*F* Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hei. Kort fortalt, jeg har bestlt en vare, denne kom aldri, og etterhvert var det umulig å kontakte selger. Jeg angret kjøpet og har ikke fått tilbake penger. Etter litt søking ser jeg at jeg ikke er den første dette gjelder. http://www.trustpilot.no/review/newshop.elagenten.com I starten trodde jeg det bare var en person med rot i sakene, men nå etterhvert innser jeg at det faktisk bare er ren svindel. Saksgang: 28,05.12 - Bestilte via WebShop El-sigarett m/ekstra refillsett: 30 stk Samme dato fikk jeg ordrebekreftelse, pris Totalt kr 238,- (riktig pris btw, ikke noe feil her) samme dato får jeg E-post fra PaySon (Mellomledd, betalingstjeneste) at kr 283,70 er trukket 30.05.12 - Penger trukket fra min konto Visa *6789 28.05 SEK 283.70 PAYSON.SE Kurs: 0.8571 243,16 03.06.12 - Sender mail til selger, spør etter pakkesporing, samt hvorfor jeg ihht PaySon E-post har betalt kr 283,70,- Samme dato får jeg svar av selger per mail. Selger sier sporingsnummeret blir automatisk sendt mandag. Selger sier også "Du har betalt 283.7 SEK, noe som tilsvarer 238,- NOK." xx.06.12 - Min mor ringte selger for å høre hvor det blir av pakken, selger er i bilen, men lover å sjekke det opp og ringe tilbake etterpå. (Noe som aldri skjedde). Siden har både jeg og min mor ringt selger gjentatte ganger, men selger har aldri tatt telefonen. Jeg har også sendt en god del E-post 07.06.12 - Sender E-post: Hei. Har ikke motatt noe sporingsnummer. Kan jeg få dette 20.06.12 - Får en (Automatisk generert) E-post fra selger. Order ID: xxxx Date Ordered: 28/05/2012 Your order has been updated to the following status: Sendt Jeg svarer samme dato: Hei, har du sporingsnummer for denne? 04.05.12 - Jeg Angrer min bestilling per mail, sender angring både via E-post og kontaktskjema på Nettsiden. Denne lyder slik: Hei. Etter å ikke ha motatt min vare og etter gjentatte forsøk på å kontakt dere per mail og telefon vil jeg herved angre min bestilling av El-sigarett i naturtro eske modell 2022 (+ Ekstra refillsett: 30 stk ekstra) Order ID: 4308 Date Ordered: 28/05/2012. Jeg forventer at det totale beløpet refunderes til min konto xxxxxxxxxxx. mvh Flxxxxxx xxxxxxxxxx tlf 95xxxx53 ___________________ som dere ser er det snakk om småpenger, jeg har likevel tengt å dra saken så langt som nødvendig, i prinsippets navn. Og jeg tror dere her på Juridisk avd/Diskusjon.no kan hjelpe meg med det. Først og fremst, hva er neste skritt på veien, og hvor lenge bør jeg vente på penger/respons etter angring før jeg kan ta neste skritt? Litt praktisk informasjon om Selger/Firma Nettside: http://elagenten.com/ Eier: KULEST.NO LIMITED ORGNR: 995 844 060 Daglig Leder: *fjernet* http://w2.brreg.no/e...orgnr=995844060 Endret 3. mars 2014 av Herr Brun 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Neste skritt er vel å kontakte forbrukerrådet for å få i gang en sak i FTU. Endret 12. juli 2012 av Herr Brun Lenke til kommentar
Avalor Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg tror egentlig ikke det er svindel (uten at jeg vet det sikkert), men at det er et selskap som dropshipper via en utenlandsk distrubitør, Mest sannsynlig så har el-sigarettene blitt stoppet i tollen, siden det er et ulovlig produkt i norge. Ser ut som det er stort sett det produktet alle som ikke har fått varene sine har bestilt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Jeg kan ikke se noen grunn til det, produktet er lovlig norge, dog salg er nok ulovlig. Jeg skulle uansett fått svar på mine henvendelser. Jeg har også angret kjøpet, men ikke sett noe til pengene. Dog ser jeg at kategorien "Røyavenning" er fjrenet fra siden dems. Ellers, ser ut som neste steg er ihht forbrukerrådet å sendet et klagebrev. ref.: http://www.forbruker...lage-til-selger Finner ikke noe særlig der som er relevant for meg, og "generelle klagebrev til selger." virker å ikke passe helt. Jeg finner dog denne, men jeg annser nok dette som mer eller mindre det samme som når jeg angret min bestilling per mail. http://www.forbruker...lt?sprak=bokmal Hva mener dere jeg bør sende? Endret 23. juli 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Er ikke en jussekspert, men ser at selskapet er et NUF, noe som etter MIN mening minsker seriøsiteten. Får du ikke svar kan du bruke reklamasjonsmuligheten du har ved bruk av VISA. Alt du trenger å gjøre er å ta kontakt med banken, si at du har betalt med VISA og at varen ikke ble levert som avtalt og at du har prøvd å løse saken med selger. Merk at dette burde være siste utvei, men du får i alle fall tilbake pengene Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Det er nå en mulighet, jeg vil dog la dette gå ut over butikken/butikkeieren og ikke banken min. Det at det er et NUF minster nok serriøsiteten, det jeg enig i, dog regner jeg med (uten at jeg kan så mye om det) at dem på lik linje med rene norske selskaper må stå for norsk forbrukerlovgivning. Endret 23. juli 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det har du helt rett i at de må, men det er ikke alltid så lett å få midler fra et NUF i praksis. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg kan ikke se noen grunn til det, produktet er lovlig norge, dog salg er nok ulovlig. For ikke å snakke om at import av nikotin i den formen der er forbudt, jf. forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter §2. Den pakken der får du aldri se noe til dersom den blir stoppet i tollen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Om tilfellet hadde vært at den ble stoppet skulle vel tollvesnet gitt meg beskjed. Jeg tror ikke det er grunnen her. Endret 23. juli 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Ja, de skal nok gi beskjed, men det kan ta sin tid. Min kone fikk nylig en pakke som hadde ligget i tollen i 2 måneder uten at de hadde registrert den og gitt oss beskjed. Aldri undervurder det offentliges evne til å bruke astronomiske mengder med tid på de mest trivielle ting. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Ta kontakt med forbrukerrådet snarest. Saksgangen tar tid og jo fortere du får den startet jo bedre er det. Samtidig kan det skremme selger litt om han er uerfaren og på den måten få litt fortgang i ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå