Gå til innhold

Bruk av kosttilskudd for trening

Anbefalte innlegg

Har nå trent litt av og på de siste 3 årene og har anlagt litt av en mage og har endelig begynt å bli kvitt ryggproblemer da jeg fikk prolaps i korsryggen for 3 år siden.

Derfor hiver jeg meg tilbake i trening og har nå kjøpt litt kosttilskudd som jeg lurer på om dere har noen formening om.

Jeg spiser ikke alltid like sunt men varierer mye så jeg tror ikke jeg alltid får i meg alt kroppen behøver.

Nå har jeg kjøpt proteinpulver, karbohydratpulver og jack3d.

Slik jeg gjør det er 2 scoops karbohydratpulver 2 timer før trening.

1 scoop proteinpulver 1 time før trening.

1 scoop jack3d 30min før

og rett etter trening tar jeg 2 scoops karbohydrater sammen med 1 scoop proteiner.

Er det noen tanker rundt dette? bør jeg ta mer proteiner eller mindre karbohydrater osv? er det en annen kombinasjon eller kosttilskudd jeg bør vurdere?

Jeg trener mest styrke men har lyst til å legge inn litt kondisjon også.

Er 1.79 høy, veier 93kg, men har et godt utgangspunkt for styrketrening da jeg er nokså kompakt og har et lavt tyngdepunkt samt kraftig beinbygning.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du trene styrke og bygge muskler må du spise mye og bra mat ,

Du kan trene så mye du vill men du får ikke resultater om du ikke spiser ordentlig mat. Det er tross alt fra maten vi får "byggeklossene"

Spis Proteinrik mat , Kylling;tunfisk,kalkun og fisk ikke bare drikk proteinpulver.

Som tittelen sier selv , KostTILSKUD og ikke en Erstatning.

Som du selv sier at du ikke spiser sunt og om du trener for og holde deg i form kan du spise litt mer usunt, Men om du vil bygge muskler og bli bedre MÅ du spise bra mat Kosthold og Restitusjon har nesten alt og si om det blir resultater eller ikke , Trene gjør du jo bare i 1-1,5 timer men Restitusjon og kosthold må du passe på og gjøre riktig hele dagen =)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...