Ago Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Først. Her er en liten oversikt over nettverket: Router Trådløst funker. Kabel funker. [*]Wi-Fi Extender Funker på mobiler etc. Internett funker ikke på PCer. (lokal tilkobling kommer, men Internett vil ikke funke) Dette skjedde etter Wi-Fi Extenderen (Netgear WN3000RP) måtte restartes pga en manuell oppdatering av firmware... Det er så vidt jeg vet det samme problemet på de to PCene som skal benytte seg av EXT.: "Trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon." <Ikke løst> Hvorfor i helvete Windows ikke løser slik automatisk er jo en egen tråd i seg selv, men det trenger vi ikke ta her. (PS!! Jeg skjønner at det er tråder om ca. det her fra før, men jeg fant ingen om NØYAKTIG dette problemet. Om det er det, så vennligst rediriger meg dit og slett den her). Problemløsningsforslag? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Gå på nettverks- og delingssenter, klikk på endre nettverkskort eller hva det står, høyreklikk på den trådløse tilkoblingen og velg egenskaper. Velg TCP/IP v4 og egenskaper igjen. Er den satt til å motta IP automatisk? Endret 12. juli 2012 av TMB 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hvis det er flere maskiner som ikke fungerer via extenderen, mens mnage andre enheter fungerer bår de ikke går gjennom extenderen, så tror jeg sansynligvis feilen ligger i extenderen og ikke maskinene. Dette kan du jo teste relativt enkelt ved å teste en av maskinene på det trådløse nettet som ikke går via ekstenderen. Du nevner at du oppdaterte firmware på extenderen. Her er min hypotese: ved firmware oppdatering har innstillingene for extenderen gått til default - og den har ikke lenger kontakt til det originale nettet, og dermed får du lokal kontakt (til extenderen) men den går ikke kontakt til nettet (eller IP fra ruteren) og ergo har du problemet. Jeg tipper problemet er noe sånt som beskrevet over. Håpder dette hjelper deg å løse det EDIt: når jeg leser OP på nytt så ser jeg at jeg kanskje misforsto første gangen. Om mobilene fungerer via extender-forbindelsen så skal jo ikke den være problemet - dog problemet kan da evt. være i typen kryptering du bruker kanskje. Kan du gi oss et screenshot av hvordan ipconfig ser ut? -Stigma Endret 13. juli 2012 av Stigma 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Som Stigma sier, så behøver man først å vite hva som svikter. Du må ha IP, gateway og DNS. Du finner disse ved å skrive ipconfig /all i CMD. Har du prøvd å slå av router og extender? Ved oppgradering av firmware, så hender det at parametre må settes opp på nytt. Jeg ville resatt extenderen og satt den opp på nytt i første omgang. Det kan også være noe feil som har skjedd når du flashet firmware, da vil det hjelper å flashe på nytt eller velge eldre versjon igjen. 1 Lenke til kommentar
Ago Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk for engasjementet og villigheten til å hjelpe! Gjorde ikke noe mer etter jeg oppdaterte firmwaren og konfigurerte Extenderen på nytt i går, men i dag funket plutselig extenderen på begge PCene og alt er nå OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå