en Android, men jeg har brukt dem daglig på jobb, så jeg har i hvertfall sett saken fra begge sider. Nei, selv om jeg ikke hadde noen problemer med den, så hadde den en del ting som gjorde mobilen dårlig, nemlig at den var treig og noe laggete og at den var blytung. Synes du sa at folk ikke brydde seg om slikt? 13. Saken er fortsatt at iOS kræsjer mye mere enn Android og samtidig som du går å e-onanerer over at alt med iOS 'just works'. Appskræsjer oftere på iOS enn på Android. Tror du bare skal føle at Zepticon har rett her mens i realiteten tar han ganske så mye feil. For en flause dette er for Apple. Sprs hvem som får svarteper, når dommeren sier at den er så stygg at de umulig kunne ha kopiert Apple. Endret 19. juli 2012 av Zepticon 5 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Zepticon, det er deilig å se at noen tar seg tid til å eie Vindicator. Tusen takk Han eier ingen andre enn seg selv. Når du har klart å overbevise deg selv om at en telefon med dårligere innmat, mange programvarebegrensninger og generelt sett en lite imponerende telefon, er verdt pengene, jo da kan man begynne å lure. iPhone er en helt grei telefon, men det at den er overpriset jo åpenbart. Det skjønner jeg ikke hvordan man kan argumentere mot engang. I tillegg selges telefonen av et selskap som ødelegger friheten i markedet. OS er som smak og behag. Innmat snakker i midlertidig for seg selv, og når iPhone prismessig henger etter telefoner på samme prisnivå, ja da er det selvinnlysende. Prisen er så å si uendret siden den ble sluppet i motsetning til konkurrentene. Jeg lurer på hvem som "eier" hvem når man nekter å innse harde fakta. Endret 19. juli 2012 av Okeho 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Om noe er overpriset så selger det ikke. Dette selger som bare juling, ergo er det ikke overpriset. At du og ett par andre her inne har laget dere en egen definisjon på overpriset får så være. Det eneste som betyr noe for sluttbrukere er om han/hun er fornøyd med produktet. Ingen som bryr seg om mobilprodusenten tjener 10% eller 40% på å selge produktet. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) @Okeho: Med "innmat" mener du CPU, og ingen ting annet, ikke sant? iPhone 4S som ble lansert i fjor høst har en noe svakere CPU (med 2 kjerner vs. 4 eller 5) enn enkelte telefoner som har kommet i salg nå i sommer. Det er det eneste området der den henger etter - akkurat nå i sommer - og forskjellen i reell ytelse er knapt merkbar i praksis. For 3 måneder siden var det Samsung og HTC som hang etter, spesielt på GPU-ytelse. Om 3 måneder kommer neste iPhone, og bildet blir igjen snudd. Uansett vekslende teoretiske specs vil forskjellene i CPU-hastighet mellom de kjente produsentene ikke være veldig merkbare i praksis. Ellers er iPhone 4S hardwaremessig fullt på høyde med toppmodellene fra Samsung og HTC, og det vet du. Programvarebegrensninger? Du vet nok også at iOS har det største utvalget i Apps, og at de fleste store, velkjente appene har kommet først til iOS, bare du tenker deg om. Dette bl.a fordi iOS-plattfpormen er mindre fragmentert og mindre frustrerende å utvikle for, og at utviklerne får mer igjen for innsatsen med iOS-apps. At Android ligger lang bak iOS når det gjelder sikkerhet, og at iOS er langt bedre tilrettelagt for integrasjon i bedriftsmiljø, er også en del av bildet. Det eneste Google "imponerer" på er at de er flinke til å bloate Android med stadig nye, unyttige og uferdige gimmicks i stedet for å fikse grunnleggende svakheter som brukerne har klaget over i årevis (lagggg...). Endret 19. juli 2012 av Newton 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Det er vell greit å spørre en iOS bruker om hva iOS er. Om jeg spørr en iOS bruker hva de synes om andoird, og bruker det som argument så kommer ikke Android veldig bra ut. Har jo blandt annet fått servert at Android er enda ett av gogole sine "beta" produkter. Jeg snakker om alle Android brukere som faktisk har prøvd iOS (inkludert meg). Her sier jeg at de fleste vil kalle iOS for mye mere enn bare tvangstrøye. Og at mange iOS brukere ikke klarer å håndtere Android uten problemer, sier jo oss alle på hvordan inligensen er til iOS brukerne. Har aldri disse brukerne prøvd / brukt Windows før? Alle som klarer å bruke Windows 7 klarer å bruke Android uten problem. Er ikke vanskelig å øke salget med 600% når man er i en launch fase, så de tallene er helt ubrukelige. Android trenger bare å selge 12 milioner telefoner for å få en 600% økning på det tidspunktet, mens Apple måtte i såfall selge 240 milioner. Her må man se på faktisk antall enheter solgt. The green robot's share of the worldwide smartphone market continues to rise sharply. According to analytics firm Gartner, from the first quarter of 2009 to the first quarter of 2010, Android's slice of the smartphone pie has risen from 1.6% to 9.6%. That is an impressive 600% increase year-over-year and has Google's open source OS closing in on the iPhone's 15.4% market share. Nå hadde ikke Apple noe særlig med market share den tiden heller, så at Android salget steg med 600% på ett år da var faktisk ganske mye da. Folk lå enda i kø fremfor Apple Store for å sikkre seg nyeste iSomething. Har enda ikke sett de tendensene for noen av Android enhetene. Ei heller er det noen av Androidtelefonene som har solgt mer enn Apple sine telefoner. Man må legge sammen alt, fra low-end telfoner til 1000kr, helt opp til high-end til 5000kr, for å matche Apple sine. Og Apple har bare EN model hver generasjon. Nei for du vet det at vi Android folk er NORMALE, vi er ikke så kåte etter å få oppmerksomhet bare for å kjøpe en dings. Ooooohh look at meeee, look at meee, i'm cool just cuz i can sleep in front of the store so i can be the coolest guy in town for getting the first iPhone. Grunnen til at ingen andre har solgt like mye som Apple sine telefoner er fordi Apple har så lite utvalg av telefoner at folk ikke har noe andre valg enn å velge det Apple har om dem vil ha en iPhone. Situasjonen hadde vært noe annet om Samsung bare hadde solgt Samsung Galaxy S II, S III og Galaxy Note. Da hadde dem nok solgt mange flere ganger mobiler enn det dem gjør nå. Desverre så er nok en Smarttelefon til 2400-2500 kr bedre enn iPhone 4S til 4900 kr. Den telefonen heter Samsung Galaxy S II. Den er 2 og kanskje 3 ganger bedre enn iPhone når det kommer til den totale pakken på hva du får igjen for pengene. Du får vise meg et bilde av disse tilstandene for Android. Her er i hvertfall 600 personer som står i kø på lanseringsdagen fpr iP4: http://news.bbc.co.u...ogy/8756919.stm Med tanke på at det finnes veldig få butikker i en by som selger iPhones, så er det ikke vanskelig å forstå på hvorfor det kan bli litt kø da. Hvor mange butikker tror du det er rundt om kring i en by som selger en Samsung Galaxy S III? Nemlig. Der har du grunnen. Det finnes noe som heter vett. 47% av folk, 30% velger fremdeles iPhone. Apple bestemmer akkurat så mye som de må for å sikkre at jeg får et bra produkt. Hvor har du disse tallene i fra? Jeg ga deg en link som viste tall mens du bare sier noe uten å vise til fakta'ene. Men du vet når Apple prøver for hardt i å sikre folk nok, så har det en tildens til å ikke gå så bra som de siste rapportene forteller en del om. iOS er like mye utsatt som OSX er blitt i det siste nå. Og da er det jo ikke et bra nok produkt eller, siden iOS ikke er sikkert lengere? Det er rart det der at salget går opp. Om du hadde litt kunnskap om markedsføring så er det nå "late majority" begynner å se på smarttelefoner som en aktuell telefon. Og med antallet Androidtelefoner i markedet vs iOS, så burde egentlig Android eid iOS ned i støvlene. Men nei, til tross for at 95% av smarttelefoner på markedet kjører Android, så har de bare 47% av markedet. Apple, som har kansje 3% av de totale modellene har 30% av markedet. Det kan jo tolkes dit at det android må ha titals telefoner for å klare, gjør Apple med to-tre modeller Det er jo nøyaktig det Android gjør. Det er bare en langvarig prosess som tar tid. Android får mere og mere market share og selger flere smarttelefoner mens Apple selger mindre telefoner men får alikavel litt mere market share. Men selvfølgelig, det er bare snakk om tid før market sharen til Apple går ned. Og det er ikke akkurat en nyhet det da med tanke på at jeg bare hører flere og flere som ser seg dritt lei av iOS. Fordi det er kun det samme opp år etter år. Ja med flere modeller tilgjengelig, så er det faktisk ganske vanskelig for en produsent i å få kjøperne til å kun velge en toppmodell av mobilene produsenten har. Hadde dem derimot kun hatt 2-3 modeller tilgjengelig, så tror jeg em hadde solgt ekstremt mye av en modell. Tallene varierer alt etter hvor og når de er beregnet. Forksjellee er uanset tikke store. Har du noen tall for hvordan tallene er i europa nå? Kan du styre bilen din med Android? Eller kan du lande romferger? ALT er et litt vidt begrep. Kan du for eksempel spille Diablo3 på den? Hvem vil vel styre en bil og lande en romferge med en smarttelefon? Ja, jeg kan spille Diablo 3 på min Galaxy Note via Remote Desktop programmer. Satt i går å spilte X-Com UFO Defence via DosBox på Galaxy Noten min. Kan du spille et slikt spill rett i fra telefonen som jeg gjorde i går? Flott at du definerer en poweruser til å kunne noe som Apple ikke kan da. Det sier jo litt om hvor seriøst det er det du bryter ut av deg. Uansett er det du betrakter som en poweruser ca 0,05% av det totale markedet. Min betegnelse av en poweruser er en som har god kunnskap om sin egen telefon. Han bruker den ofte, og til mye forskjellig. Gjerne i jobbsammenheng. Han er opptatt av sikkerhet, stabilitet, ytelse og tilgjengelighet. Så, Apple stiller med det desisdert største bibloteket av apps. De har en telefon med gode proff egenskaper, som kan benyttes som firmatelefon. De har innebygget synkronisering over alle enheter. Den er også sikkrere enn android. iOS har hatt ASLR og DEP i 16 måneder som du kan lese i en av dagens amobil artikkler, Android får dette i Jelly Bean. Bare synd at det ikke er noen telefoner fra annet en Google sine som kommer til å få Jelly Bean på denne siden av jul, om man følger HTC og Samsung sine vanlige tendenser. iOS er også levert med en proff mailklient og en god browser. Powerbrukere har ingen behov for å roote sin device for å legge in alskens slags programmer og mods. Og uansett, det kan man gjøre med iOS også. En poweruser for iOS er barnemat i forhold til hva en poweruser er for Android. En poweruser for Android vil kunne skifte ut ROM's, han vil tilpasse alt på mobilen sin. Han vil ha full kontroll over mobiltelefonen sin. Han vil også kunne overklokke CPU'en og GPU'en i mobilen. Så jeg er en skikkelig poweruser i Android, fordi jeg gjør disse tingene. En poweruser i iOS er en som kan jailbreake sin iPhone og legge inn noen mye ikoner over standard themet. Samme gjelder for dem som vil skifte ut den standarde SMS ringetonen i iOS. Antall apps i AppStore eller Play Store han ingenting med hva en poweruser er. Ja det er vel kun i jobbsammenheng at iPhone er dugelig til noe. Jeg har også synkronisering over alle Android enheter. Installerer jeg en ny ROM og skriver inn min Google konto i starten, så vil jeg få spørsmål om å gjennopprette programmer, kontakter, instillingene til programmene, instillingene for telefonen osv som ble lagret på den ROM'en jeg hadde før den nye. iOS er IKKE noe sikkrere enn Android i dag. Dere tror på dette vaset i fra Apple om at iOS er så mye sikkrere enn Android på samme måte som at dere trodde på Apple at OSX var så sikkert, mens i realiteten så er det ikke sikkert i det hele tatt med tanke på at ingen bruker antivirus / spyware programmer på OSX. Jeg får Jelly bean om veldig kort tid på min Galaxy Note. Hei XDA-Developers iOS er sikkert levert med en proff mailkient, men vi kan få enda proffere mailklienter i fra Play Store. Så at dere har proff mailklient med iOS er ikke akkurat noe å skryte av. At du mener at du klarer å lage det ultimate UI for deg selv viser hvor lite du kan om UI design. DU har overhode ikke kunnskap om hvordan du skal lage det mest effektive UI for din bruk. Du kan kansje lage ett du liker, men det er neppe det mest effektive. På samme måte som at jeg har lært meg å skrive på tastatur på egenhånd, men jeg hadde nok skrevet mye mer effektiv om jeg ble tvunget til å lære touch. Hva er det som er så mye bedre med UI'et / brukergrensesnittet til iOS i dag som er bedre enn det i Android? UI'et var bra i 2007, men vi er desverre i 2012 nå hvor det UI'et / brukergrensesnittet er gått ut på dato og ER elendig. Jeg ser absolutt ingenting på hva med iOS's UI / brukergrensesnitt som skulle være bedre enn Android 4.0.4 / 4.1 sitt UI / brukergrensesnitt i dag. Kan du forklare meg på hva det er med UI'en / brukergrensesnittet i iOS som gjør opplevelsen så bra og enkel å bruke over hvordan Android sitt UI / brukergrensesnitt er? Er det lettere å trykke seg inn på Instillingene i iOS? Er det lettere å ringe med iPhone over Android? Er det lettere å starte noen programmer i iOS over Android? Er det lettere å skifte bakgrunnsbilde i iOS over Android? Er det lettere å stille klokken i iOS over Android? Er det lettere å skifte SMS ringetone i iOS over Android (å faen, stemmer at man må bruke iTunes for å få dette til. Jeg ler så jeg griner hahahahahahaha) ? Er det lettere å skrive en SMS i iOS over Android? Er det lettere å ta bilde med iOS / iPhone over en Android telefon? Er det lettere å installere en applikasjon i iOS over Android? Er det lettere å avinstallere programmer / applikasjoner i iOS over Android? Er det lettere å overføre filer til iOS......... oh wait a sec. Vennligst gi begrunnelse på HVORFOR UI'en / brukergrensesnittet i iOS er bedre / lettere å bruke enn det det er i Android. Den er fri for lassvis av bloatware og støy. Informasjonen er der når du trenger den, og aldri ellers. Informasjonsmetting er farlig, og det stjeler opperksomheten din. Widgets er noe av det mest overvurderte søpplet som noen gang ble plasert på en mobiltelefon. Javel, så du mener at iOS har programmer som følger med telefonen som du kan fjærne? Kan du fjærne Game Center, Newsstand og Stocks bare for å ta noen eksempler? I Android 4.0.x og 4.1, så kan vi fjærne nøyaktig det vi måtte ønske selv uten root. Dermed så er det iOS som er det store bloat OS'et nå med at du ikke kan fjærne det du ikke vil ha. Og Widgets er faktisk veldig genialt. Det sparer deg for enorme mengder klikk på telefonen hver dag. Så hvordan du finner dette til å være søppel sier jo oss alle på hvor lite du tenker på å kunne bruke telefonen effektivt og produktivt osv. Du er vandt med iOS, og tror widgets er noe herk. Men i realiteten, så er det noe VELDIG genialt og smart bak det hele. Den kjører Android. Den er laget i plastik. Den har ingen funksjonell dock mulighet. Den følger ikke google guidelines mtp software buttons Og den feiler brutalt på noe så elementørt som å skrive på. Ja den kjører Android som er bedre enn iOS. Den er laget av plast som er MYE bedre enn glass. Hvor mange bruker egentlig en dock på en telefon i dag? Jeg tror de fleste klarer seg fint med USB-kabelen som følger med telefonen. Men selv om det er en fordel å kunne ha dock mulighet, så er dette en bagatell med tanke på hvor få det er som bruker en dock stasjon i dag. Den følger ikke Googles guidelines mtp software buttons. Den er grei, men gjør ikke bruken av mobilen noe verre av den grunn. Telefonen er jo like god å bruke uansett. Også sier du at den feiler brutalt på noe så elementørt som å skrive på. Ja, men dette er ikke iOS hvor du kun får lov til å bruke Apple sitt keyboard. Vi snakker om Android hvor det finnes xx antall med andre og bedre keyboards på Play Store. Jeg likte ikke det standarde Samsung / Google keyboardet som følger med Android 4.0.x til min Galaxy Note. Da gikk jeg inn på Play Store og lastet ned Smart keyboard Pro i stedet som er mange mange ganger bedre enn stock keyboard. Så dette er ikke noe problem selv om det kanskje er en liten minus for noen. Det finnes ikke noe bedre. Selv ikke Android med sine nettlesere leverer noe som virker bedre enn Safari. Du tar det for gitt at muligheten for å lage en egen browser automatisk gjør det kommer en bedre browser? Det finnes ikke noe bedre nettleser til iOS av den enkle grunn at Apple bestemmer hva du skal like og hva du skal bruke om du vil bruke en skikkelig nettleser. Du skjønner fortsatt ikke på hvorfor folk latterliggjør Apple fordi dem skal ha stålkontroll over brukerne sine? Til Android har vi Chrome Beta, Firefox, Dolphin Browser HD, Opera Mobile osv osv som er SKIKKELIGE nettlesere. Disse er ikke noe tull som Opera Mine er f.eks. Om man ikke liker den standarde nettleseren som følger med Android, så finner man mange gode erstattere på Play Store som er MYE mere funksjonsrik og er MYE bedre enn den standarde nettleseren. Dette får du ikke lov av Apple å gjøre i iOS, siden Apple hater konkuranse og skal ha 100% stålkontroll over brukerne sine. Og hater at noe er bedre enn demmes egne apps og ting. Jo det er det. iOS har hatt ASLR og DEP i 16 måneder, Android i 0. Apple sjekker samtlige apper som legges ut i Appstore, google sjekker ingen med mindre de får kjeft. Apps kan gjøre hva de vil på Android, i iOS har de begrenset tilgang. Og her kommer karen og skryter villmann over noe som ikke har noen betydning lengere når man ser flere og flere virus / spywares komme inn i AppStore. Joda, det hjelper på, men det hjelper ikke godt nok uansett i dag. Alle? Jeg er ikke interesert i at epostene mine, og jobben sine, skal komme på avveie. Heller ikke interesert i at en app skal sende 1000 SMS til et selskap som driver med SMS salg. Tror du folk bryr seg om at Windows er mere usikker over Linux på grunn av virus og spywares? Tror du vi går rundt å tenker på samme måte som dere gjør med iOS her når det kommer til Windows og Linux? Tror du vi går og onanerer over å MÅÅÅÅÅÅÅ ha Linux bare på grunn av at det er sikkrere? Nope, folk bryr seg rett og slett ikke på hva som er sikkrere enn det andre osv. Folk bruker det som er best og folk