Gå til innhold

Dette kan være neste iPhone

Anbefalte innlegg

Spiller ikke spill på telefonen selv, men tenk på denne: PSP kjører en prosessor på 33 Mhz, fra 1992. Likevell kjører den grafisk intense spill som GTA. Jeg sier det igjen: Software optimalisering! :)

Først vil jeg si at PSP som står for Playstation Portable har en MIPS R4000 familie prosessor på 333 MHz. Og den var ikke sluppet i 1992, men den var sluppet 24 Mars 2005 i Amerika. Men så har ikke PSP akkurat høy oppløsning heller med 480 × 272 i oppløsning.

Og spillene er som regel ikke så CPU avhengig. Dem er mere GPU avhengig.

EDIT: Playstation 1 var sluppet 29 September 1995 i Europa. Den har dog en MIPS R3051 prosessor på 33.8688 MHz og kjører på 320x240 i oppløsning.

EDIT 2: Dette var off-topic. La os heller snakke om den neste iPhonen.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du verden så ulikt vi mennesker kan vurdere disse mobiltelefonene. Jeg er så heldig at jeg har hatt anledning til å prøve mange. Godtar andres oppfatninger-men når det engelske ordet crappy brukes om en av de store suksessene -Galaxy S2- da blir det nesten underlig. Flere av dagens telefoner gir deg mye for pengene og enkelte produsenter har lav inntjening da produktene kan være dyre å framstille,helhetlig betraktet. Dog-den simpleste av dem alle, Iphone,koster bare noen lusne kroner å produsere -men Apple grafser til seg noe enormt for glassmobilen------som må vel sies appelerer mest til trendhungrig ungdom verden over. Apple raner dessverre tankeløse mennesker som vil ha en telefon som er enkel i bruk-slik blir det sikkert med neste produkt fra den kanten også, Men vil folk spise pølse i brød for dyre penger i stedet for indrefilet-dem om det.

Kom gjerne med dokumentasjon på at iPhone er mye billigere å produsere enn Samsung. Tipper dette er noe du har lest om av Apple hatere og ikke har noe med virkligheten å gjøre. ;-)

Og en kommentar på andre innlegg her. Mange synes sikkert at skjermer større enn 4" er et must. Klart det er bedre å spille og surfe på, men for meg blir telefonen alt for stor. De 3 gangene i året jeg spiller tetris er 3,5 nok. Surfing klarer jeg meg helt fint med på 3,5. Men jeg ønsker meg en iPhone med 4". For meg er det optimal størrelse. Merkelig å lese at andre skal komme med påstander om hva jeg liker best :hmm:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du verden så ulikt vi mennesker kan vurdere disse mobiltelefonene. Jeg er så heldig at jeg har hatt anledning til å prøve mange. Godtar andres oppfatninger-men når det engelske ordet crappy brukes om en av de store suksessene -Galaxy S2- da blir det nesten underlig. Flere av dagens telefoner gir deg mye for pengene og enkelte produsenter har lav inntjening da produktene kan være dyre å framstille,helhetlig betraktet. Dog-den simpleste av dem alle, Iphone,koster bare noen lusne kroner å produsere -men Apple grafser til seg noe enormt for glassmobilen------som må vel sies appelerer mest til trendhungrig ungdom verden over. Apple raner dessverre tankeløse mennesker som vil ha en telefon som er enkel i bruk-slik blir det sikkert med neste produkt fra den kanten også, Men vil folk spise pølse i brød for dyre penger i stedet for indrefilet-dem om det.

Kom gjerne med dokumentasjon på at iPhone er mye billigere å produsere enn Samsung. Tipper dette er noe du har lest om av Apple hatere og ikke har noe med virkligheten å gjøre. ;-)

Og en kommentar på andre innlegg her. Mange synes sikkert at skjermer større enn 4" er et must. Klart det er bedre å spille og surfe på, men for meg blir telefonen alt for stor. De 3 gangene i året jeg spiller tetris er 3,5 nok. Surfing klarer jeg meg helt fint med på 3,5. Men jeg ønsker meg en iPhone med 4". For meg er det optimal størrelse. Merkelig å lese at andre skal komme med påstander om hva jeg liker best :hmm:

Det finnes faktisk en artikkel om akkurat dette: http://e24.no/it/apple-faar-mest-og-betaler-minst/20248468?view=print

Dette gjelder vel ikke bare Nokia, som strengt tatt selger noe overprisede telefoner selv. Så jo, Apple kjøper billig og selger for mer enn det er verdt. De fleste produsenter tjener langt mindre på å selge telefoner.

Lenke til kommentar

Lurer på hva kostnaden er for de som lager mange av komponentene under eget tak slik som Samsung.

Og hvor billig kunne de selge telefonene sine og enda tjene bra på dem?

Kanskje de har en enorm overprising selv for alt vi vet?

Edit: glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Lurer på kostnaden er for de som lager mange av komponentene under eget tak slik som Samsung.

Og hvor billig kunne de selge telefonene sine og enda tjene bra på dem?

Kanskje de har en enorm overprising selv for alt vi vet?

Hvilken som helst bedrift vil alltid tjene så mye som mulig. Jo mer man kan selge et produkt for, jo bedre for bedriften.

Når det tydeligvis ikke er noen problemer for noen av disse firmaene med å selge telefoner for 5000 kroner, kommer de ikke til å stoppe med det.

Lenke til kommentar

Tingen her er at en Samsung Galaxy S III koster nesten like mye son en iPhone 4S, som kan være en del penger ja. Ikke rart med tanke på hvilke specs telefonen har.

Men poenget her er at en Samsung Galaxy S III vil gå ned i pris for hver uke som går. Mens iPhone 4S som snart er ett år gammel koster like mye som den gjorde når den kom ut.

Og dere lurer på hvorfor iPhone 4S er dyr?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen her er at en Samsung Galaxy S II koster nesten like mye son en iPhone 4S, som kan være en del penger ja. Ikke rart med tanke på hvilke specs telefonen har.

Men poenget her er at en Samsung Galaxy S III vil gå ned i pris for hver uke som går. Mens iPhone 4S som snart er ett år gammel koster like mye som den gjorde når den kom ut.

Som et av verdens mest kjøpskraftige land, tror du virkelig at +/- 500kr utgjør noe som helst forskjell om folk kjøper elektronikk eller ikke? Ikke jeg.

Lenke til kommentar

Tingen her er at en Samsung Galaxy S II koster nesten like mye son en iPhone 4S, som kan være en del penger ja. Ikke rart med tanke på hvilke specs telefonen har.

Som et av verdens mest kjøpskraftige land, tror du virkelig at +/- 500kr utgjør noe som helst forskjell om folk kjøper elektronikk eller ikke? Ikke jeg.

Når Samsung Galaxy S II kom ut, så kostet den ca 4500 kr. Like før Samsung Galaxy S III kom ut så kostet Galaxy S II rundt 2400 kr. Så det er snakk om MYE mere enn bare 500 kr forskjell her.

Mens iPhone 4S som snart er ett år gammel koster fortsatt massive 4890 kr lol.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal dette være et forsøk på argumentasjon? iPhone 4S er 2-3 tusenlapper over hva den burde ha kostet. Hvor du fikk de 500 fra vet ikke jeg. Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Skal dette være et forsøk på argumentasjon? iPhone 4S er 2-3 tusenlapper over hva den burde ha kostet. Hvor du fikk de 500 fra vet ikke jeg.

Du får ringe Apple og si at de kunne solgt de for så lite. Tenk hvor mange fler de ville solgt!

Lenke til kommentar

Skal dette være et forsøk på argumentasjon? iPhone 4S er 2-3 tusenlapper over hva den burde ha kostet. Hvor du fikk de 500 fra vet ikke jeg.

Xperia U som har omtrent samme innmat som iPhone 4S koster 1800kr.

Påstandene dine er feilaktige. Xperia U har vesentlig dårligere innmat en iPhone 4S på omtrent alt. Dårligere skjerm, dårligere SoC der spesielt grafikkdelen faller igjennom, dårligere kamera, dårligere lydkvalitet, dårligere batteritid, kun 4GB lagringsplass, dårligere material- og byggekvalitet, osv, osv. Det er nok ikke uten grunn at Amobil gir Xperia U en ussel 3-er i terningkast.

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når Samsung Galaxy S II kom ut, så kostet den ca 4500 kr. Like før Samsung Galaxy S III kom ut så kostet Galaxy S II rundt 2400 kr. Så det er snakk om MYE mere enn bare 500 kr forskjell her.

Mens iPhone 4S som snart er ett år gammel koster fortsatt massive 4890 kr lol.

Akkurat den sammenligningen likte jeg :)

Men det verste er jo at de selger som bare pokkern også da :p iApple folk er snodige

Lenke til kommentar

Dårlig svar. Prisen går ned fordi produksjonen blir av telefonene blir billigere.

Feil svar. Prisen går ned fordi Samsung lanserer kraftigere modeller. Du kan ikke selge en S2 til 4000kr når en S3 koster 4000kr den også. Telefonen har neppe blitt voldsomt mye billigere å produsere, men Samsung justerer ned egen profitt på eldre modeller, og gjør dem til "budsjettvalg" og dermed konkurerer mot andre enn iPhone 4S.

Apple har ikke lanser en ny toppmodel, og trenger derfor ikke sette ned prisen på iP4S. Men se på 3GS da, hva kostet den ny, og hva koster den nå? Samme deal som med samsung.

Lenke til kommentar

Dårlig svar. Prisen går ned fordi produksjonen blir av telefonene blir billigere.

Feil svar. Prisen går ned fordi Samsung lanserer kraftigere modeller. Du kan ikke selge en S2 til 4000kr når en S3 koster 4000kr den også. Telefonen har neppe blitt voldsomt mye billigere å produsere, men Samsung justerer ned egen profitt på eldre modeller, og gjør dem til "budsjettvalg" og dermed konkurerer mot andre enn iPhone 4S.

Apple har ikke lanser en ny toppmodel, og trenger derfor ikke sette ned prisen på iP4S. Men se på 3GS da, hva kostet den ny, og hva koster den nå? Samme deal som med samsung.

Så Samsung lanserer kraftigere modeller hver uke med andre ord?

Prisen på Samsung sine telefoner går ned i pris hver uke. Og det er fordi produksjonen av telefonene blir billigere og billigere. Hvis ikke produksjonen av telefonene hadde blitt billigere før en ny top modell kommer ut, så hadde jo ikke prisen gått ned hver uke.

Om det er slikt, så betyr jo det at Samsung begynner å taper penger når prisene på telefonene demmes begynner å gå ned i pris i butikkene.

Det er Samsung selv som setter sin egen pris på mobilene før dem havner ut i butikkene. Selvfølgelig må telebutikkene ha litt inntekt på mobilene dem også, så da setter dem opp prisen til det dem føler at dem må ha for dem.

Og etterhvert som Samsung setter ned prisen på mobilene, så setter butikkene også ned prisene sine.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Xperia U som har omtrent samme innmat som iPhone 4S koster 1800kr.

Påstandene dine er feilaktige. Xperia U har vesentlig dårligere innmat en iPhone 4S på omtrent alt. Dårligere skjerm, dårligere SoC der spesielt grafikkdelen faller igjennom, dårligere kamera, dårligere lydkvalitet, dårligere batteritid, kun 4GB lagringsplass, dårligere material- og byggekvalitet, osv, osv. Det er nok ikke uten grunn at Amobil gir Xperia U en ussel 3-er i terningkast.

iPhone er overpriset. Bare å se på artikkel jeg henviste til ovenfor. Endret av Okeho
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...