bruker det som lar folk bestemme over sine egne ting. Alle, og jeg mener rubbel og bit av dem som bruker Windows vil ALDRI se noen problemer med Android. Disse to OS'ene er så lik i bruksmåte at det nesten er skummelt. Er KUN blinde OSX kåte folk som mener at sikkerheten i Android er dritt. Du gjorde jo nettopp dette i en annen tråd der du ga OSX huden full for det siste sikkerhetshullet i Java. Du mente noe slikt som at OSX var en livsfarlig sil, og en fare for hele internett. Dobbeltmoral much? Kanskje du heller skal lese det jeg sa i stedet for å slenge ut noe som jeg aldri har sagt? Jeg sa at det var latterlig av Apple å ikke la den som vil lage antivirus / spyware programmer til OSX få tilgang til kjernen i OS'et. For Apple vet det jævlig godt og alle OSX brukere vet det også jævlig godt (selv om dere ikke vil innrømme det) at OSX sitter på en tidsbombe før OS'et blir bombardert av virus og spam og annen spyware og dritt. Derfor sa jeg at det er heller bedre å la disse antivirus utviklerne til OSX få tilgang til kjernen sånn at antivirus programmene kan gjøre en MYE bedre jobb med å fjerne virus og slikt FØR det er for sent. Dette med Java var grunnen til at jeg sier det jeg sier om antivirus / spyware programmene til OSX. Jeg snakket faktisk veldig lite om selveste Java programmet. Og problemet var ikke Java her siden dem allerede hadde fikset alle disse problemene. Men det var Apple sin feil siden dem ikke klarte å oppdatere Java på evigheter når det var dem som hadde kontrollen på det i OSX. Ja man ser jo at det er trenden (ironi) med de nye sikkerhetsfunksjonene som implementeres i OS der man må ha brukerbekreftelse tit og ofte på at man skal installere og kjøre ting fra "internett". Du er på meget tynn is her. Folk flest DRITER i om man kan tilpasse no annet enn bakgrunnsbildet. Det som betyr noe er om telefonen virker når de trenger de. Vi kan deaktivere disse brukerbekreftelsene om man vil. Dette er noe du ikke skjønner. Man har friheten til å velge det som er det beste for oss og ikke etter Microsoft eller Apples beste. For ingen selskaper vet hva som er best for meg. Så enkelt er det bare. Det er kun meg selv som vet hva som er det beste for meg. Og derfor er tilpassningsmulighetene i Android gull verdt. For da kan jeg sette opp mobilen etter MITT EGET beste ønske og ikke bruke telefonen etter Googles eller Samsungs ønske. Hva er best av ditt eget ønske eller produsentens ønske? Jeg kan bytte ut nettleseren, så lenge den kjører på safari sin kode. Og hvorfor skal man ha noe annet? Denne er støttet og implementert i OSet selv, og yter bedre enn en softwareoverlay. Funkjsonaliteten rundt kan man endre så mye man vil. Og jo, jeg bruker en annen musikkspiller på iPhone. Spotify heter den. MP3 er jo sååå 2005. Jeg ser fremdeles ikke hvordan det har noe med ville vesten, da det stort sett var så nært anarki som det noen gang har vært i USA. Om du skal sammenligne iOS med noe slik som du beskriver, så må det da være kommunismen? eller andre diktaturer?? Ja, du kan skifte ut nettleseren til noe som er DÅRLIGERE enn Safari. Dermed er ditt poeng moot og invalid. Poenget her er at man skal kunne ha mulighetentil å kunne velge en bedre nettleser om man ikke liker det som følger med telefonen. Dette er noe Apple bestemmer over dere på at dere ikke får lov til. Jeg bruker Mozilla Firefox til PC'en min og har ganske mange bokmerker der. Med Firefox til Android så kan jeg sette opp en sync mellom PC'en og Android telefonen min som synkroniserer alle bokmerker og passord osv osv. Dette er en lek og er sykt enkelt å gjøre. Dette er også noe dere kan gjøre på iOS da, men det må gjøres på en helt annen måte som også er mye vanskeligere enn det som er til Android. Jeg vil heller at noen i Cupertino sitter å sier "Nei", enn at noen i Aserbajan stikker av med hele bankkontoen min pga en trojanerapp i Play store. Du vet at dette kan skje i Safari nettleseren også om du er så piss redd for at det der skal skje? Det høres ut som at du er en av dem som sier / er slikt: HJÆÆÆLP, hva skjer om jeg trykker på powerknappen på PC'en. Ødelegger jeg harddisken om jeg slår den på? Du er vanvittig hysterisk og redd over at du kan bli frastjelt noe. Men du, jeg skal hjelpe deg med noe. Og det er at om du har noe som heter vett og IQ, så får du ALDRI frastjelt / ødelagt noe selv på en Windows maskin. Jeg har brukt Windows helt siden Windows 95 og har aldri kommet over noen tilfeller hvor jeg har mistet noe informasjon eller noe i det slaget. Joda, virus har jeg fått som har korruptet noen bilder og exe filer. Men that's it. Jeg får sikkert plass til den, men det betyr ikke at jeg synes det er greit å ha den i lomma. Jeg skjønner ikke hvem som har bestemmt at størelsen er så forbanna viktig på disse telefonene? Det er en telefon, ikke en TV??? Jeg har også noen småe lommer i noen av mine bukser, men har aldri noen problem med å få min Samsung Galaxy Note ned i lommene. Så du må ha ekstremt småe jentebukser om du ikke får plass til en Galaxy Note i lommene. Skjermstørrelsen på en mobil er viktig, og det vet du selv. Det er godt forklart her på hvorfor det er viktig og på hva som blir MYE bedre med å ha større skjerm: http://www.diskusjon...owtopic=1383127 Eneste fordelene med en liten skjerm er at du kan bruke mobilen med en hand (helt til du må bruke multitouch) og at du skal få plass til den i knøttsmåe jente bukser. Det er fremdeles et leketøy, og inget kjøpsargument. Det er faktisk et godt kjøpsargument, siden man HAR MULIGHETEN til å velge det man vil bruke på Android uavhengig om det er leketøy i dine øyner eller hva det no er. Det at man har friheten til å velge selv hva man vil bruke eller installere er faktisk det beste kjøpsargumentet som finnes i dag. Dette svaret gjelder for begge svarene om Adobe Photoshop Touch og Autodesk SketchBook Mobile og Pro. Du er jo totalt blind for hva en galaxy Note er god for du. Photoshop: http://c240877.r77.c...cdn.com/wow.jpg Autodesk: http://www.fallingpi...ns/0000-RD1.jpg (linken funker ikke) Som sagt. de programmene er leketøy for bussen, og det får du like godt på iPhone. Javel, så jeg er totalt blind bare fordi du sammenligner en sketch som er gjort proffisjonelt med sketche utstyr til mange hundre tusen kroner mot en smartmobil med sketche muligheter? HAHAHAAAAA, du er så blind at det er utrolig. Poenget er at man faktisk har MULIGHETEN til å kunne sketche bra på en smarttelefon. Man kan faktisk sketche veldig bra på Samsung Galaxy Note med tanke på at skjermen kun er på 5.3 tommer. Vis meg en annen mobil som kan få like gode eller bedre sketcher ut av noe slikt. Jeg tipper du vil si at iPhone kan gjøre det like bra hahahahaha. Ja, miste den er vell det folk oftest gjør, og da må de kjøpe en ny. Og du mener man laget disse programmene så man faktisk fikk bruk for pennen? Høres litt unyttig ut Jupp, det finnes faktisk mange programmer på Play Store som man kan bruke S-Pennen til. Her er noen eksempler. 1. Papyrus Beta: https://play.google....e=search_result 2. Jotter: https://play.google....=also_installed 3. LectureNotes: https://play.google....=also_installed Kan du bruke slike program med en S-Penn eller noe lignende på en liten fis iPhone? Nope, Apple bestemmer og du får ikke lov til noe slikt, siden Apple ikke lager flere typer mobiler som er beregnet for folk som vil kunne gjøre slikt. Og hvor bra tror du ikke disse programmene er i en jobb sammenheng når det kommer til å notere ned ting? Er jo mye bedre å drasse på en 5.3 tommers stor smartmobil med en S-Penn i stedet for en masse papirer i en perm. Kvalitetsfølelse (S2 kjennes ut som et kinaleketøy) Design Ytelse Lassevis med apps Sikker Hva hjelper kvalitetsFØLELSE når det er den totale kvaliteten over hele mobilen som er viktig? Hva hjelper det at iPhone 4S har en god kvalitetsfølelse i handa nåe den knuser bare med å se hardt nok på den eller mister den ned i bakken? Dette blir fort kostbart om du knuser den, for dette er ikke noe som går under noe garanti. Og en iPhone forsikring koster som regel en del mere penger enn en vanlig mobiltelefon forsikring koster også. Design sier du. Men dette er ikke noe som er fakta. Design er det samme som smaken er som baken. Personlig synes jeg at denne mobilen ser MYYYE bedre og penere ut en iPhone 4S: http://www.gsmarena....4_core-4697.php Ytelsen på iPhone 4S er sånn middels. Selv Samsung Galaxy S II som kom ut lenge før iPhone 4S kom ut grisebanker iPhone 4S i ytelse. Android 4.0.x gjorde underverker på Galaxy S II skal jeg si deg. Lassevis med apps har Play Store også. Vi har nok apps på begge butikkene. Du sier sikker? HAHA, er dette noe du tror og synser og drar ut av ræva eller er dette noe du kan bevise i fra dagens tilstand? Nei, i steden går du rundt å sier at iPhone er dritt, og det er mye værre. Særlig siden du aldri har eid en iPhone. Jeg har heller ikke eid en Android, men jeg har brukt dem daglig på jobb, så jeg har i hvertfall sett saken fra begge sider. Jeg kan gå rundt å si at iPhone 4 / 4S er dritt på samme måte som at du går rundt å e-onanerer over iPhone 4 / 4S bare fordi den er bra for deg. Og på samme måte at jeg kan si at Samsung Galaxy Note er meget bra samtidig som at du kan si at den er dritt. Og trenger jeg å eie en iPhone for å kunne oppleve hvordan den fungerer? Holder det ikke at jeg har prøvd mobilen i laaaaaang lang tid mens jeg har vært på besøk hos kompiser som har iPhone 4 / 4S? Må jeg eie den for å kunne si noe om opplevelsen jeg hadde med den når jeg prøvde dem hos noen kompiser? Synes du sa at folk ikke brydde seg om slikt? Vi snakker om år 2008 her. Da brydde folk seg ingenting om slike ting. Appskræsjer oftere på iOS enn på Android. Ja, apps og spill kræsjer mye oftere på iOS enn det som er på Android. Og derfor kan du ikke bruke argumentet på at iOS er mere stabilt over Android. Så per i dag så er Android mye mere stabilt over iOS. Sprs hvem som får svarteper, når dommeren sier at den er så stygg at de umulig kunne ha kopiert Apple. Tror du vi bryr oss om at noen dommere synes at en Samsung tablet ser dårligere ut enn en iPad? Poenget var at dem er så forskjellige i design at dommerene kastet Apples dritt patenter anngående dette. Og det som også er morsomt er at dere støttet Apple i disse design patentene. Det viser jo bare hvor blind dere faktisk er for realiteten i dag. Og dere bliter i dere ALT Apple sier og mener (som jeg nevnte om noe lengere opp også). Dere støtter Apple i å stoppe opp konkuransen og stoppe videreutvikling i dagens market. Dere er iSheeps på det groveste. Ahhhhhhh, hvordan føles det å bli eid? Endret 20. juli 2012 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 får jeg bare si (selv om det var et laaaaaaangt innlegg ) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Gud så mye søppel det er mulig å spy ut i en og samme post. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg